• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-16 15:17:30 följande:
    Hahaha. Det hade verkligen varit dubbla budskap om man fick ett 10-pack tester och uppmaningen att endast testa på utsatt testdag. Jag kanske tar ett test på söndag. Kan nog inte hålla mig längre då.

Vore väl på något sätt rimligt att riktigt tidiga symtom är insättningen som spökar. Min insättning gick ju 1000 gånger bättre nu även om den tog lång tid (fast mest för att planera den). Enda missen var att läkaren började dra ut spekulumet utan att ha knäppt loss den. Ajajaj. Man önskar ju dock att alla små vinklar var symtom på bebis.

Låter som du har perfekt fullt upp för att inte hinna tänka så mycket! Låter dock väldigt jobbigt att ha mamman på besök utan att hon vet något. Hur står du ut utan att ha berättat för någon?
    ok ja men söndag låter ju som en bra dag att få ett positivt test på ;) vad menar du med att insättningen tog lång tid att planera? var det för att du haft det krångligt innan? och det hjälper inte att du har fylld blåsa?

låter läskigt med spekulumet, jag har väl aldrig riktigt fattat hur de gör egentligen utan ligger typ o håller andan o hoppas att allt ska gå bra, och att ingeting ska göra ont... svårt att vara avslappnad i det läget...är oftast sjukt kissnödig också..

hoppet lever väl lite här ännu, tycker ev att ett av testen igår har ett litet spökstreck idag.. men tja alltså jag är väl rätt säker på att ingen annan ska se det (och nej man ska inte läsa av gamla tester...Drömmer) får se hur det utvecklas..

nja alltså jag tycker nog inte det vart så jobbigt att inte berätta för någon om IVF, eftersom jag jobbar hemifrån och har ett fritt jobb har det inte vart ett problem, och min man tycker att det är vår privata ensak så det har väl blivit så naturligt helt enkelt. (han vill väl inte att hans nosiga släkt ska tycka och tänka om det heller). tycker ju dock det är skönt att ventilera med er här inne, men ni är ju insatta då ni går igenom det själva allihopaGlad
    har ni varit helt öppna med IVF? 
  • Amcc

Jag är på RD 7 idag av ett et på dag 3 och mår bra???? känner lite molningar och spänningar i livmodern men inte så mycket mer än så. Håller mina tummar för er andra med????

• Inalina
    Dibella skrev 2021-09-16 15:44:57 följande:

Jo det känns lite som att de har lite mer koll, iaf på vad du berättar, på pragkliniken. Får verkligen hoppas ni slipper tänka på nästa steg och att den bara tog en dag extra på sig att fästa. När har du "bim"? måndag?

Jag tror lite mer att man blir en i mängden på RMC, på gott och ont, det meckiga är mest att ta sig dig, inte lika smidigt som förra kliniken. Men inte lika meckigt som att flyga till annat land Drömmer Ja jag drog ut journaler och så, men de frågade mest hur vi gjorde och så kopierade vi rakt av på protokoll och hormoner samt börja på dag 1, så blir nog bra förhoppningsvis. De gjorde ett VUL också och kollade blåsor, hade 6 på vardera sidor, så det verkar vara lite vad jag har att erbjuda förmodligen även vid stimulering? Vet inte om det brukar finnas ett samband där.

jo precis, vet inte riktigt hur bim ska räknas med långa protokollet, för jag misstänker att mensen blir borta ett tag i vilket fall, men jo måndag är ju 2 v efter äggplock så det borde nog vara bim.. min cykel är vanligtvis på typ 26-27 dagar och vissa månader ännu kortare så jag släpper nog ifrån mig omogna ägg de månaderna. (?)

haha nej att korsa landsgränser har ju blivit en hel del mkt svårare sedan corona också så självklart skönare om man åtminstone kan ta sig med bil till sin klinik!

jag har aldrig ritkigt fattat vad de ser när de gör det där vul innan man kör igång stimuleringen. är det de blåsorna som då skulle kunna börja växa när man sätter igång? så du skulle kunna få 12 ägg?Glad
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2021-09-16 17:14:29 följande:

Spännande tider! :) Då är vi nästan synkade. Hoppas det var en nidblödning. Blastocysten borde ju fästa idag.

Åh vad skoj, visst var vi synkade tidigare?

Jag mår oförskämt bra, tack vare inga lutinus. Hur mår du? När har du testdag?
  • Inalina
    Amcc skrev 2021-09-17 09:02:31 följande:

Jag är på RD 7 idag av ett et på dag 3 och mår bra???? känner lite molningar och spänningar i livmodern men inte så mycket mer än så. Håller mina tummar för er andra med????

hej! då ligger vi nästan i fas, jag är på RD 9 med ett 2 dagars.
    jag känner dock inte mkt alls men mår bra i övrigt.

dock tror jag inte det tagit sig för mig då jag tjuvtestat i några dagar nuGlad och fått ganska blanka tester. när tänkte du testa? 
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2021-09-17 10:27:54 följande:

Åh vad skoj, visst var vi synkade tidigare?

Jag mår oförskämt bra, tack vare inga lutinus. Hur mår du? När har du testdag?

Ja det stämmer nog! :)

Så skönt att höra. Jag känner av Lutinus en del men det mesta började innan återföringen (ömma bröst och lätt molvärk) så det är bra. Jag har testdag nästa söndag den 26:e och bim torsdag/fredag innan. Hur är det för dig?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-16 17:12:04 följande:
    Det är verkligen långt ifrån alla som testar positivt på dag 10 efter ägglossning. Håller tummarna för att det snart blir två sträck och att din dröm blir verklighet! :) Så märkligt med drömmar. Hehe, känner igen mig i det där med tålamod. Och ruvartiden är verkligen den längsta! Det gäller att hålla sig sysselsatt!
    jo jag vet, jag hoppas ju på nåt sätt att jag är låghormonare denna gången eller liknande och det mirakulöst ska framkallas ett streck till i helgen, men egentligen är jag nog tyvärr inställd på att det är kört denna gången för mig. tar mig dock ingen tid att sörja just nu utan får ta det när mannen är hemma och kan trösta. mitt lilla spökstreck från gårdagens test syns tyvärr inte på dagens test, kanske är det så känsligt att det gjorde utslag på Ovitrelle 12 dagar efteråt.

jag vet ju att det kaaanske finns ett svagt hopp än så länge så jag fortsätter med progesteronet över helgen i alla fall. tar ett blodprov i början av nästa vecka, det är ju så mina kliniker vill att man gör.
    kram!
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2021-09-17 12:53:41 följande:

Ja det stämmer nog! :)

Så skönt att höra. Jag känner av Lutinus en del men det mesta började innan återföringen (ömma bröst och lätt molvärk) så det är bra. Jag har testdag nästa söndag den 26:e och bim torsdag/fredag innan. Hur är det för dig?

Testdag den 28/9 här. Hade stickningar igår i livmodern och som mensvärk men inget idag. Alla andra gånger jag har haft lutinus så har det varit gravid känningar. Nu är det ingen lutinus så det blir intressant. Vet ej när man kan känna symtom
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-17 13:27:55 följande:

jo jag vet, jag hoppas ju på nåt sätt att jag är låghormonare denna gången eller liknande och det mirakulöst ska framkallas ett streck till i helgen, men egentligen är jag nog tyvärr inställd på att det är kört denna gången för mig.!

Meeen. Det är tidigt än! Vi är ju i samma fas och jag har inte ens testat än då jag inte tror det kommer visa något redan. Två av mina kompisar (dock inte ivf) hade knappt ens positivt på BIM. Så fortsätt med progesteronet! Förstår dock att det kan kännas hopplöst.
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-17 08:59:03 följande:

ok ja men söndag låter ju som en bra dag att få ett positivt test på ;) vad menar du med att insättningen tog lång tid att planera? var det för att du haft det krångligt innan? och det hjälper inte att du har fylld blåsa?

låter läskigt med spekulumet, jag har väl aldrig riktigt fattat hur de gör egentligen utan ligger typ o håller andan o hoppas att allt ska gå bra, och att ingeting ska göra ont... svårt att vara avslappnad i det läget...är oftast sjukt kissnödig också..

hoppet lever väl lite här ännu, tycker ev att ett av testen igår har ett litet spökstreck idag.. men tja alltså jag är väl rätt säker på att ingen annan ska se det (och nej man ska inte läsa av gamla tester...) får se hur det utvecklas..

nja alltså jag tycker nog inte det vart så jobbigt att inte berätta för någon om IVF, eftersom jag jobbar hemifrån och har ett fritt jobb har det inte vart ett problem, och min man tycker att det är vår privata ensak så det har väl blivit så naturligt helt enkelt. (han vill väl inte att hans nosiga släkt ska tycka och tänka om det heller). tycker ju dock det är skönt att ventilera med er här inne, men ni är ju insatta då ni går igenom det själva allihopa

har ni varit helt öppna med IVF? 

Min första insättning blev ju så utdragen och blodig och usch. Trodde ju det stod i journalen så de hade läst på inför denna insättning, men nej. Så jag förklarade hur de till slut lyckats sist. Då blev det till att leta andra verktyg och så. Men oj så bra det blev denna gång jämfört med första! Jag är alldeles för nyfiken för att inte vilja veta. Mannen min också.

Skönt att ni hittat vad som passar er och att ni iaf har varandra att prata med! Vi är absolut inte helt öppna. Berättade för familjen samma dag som beslut om IVF togs. För chef och en kollega långt innan beslut (men när jag gissade att det skulle bli så). Successivt berättat för väl valda vänner efter hand nu när tiden bara går och går.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021