IVF2021 skrev 2021-09-16 15:17:30 följande:
Hahaha. Det hade verkligen varit dubbla budskap om man fick ett 10-pack tester och uppmaningen att endast testa på utsatt testdag. Jag kanske tar ett test på söndag. Kan nog inte hålla mig längre då.
Vore väl på något sätt rimligt att riktigt tidiga symtom är insättningen som spökar. Min insättning gick ju 1000 gånger bättre nu även om den tog lång tid (fast mest för att planera den). Enda missen var att läkaren började dra ut spekulumet utan att ha knäppt loss den. Ajajaj. Man önskar ju dock att alla små vinklar var symtom på bebis.
Låter som du har perfekt fullt upp för att inte hinna tänka så mycket! Låter dock väldigt jobbigt att ha mamman på besök utan att hon vet något. Hur står du ut utan att ha berättat för någon?
ok ja men söndag låter ju som en bra dag att få ett positivt test på ;) vad menar du med att insättningen tog lång tid att planera? var det för att du haft det krångligt innan? och det hjälper inte att du har fylld blåsa?
låter läskigt med spekulumet, jag har väl aldrig riktigt fattat hur de gör egentligen utan ligger typ o håller andan o hoppas att allt ska gå bra, och att ingeting ska göra ont... svårt att vara avslappnad i det läget...är oftast sjukt kissnödig också..
hoppet lever väl lite här ännu, tycker ev att ett av testen igår har ett litet spökstreck idag.. men tja alltså jag är väl rätt säker på att ingen annan ska se det (och nej man ska inte läsa av gamla tester...

) får se hur det utvecklas..
nja alltså jag tycker nog inte det vart så jobbigt att inte berätta för någon om IVF, eftersom jag jobbar hemifrån och har ett fritt jobb har det inte vart ett problem, och min man tycker att det är vår privata ensak så det har väl blivit så naturligt helt enkelt. (han vill väl inte att hans nosiga släkt ska tycka och tänka om det heller). tycker ju dock det är skönt att ventilera med er här inne, men ni är ju insatta då ni går igenom det själva allihopa

har ni varit helt öppna med IVF?