• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Frida123123 skrev 2021-09-18 17:18:15 följande:

Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!

Grattis!! Ger mig också hopp när andra 40-plussare plussar :).
  • AndraSladdis
    smulis85 skrev 2021-09-19 11:27:59 följande:

Hej allihop!

Vet inte men tror jag skrivit i tråden förut, allt går så himla långsamt med att få starta IVF här :(

Men aja skriver lite bakgrund, har säkert redan gjort. Jag och min man har försökt länge att få barn, 6år blir det i december. Vi är 36år i år så känns som tiden tickar på för fort. Vi har blivit gravida 3 gånger 2 tidiga mf och 1 utomkveds. Saknar en äggledare efter opration.

Vi började söka hjälp i slutet av 2019 fick börja ta prover i februari 2020. Så kom coronan!! Och kliniken stängde ner fick komma in på hur proverna såg ut 17 augusti 2020. inget fel hittades så de ställde oss i IVF kö vilket skulle ta ett halvår troligtvis. Jaha okej men då kör vi i slutet av 2020 början av 2021. Blir gravid i Januari men får tidigt mf i börja. Av v6 precis då fått papper från IVF start. Men eftersom vi blev gravida var vi tvungna att vänta 3 månader?..

April kom och ivf kliniken stänge igen pga corona. Fick komma in 7Juni för uppstartsamtal. Men eftersom kliniken är stängd över sommaren så skulle vi inte få starta förens augusti sa de men bara kanske.

Mensen kom i augusti ringde första mensdagen fick svar att nä tyvärr vi kan inte ta dig denna månad och kanske inte nästa heller pga att de är många som väntat längre än oss. Så jag skulle ringa nästa mens.

Så nu är jag här första mensdagen idag och ska ringa kliniken imorgon?. Är så nervös att vi inte ska få börja vet faktiskt inte om jag orkar vänta en enda dag till?.

Sorry för långt inlägg, är det nån mer här som har fått vänta länge på att få starta sin IVF?

Vi kör inte via landstinget (är för gammal och har barn innan) men känner igen så väl hur frustrerande det kan vara att man behöver vänta. När andra gör flera IVF under tiden. Så vill bara skicka en kram och omtanke! Sist väntade vi ett halvår på FET som blev MA och nu blir det nog ett halvår igen till nästa. Jag försöker hitta lite nya hobbies/vänner att fokusera på under tiden och familjen.

Vår tid kommer snart, och särskilt din som är ung!
  • Frida123123
    AndraSladdis skrev 2021-09-19 11:51:39 följande:

Vi kör inte via landstinget (är för gammal och har barn innan) men känner igen så väl hur frustrerande det kan vara att man behöver vänta. När andra gör flera IVF under tiden. Så vill bara skicka en kram och omtanke! Sist väntade vi ett halvår på FET som blev MA och nu blir det nog ett halvår igen till nästa. Jag försöker hitta lite nya hobbies/vänner att fokusera på under tiden och familjen.

Vad tråkigt att höra om ditt missfall, senast du skrev var du i vecka 10. Jättehemskt när det händer, och alltid svårare ju äldre fostret är. Vad är anledningen till att ni behöver vänta ett halvår?
  • Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-19 08:49:40 följande:

Hej!

Hur går det med dina tjuvtester? Jag tjuvtestade imorse. Tyvärr helt blankt. Så. Antagligen blev det inget, eller så testade jag för tidigt. Väntar nog några dagar till innan jag bryter ihop.

Hej, är helt säker på att det inte blev något denna gången heller tyvärr. Kan inte bryta ihop just nu då min mamma besöker så får vänta med det en vecka. Fick reda på att min bästa vän som har en pojke som är lika gammal som min flicka är gravid i v 12, allt går liksom på en gång för dem. Blev såklart jätteglad och hon har berättat att de skulle försöka nu i sommar/höst. Men vi har ju försökt med 3 IVF sen i feb och är ju rätt slutkörd här egentligen - hade så gärna delat en graviditet med henne (vi lärde känna varann som höggravida och vi o våra kids umgås typ varje vecka. Men som sagt, kan inte bryta ihop just nu, min man kom hem från sin resa idag så har inte kunnat prata med honom om allt heller med besök här så det är ett litet vakuum här just nu när jag egentligen bara vill gråta. Stor kram till dig, önskar vi kunde bryta ihop tillsammans. Kram på dig!!! Det kommer att gå till slut <3
  • Lusselelle123

Hej, nu var det ett tag sedan jag skrev här men jag har följt tråden och vill verkligen gratulera alla som plussat!! 

Idag tog jag min första gonal-f spruta (min första IVF) och jag undrar på vilken dag ni gjort äggplock? Vilken cd/sprutdag? :) 

• Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-19 18:36:43 följande:

Hej, är helt säker på att det inte blev något denna gången heller tyvärr. Kan inte bryta ihop just nu då min mamma besöker så får vänta med det en vecka. Fick reda på att min bästa vän som har en pojke som är lika gammal som min flicka är gravid i v 12, allt går liksom på en gång för dem. Blev såklart jätteglad och hon har berättat att de skulle försöka nu i sommar/höst. Men vi har ju försökt med 3 IVF sen i feb och är ju rätt slutkörd här egentligen - hade så gärna delat en graviditet med henne (vi lärde känna varann som höggravida och vi o våra kids umgås typ varje vecka. Men som sagt, kan inte bryta ihop just nu, min man kom hem från sin resa idag så har inte kunnat prata med honom om allt heller med besök här så det är ett litet vakuum här just nu när jag egentligen bara vill gråta. Stor kram till dig, önskar vi kunde bryta ihop tillsammans. Kram på dig!!! Det kommer att gå till slut <3

Åh nej vad ledsen jag blir! :( Så tråkigt att läsa detta. Och vad jobbigt att inte kunna sörja det. Du får bryta ihop sen och fundera hur ni går vidare. Förstår precis känslan kring din vän också. Lika jobbigt som roligt! Styrkekramar
  • Clemmentina

Vad ledsamt att läsa om MA! :( Visst går ni hos Olga? Hoppas tiden går fort till nästa försök. Styrkekram!
  • Clemmentina
    Amcc skrev 2021-09-17 22:18:32 följande:

Jag har också testdag nästa söndag! Spännande att vi har samma dag :) hoppas hoppas!!

Åh vad spännande! Kommer du vänta en vecka med att testa eller kommer du tjuvtesta? :) Vi väntar förmodligen till helgen om inte mensen kommer innan.
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-09-19 18:36:43 följande:

Ledsen av att höra detta, både för dig Ivf2021 och dig Inalina. Men än har inte mensen kommit eller er testdag, kanske lite hopp?
  • Inalina

Åh men hej, det var längesen, men faaan va ledsen jag blev att höra om ditt MA:(!! Herregud så orättvist livet är ibland, när man ändå kommit till milstolpe efter milstolpe med VUL som ser bra ut också så slutar det sådär, fyfan, skickar en stor kram!

När hände det?

Varför tror du att du får vänta ett halvår till nu?

Jag har fått minus efter mitt tredje IVF för i år (så vi får åtminstone göra mer än att vänta..) min äggkvalitet verkar ju vara rätt dålig men tror jag vägrar acceptera att den skulle ha blivit katastrofalt dålig på 3 år då det funkade och blev en dotter och ändå fick 3 blastisar den omgången 2018.

Jag förstår att du går på Olga? Kikade lite på dem men känner inte att jag orkar gå igenom en klinik till och att de inte gör färska återföringar etc, skulle bli så stressad mitt i alltihopa tror jag tyvärr. Hur känner du för kliniken?

Kram till dig.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021