• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-20 09:28:30 följande:
    Jag kände själv att mitt meddelande kändes lite självupptaget att jag hade drömt om att gå och vara gravid med min bästa vän här när vi fått vara gravida tillsammans innan, och så finns det ju så himla många här i tråden som aldrig fått vara gravida eller fått barn så jag kände mig lite dum efter att ha skrivit det. Folk verkar dock vara så förstående här i tråden att man verkligen vill ha ett syskon också när man kämpar så mkt, så det är nog lugnt ändå.
    {#emotions_dlg.flower}
    Du är så omtänksam Hjärta skriver till alla och peppar alla. Det kändes inte alls självupptaget att skriva det. Vi alla här har drömmar om barn, och bara för att du redan lyckades en gång betyder inte att du får inte drömma om det igen. Du tar inte någon annans chans. Hoppas verkligen att ni kommer att lyckas igen snart{#emotions_dlg.flower}
  • Clemmentina

Hejsan, ja det känns tråkigt men på något sätt har jag hållit mig över ytan hittills får se hur det blir framöver, hjärnan och kroppen kanske tar det där sedan helt enkelt.

Jag kände själv att mitt meddelande kändes lite självupptaget att jag hade drömt om att gå och vara gravid med min bästa vän här när vi fått vara gravida tillsammans innan, och så finns det ju så himla många här i tråden som aldrig fått vara gravida eller fått barn så jag kände mig lite dum efter att ha skrivit det. Folk verkar dock vara så förstående här i tråden att man verkligen vill ha ett syskon också när man kämpar så mkt, så det är nog lugnt ändå.

Hur känner du dig? RD 6 idag, spännande!!!!

Äsch, tänkte inte alls så. Klart det är lugnt! För övrigt håller jag med Estelle här ovan att du inte är det minsta självupptagen utan bara väldigt gullig och peppande gentemot alla oss andra. Klart att du också får ha drömmar och önskningar och all rätt att vara ledsen när det inte blir som du har önskat. Hoppas verkligen att det blir syskon framöver och är glad att läsa att du har bra stöd av din man.

Tycker de här ruvardagarna innan bim är de jobbigaste. Känner mig orolig, har svårt att sova. Letar symptom fast jag vet att det är tidigt. Har i princip haft molvärk i livmodern sedan återföringen men den kommer och går. Brösten som ömmade tidigare (innan och runt återföringen) känner jag i princip inte av längre. Kommer vänta med att testa till helgen och hoppas inte mensen dyker upp innan. Kram!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-09-20 08:07:49 följande:

Hoppas verkligen du får ett positivt svar när du ringer idag! Jag blev också nekad nu på augustimensen men fått klartecken redan förra veckan att få börja sprutorna när mensen förhoppningsvis kommer nu på onsdag! Hoppas vi att vi kan ligga i fas du och jag 

Så kul att läsa att du får starta nu! Skönt att få besked redan innan mensen. Äntligen är det er tur! :)
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-09-20 12:30:25 följande:
    Så kul att läsa att du får starta nu! Skönt att få besked redan innan mensen. Äntligen är det er tur! :)
    Ja, kände så skönt att få det bekräftat! Nu håller vi tummarna på ingen mens innan helg och ett positivt test istället för dig {#emotions_dlg.flower} när är BIM?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-20 12:29:05 följande:
    Äsch, tänkte inte alls så. Klart det är lugnt! För övrigt håller jag med Estelle här ovan att du inte är det minsta självupptagen utan bara väldigt gullig och peppande gentemot alla oss andra. Klart att du också får ha drömmar och önskningar och all rätt att vara ledsen när det inte blir som du har önskat. Hoppas verkligen att det blir syskon framöver och är glad att läsa att du har bra stöd av din man.

Tycker de här ruvardagarna innan bim är de jobbigaste. Känner mig orolig, har svårt att sova. Letar symptom fast jag vet att det är tidigt. Har i princip haft molvärk i livmodern sedan återföringen men den kommer och går. Brösten som ömmade tidigare (innan och runt återföringen) känner jag i princip inte av längre. Kommer vänta med att testa till helgen och hoppas inte mensen dyker upp innan. Kram!
    Tack!{#emotions_dlg.flower} jag har mailat min klinik nu för att be dem om ett möte så vi kan diskutera vad de tror om mina chanser och om de har några tips etc. så det känns som att man ser framåt i alla fall. Jag har bokat in att ta ett HCG blodprov imorgon då de vill ha det för att se om det finns spår av HCG eller inte.

Jag tycker molvärk låter som något positivt i alla fall, jag kände ingenting alls denna gången och när jag har haft molvärk har det vart ett positivt tecken. Starkt av dig att vänta till helgen, jag vet att man letar otroligt mkt efter tecken men det som de flesta märker av så tidigt är ju egentligen ett plus på stickan när de är gravida Flört håller tummarna för er!! HjärtaKram! 
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-09-20 11:22:51 följande:
    Du är så omtänksam Hjärta skriver till alla och peppar alla. Det kändes inte alls självupptaget att skriva det. Vi alla här har drömmar om barn, och bara för att du redan lyckades en gång betyder inte att du får inte drömma om det igen. Du tar inte någon annans chans. Hoppas verkligen att ni kommer att lyckas igen snart{#emotions_dlg.flower}
    tack det var snälltGlad det är ju sant att jag inte tar någon annans chans, känner mig inte lika självupptagen längreFlört

jag tror på dina starka streck från i helgen! Jag tog ett test 2 dagar efter Ovitrelle (alltid kul att se 2 streck ju hahaha - ruvade inte ens då) och inte ens då var strecket jättestarkt så jag tror nog att det äntligen är embryot som fäst hos dig!PlusHjärta
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-20 13:18:35 följande:
    jag tror på dina starka streck från i helgen! Jag tog ett test 2 dagar efter Ovitrelle (alltid kul att se 2 streck ju hahaha - ruvade inte ens då) och inte ens då var strecket jättestarkt så jag tror nog att det äntligen är embryot som fäst hos dig!PlusHjärta
    Tack {#emotions_dlg.flower} det visar sig om en vecka
  • Annna84

Hejsan, ja det känns tråkigt men på något sätt har jag hållit mig över ytan hittills får se hur det blir framöver, hjärnan och kroppen kanske tar det där sedan helt enkelt.

Följer er och hejar på från sidan här, även om jag inte skriver så ofta. Ville bara säga att du har rätt att vara ledsen <3 Förstår precis hur du menar, och ibland fick jag också dåligt samvete för att jag tyckte det var så tufft när jag ju hade så mycket annat att vara tacksam för, familj, vänner, hälsan, jobb osv osv.

Det tuffa gör också att vi uppskattar det vi har.

Det kommer att gå tillslut för dig och du är stark <3

Kramar
  • Anonym1Ha

Säger som alla andra Inalina du är verkligen inte självupptagen! Du har så fina kommentarer och delar med dig så mycket. Ledsen att det inte känns som det gick denna gången men hejar på och hoppas ni får tid och energi till nästa försök i höst <3
  • Anonym1Ha
    Annna84 skrev 2021-09-20 15:07:47 följande:

Följer er och hejar på från sidan här, även om jag inte skriver så ofta. Ville bara säga att du har rätt att vara ledsen <3 Förstår precis hur du menar, och ibland fick jag också dåligt samvete för att jag tyckte det var så tufft när jag ju hade så mycket annat att vara tacksam för, familj, vänner, hälsan, jobb osv osv.

Det tuffa gör också att vi uppskattar det vi har.

Det kommer att gå tillslut för dig och du är stark <3

Kramar

Hej Annna84, läste din historia. Så underbart peppande att de tog sig vid ivf 4. Grattis <3 jag tänkte på synarelan du tog då, hur länge tog du den? Inte hört någon som gjort det men det verkade ju fungera för dig, bland annat.. man vet ju inte vad som är vad så klart men ibland tänds ju hoppet av att få pröva något nytt iaf!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021