Amelia84 skrev 2021-09-20 08:03:10 följande:
Hej vännen! Vad tråkigt att höra att hoppet börjar dala. Vilken dag är du på nu? Hur längesen det kvar till testdag? Förstår att det måste vara så jobbigt att bara hålla inne alla känslor och hålla upp en fasad för mamma. Och sen få reda på att din bästa vän väntar barn. Ibland känns verkligen livet så orättvist! Och det är helt ok att känna det, man kan vara lycklig för någon annan samtidigt som man får sörja över sin egen situation och tycka att det känns orättvist! Jag hoppas ni får tid att prata och sörja snart och samla kraft till nästa försök, för även om det känns tufft nu så kommer ni få ett syskon <3
Stor KRAM till dig!!
hejsan! tack, ja idag är 14 dagar sedan ÄP, inte tagit test sen i lördags men ska ta ett snart (har vart o köpt lite nya här i morse, förbrukade ju alla förra veckan

)
men som sagt, har ju inte sett en tillstymmelse till streck så skulle bli otrolig förvånad om det dök upp nu så här sent.
på något sätt känns det som att det kommer att ordna sig ändå, och som jag sagt tidigare, man faller inte lika djupt när man redan fått ett otroligt efterlängtat barn, utan man har en ofantlig tacksamhet för henne. Jag är heller inte en person som blir avundsjuk på andra eller jämför mig med andra och det hjälper nog också till i den här processen. Men givetvis önskar man ju att livet var lite enklare på ALLA plan, men vi har alla olika utmaningar givetvis. Man inser också mer och mer vilket otroligt mirakel vår dotter är, och att vi egentligen inte fick kämpa så mycket den gången, utan 2 IVF och en FET sedan var det hon.
Hur mår du? Jag minns inte när VUL är bokat? Stor kram och tack för pepp!