• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-09-20 12:49:28 följande:

Ja, kände så skönt att få det bekräftat! Nu håller vi tummarna på ingen mens innan helg och ett positivt test istället för dig  när är BIM?

Kan tänka mig det! Tack, bim borde vara tors-fredag men svårt att veta i och med att det är stimulerad cykel.
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-09-20 19:49:46 följande:

Jag undrar om ni på er klinik får ta HCG blodprov för att kolla graviditet? Undrar varför vissa gör det och andra inte. Jag skulle gärna ta det för att se om halterna motsvarar den graviditetsvecka man ska vara i istället för att vänta till vecka 8,9. Är det någon som fått ta prov? Någon som vet om man kan beställa test själv?

Tror de bara kollar vid misstänkt missfall. Sist gjorde jag det privat via Werlabs. Enkelt och smidigt!
  • Clemmentina
    Amcc skrev 2021-09-20 21:43:53 följande:

Idag är jag på rd 10 och det enda jag känner är molande värk i livmodern. Det spänner och drar nästan hela tiden. Någon fler som har så? :) tycker väntan är så jobbig!

Ja jag har detsamma men tänker att det kan vara Lutinus i mitt fall som gör det. Tar du Lutinus? Väntan är väldigt jobbig! Men testdagen närmar sig...
  • Amcc

Ja precis jag tar lutinus 3 gånger om dagen. Har inte kännt mig speciellt påverkad av den, kanske något yr ibland.. men det kan absolut vara lutinus som spökar. Har varit gravid en gång innan på egen hand som slutade i mf i v.7.. då kändes det ungefär såhär i livmodern men jag vågar inte tro nånting än :) har ni några andra symtom än molande värk i livmodern?

• Frida123123

Oj, vad många ni är som är på nästan samma ruvardag, 7, 9,10. Så spännande. Jag kände molande mensvärks känsla och lite små hugg i sidan när jag ruvade så det låter väldigt likt många av er. Hoppas hoppas!!

• Anonym1Ha
    smulis85 skrev 2021-09-20 21:51:28 följande:

Håller tummarna för dig nu och va skönt att ni fått till frysen också!! Förstår att det tär min största mardröm är att de inte blir nå ägg alls att återföra nu på min första IVFen. Väntar du att testa till testdagen? :)

Ja de kändes som något vi behövde för att få ladda upp lite energi samtidigt som man hade ju fortsatt ändå även om det inte blir så <3

Njaaa, sugen på att börja tjuvtesta som från nu ruvardag 8 men tror jag håller mig :)
  • Estelle011

Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.

• Anonym1Ha
    Estelle011 skrev 2021-09-21 08:43:30 följande:

Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.

Åh va roligt!! Låter ju som det går bra <3 Grattis!!

Blir pepp av pluss! Hoppas fler få plussa nu, vi är som sagt ganska många som ruvar nu <3
  • Estelle011

Vågar förtfarande inte helt tro, så jag ska inte säga tack ännu. Det är fortfarande tidigt. Jag kan bara jämföra med tidigare försök

• Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-20 09:14:38 följande:

hejsan! tack, ja idag är 14 dagar sedan ÄP, inte tagit test sen i lördags men ska ta ett snart (har vart o köpt lite nya här i morse, förbrukade ju alla förra veckan)

men som sagt, har ju inte sett en tillstymmelse till streck så skulle bli otrolig förvånad om det dök upp nu så här sent. 

på något sätt känns det som att det kommer att ordna sig ändå, och som jag sagt tidigare, man faller inte lika djupt när man redan fått ett otroligt efterlängtat barn, utan man har en ofantlig tacksamhet för henne. Jag är heller inte en person som blir avundsjuk på andra eller jämför mig med andra och det hjälper nog också till i den här processen. Men givetvis önskar man ju att livet var lite enklare på ALLA plan, men vi har alla olika utmaningar givetvis. Man inser också mer och mer vilket otroligt mirakel vår dotter är, och att vi egentligen inte fick kämpa så mycket den gången, utan 2 IVF och en FET sedan var det hon. 

Hur mår du? Jag minns inte när VUL är bokat? Stor kram och tack för pepp!

Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3

Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.

Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021