• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Amelia84
    Estelle011 skrev 2021-09-21 08:43:30 följande:

Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.

Det låter ju mycket lovande! GRATTIS!! Jag har inte heller så mycket symptom. Jag är idag på 5+0 och har lite molvärk och ömma bröst till och från. Men starka plus! När är din testdag?
  • Estelle011
    Amelia84 skrev 2021-09-21 09:36:59 följande:

Det låter ju mycket lovande! GRATTIS!! Jag har inte heller så mycket symptom. Jag är idag på 5+0 och har lite molvärk och ömma bröst till och från. Men starka plus! När är din testdag?

Måndag 27/09, så ändå en bit bort...borde sluta testa och vänta på testdagen men det är så svårt.

Kommer ihåg när jag skrev här första gången, då skrev jag att jag har bra tålamod och kommer inte testa innan testdagen. Nu är tålamodet borta!
  • Amcc

Jag har testdag 26/7 och är såååå sugen att testa nu på rv 11 men vågar nog inte :'D. Kanske lika bra att vänta lite till :) hur mår ni andra? Vilka symtom har ni?

• Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-09-21 09:33:14 följande:

Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3

Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.

Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?

Visst är det en härlig känsla att vara gravid. Jag försöker tänka positivt men det är så svårt. Vet att mitt embryo slutade utvecklas vid förra graviditeten ungefär vid den här tidpunkten (V5-6) så det gör att man känner efter mera. Kan det vara så igen? Åh, då har vi nästan vul samtidigt. Jag har bokat vul den den 6/10. Enligt kliniken är jag idag i v. 6+0. Tycker jag känner lite illamående men inte märkbart.
  • Inalina
    Smilla93 skrev 2021-09-20 18:32:42 följande:
    Hej! Tack så mycket för fina ord! Ja konstant oro med ett MA i bagaget så vet man hur fel det kan gå och att det är mycket som ska gå rätt efter ett plus för att det ska gå vägen! Jag går och känner efter hela tiden och jämför med när jag var gravid sist, hade mycket mer symptom då och det stressar också en..

Skönt att höra från flera att det är vanligt att blöda, tror att det har slutat så det är iallafall väldigt skönt. Ja jag vet att mitt vul är super sent, blev väldigt lite förvånad när jag fick tiden. Pratade med barnmorskemottagning för att få någon som har koll på min sköldkörtel och även de tyckte att det lät sent för ett tidigt ultraljud.. Så jag får kanske kolla upp det.

Läste att det fortfarande inte dykt upp två streck för dig, så tråkigt... Även om det är din 3e IVF så ge inte upp!!! Jag hållet mina tummar in i det sista nu och hoppas att blodprovet visar positivt!

Kram!!
    Låter ju skönt om det slutat blöda i alla fall, MA är ju väldigt lurigt, men att vara med om det 2 ggr i rad låter ovanligt så försök att intala dig det.
    Symptom hit och dit skiftar väldigt mkt i början minns jag, det är ju väldigt tidigt ännu, de flesta av mina vänner inkl jag själv fick de ordentliga symptomen med illamående etc i v 7 ungefär.. Men vissa har inte känt något alls under hela graviditeten och istället oroat halvt ihjäl sig pga av det.. så alltid är det någotFlört
    Jag tog blodprov idag men är 100% på att det inte syns något där eftersom jag även fått tillbaka min mens idag. Är faktiskt riktigt glad över det (hur sjukt det än låter) eftersom jag har läst om sprutan jag tog för nedregleringen kan göra att vissa hamnar i klimakteriet och alltså INTE får tillbaka mensen alls, det hade varit katastrof!! Så jag är tacksam över mensen denna gången då jag ändå visste att det inte blev något. Gulligt av dig att hoppas in i det sista för mig Glad! Kram!
    smulis85 skrev 2021-09-20 21:43:36 följande:
    Det var verkligen inte självupptaget så klart längtan till ett syskon kan vara lika påfrestande som första barnet! Hoppas du snart får ett fint plus och att de blir en liten till för din del!
    Tack snälla, jodå ett plus ska nog komma här med igen på ett eller annat sätt framöver.. det vill jag ändå fortfarande tro på. Ska höra med kliniken om vi kan testa Menopur eller Gonal F och Menopur tillsammans nästa gång. Kram!

• Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-21 09:33:14 följande:
    Klart att det kommer ordna sig <3 Såg ditt meddelande om att du trodde du skulle uppfattas som självupptagen bara för att du redan har ett barn och vill ha ett syskon. Du är nog den minst självupptagna personen i detta forum! Du hejar på alla, du delar så mycket känslor och erfarenheter. Du verkar vara otroligt ödmjuk och omtänksam. Så bort med dom tankarna! Din önskan om ett syskon är lika viktig som vår önskan om vårt första barn! Allas resa är lika viktig <3

Jag mår bra, men jag har så svårt att förstå att jag är gravid. När man har kämpat länge och aldrig sett ett positivt test så är det så svårt ta in. Sen så är oron såklart väldigt närvarande. Så försöker ta det en dag i taget. Varje dag när jag vaknar så önskar jag att illamåendet ska kicka igång, för att göra det mer verkligt. Känns som att jag kommer få ångra det bittert! Har VUL bokat till den 7/10 så det blir första milstolpen.

Har du vart på kliniken och tagit blodprov idag?
    Tack för jättefina ord{#emotions_dlg.flower} Jo jag är också optimistisk till att det kommer ordna sig ändå för oss, men jag förstår ju att vi har lite tiden emot oss också om mina ägg har så jäkla dålig kvalitet som de verkar ha. Måste testa något annat i stimuleringen nästa gång, jag hoppas på ett bra möte med läkaren i Prag inom kort.

Jo jag tog blodprov idag mest för att kunna skicka in till kliniken för deras admin/pappersarbete hehe. de kan vara lite kinkiga med att man bara tar de vanliga hemmatesterna och vill gärna ha svart på vitt att man inte är gravid/eller helst kanske att man ÄR gravid Flört De måste ju ha något för sin statistik etc.

Jo overklighetskänslan kommer nog sitta i ett tagTungan ute att det faktiskt får vara ens egen tur till slut går ju knappt att ta in, det som så många ser som helt naturligt att det borde funka på första, andra försöket. men givetvis blir det mer o mer verkligt om du börjar må dåligt eller sen när magen börjar växaHjärta 
    jag förstår att du vill ha symptom, men jag önskar ingen att behöva må så dåligt som jag och vissa av mina vänner fått göra mellan v 7-12, även om man var otroligt tacksam över graviditeten så att må illa/kräkas och känna att man har ett stort mörkt moln runt huvudet konstant, känna sig deprimerad och sjukt trött, samt att BARA kunna äta typ snabbmat i 5 veckor var helt sjukt. Förvånad så hoppas du och alla andra härinne som precis plussat får lite milda symptom så ni slipper oroa er, men också att ni slipper det allra värsta!

Kram!
  • Amelia84
    Estelle011 skrev 2021-09-21 09:49:44 följande:

Måndag 27/09, så ändå en bit bort...borde sluta testa och vänta på testdagen men det är så svårt.

Kommer ihåg när jag skrev här första gången, då skrev jag att jag har bra tålamod och kommer inte testa innan testdagen. Nu är tålamodet borta!

Förstår till 100% :D Min ambition var också att vänta, men kunde inte hålla mig så testade på RD8 och det var 8 dagar innan testdag.
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-21 12:40:49 följande:

Visst är det en härlig känsla att vara gravid. Jag försöker tänka positivt men det är så svårt. Vet att mitt embryo slutade utvecklas vid förra graviditeten ungefär vid den här tidpunkten (V5-6) så det gör att man känner efter mera. Kan det vara så igen? Åh, då har vi nästan vul samtidigt. Jag har bokat vul den den 6/10. Enligt kliniken är jag idag i v. 6+0. Tycker jag känner lite illamående men inte märkbart.

Ja verkligen det är så härligt :) usch <3 ja det är klart när man har det i bagaget så blir ju oron extra påtaglig. Upptäcktes det vid VUL? Så ledsen för er skull!

Ja, men då är du exakt en vecka längre gången än mig. Jag är på 5+0 idag. Tyckte att jag fick en tidig tid för VUL, är då i 7+2 och då borde man väl kunna se något?
  • Onemore2018

RD 6 idag och kunde inte hålla mig från test då syntom är illamående, halsbränna och svullna bröst. Starkt positivt. Nu är det bara rädslan att inte få missfall. Vårt 4:e försök med ostimulerad det utan lutinus

• Lusselelle123
    Amelia84 skrev 2021-09-20 07:54:40 följande:
    Hej :) Vad spännande att du är igång! Jag hade mitt äggplock på CD 13 då tog jag sprutor dag 2-10 och sen ovitrelle på dag 11.

Har du fått tid för ditt första VUL?
    Ja det känns väldigt spännande men också så himla oroligt, känslan att "misslyckas" eller att jag ska bli överstimulerad ligger ständigt och skaver men försöker hålla mig positiv!

Jag har inbokat VUL nu på fredag 24/9 och måndag 27/9, med troligt äggplock mellan ons-fre nästa vecka. Såg att du var gravid i v5, grattis!! Skrattande Vilket försök gick det på för dig? {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021