Lusselelle123 skrev 2021-09-29 14:06:09 följande:
Så då var äggplocket avklarat och det gick inte alls så bra som önskat :( Från min högra äggstock fick de ut 9 äggblåsor varav 4 av dem innehöll ägg. Från den vänstra äggstocken fick de inte ut någon alls då den tydligen ligger väldigt högt upp och är svår att komma åt. Vi gjorde ett par försök med 3 extra doser morfin och en extra sköterska som fick trycka på magen samtidigt, men pga smärtorna fick vi tyvärr avbryta.. något som även läkaren sa var rätt beslut då risken att skada andra organ var stor. Hon sa även att denna typ av smärtor inte är vanlig, men att det händer och att det är min anatomi det handlar om. Så av 17 äggblåsor blev det bara 4 ägg, känner mig väldigt besviken och ledsen men hoppas på att vårat guldägg är bland dessa!
Men till det positiva så finns ingen risk för överstimulering och det blir återföring redan på fredag om det sker en fin befruktning av de 4 ägg vi fick ut :)
Hejsan, usch vilket tufft äggplock du verkar ha varit med om :( det tillhör ju inte normalfallen att det ska vara så svårt och jag förstår att det måste varit väldigt stressande för dig (och även för dem). Jag tror att detta är anledningen att man sövs vid ÄP utomlands (både i Tjeckien och i Schweiz där jag gjorde mina IVFer.)
Se till att vila nu och unna dig något gott, skönt att du inte riskerar överstimulering!
Jag håller tummarna för fin befruktning på dina 4 ägg till i morgon, det behövs bara ett guldägg! kram!