• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lusselelle123

Hallå tjejer, då var det fröken orolig här igen haha.. jag ska ju göra mitt ägguttag imorgon och jag undrar om det är någon här som fått göra en återföring trots att ni haft mellan 15-20 stora äggblåsor, eller trots att dom nämnt att det kanske blir totalfrys pga risk för överstimulering?

Vill så gärna få göra en återföring denna månad och det hade gett lite hopp att få höra om någon som fått höra samma sak men som ändå fick göra en återföring :) 

• Inalina
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 14:15:37 följande:

Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.

Sista mensens första dag var 24/8.

I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?

Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.

hejsan! vad roligt med VUL =) haha undrar vad hon använde för snurra Flörtdu borde kunna se något i v 7 plus (hittar ej plustecknet på min dator...) dvs v 8.
  • Anonym1Ha
    Inalina skrev 2021-09-28 14:38:15 följande:

hejsan! vad roligt med VUL =) haha undrar vad hon använde för snurra du borde kunna se något i v 7 plus (hittar ej plustecknet på min dator...) dvs v 8.

Ja men precis, tack! Och det borde ju va nästa vecka någon gång då? Fick henne att flytta fram det till den 14/10 så blev ganska bra ändå men blev så förvirrad på veckorna! Hon sa att de två första veckorna tlll ägglossning inte räknades så de räknade inte snurran med *ler* tror hon behöver en ny snurra ;)
  • Anonym1Ha
    Lusselelle123 skrev 2021-09-28 14:20:54 följande:

Hallå tjejer, då var det fröken orolig här igen haha.. jag ska ju göra mitt ägguttag imorgon och jag undrar om det är någon här som fått göra en återföring trots att ni haft mellan 15-20 stora äggblåsor, eller trots att dom nämnt att det kanske blir totalfrys pga risk för överstimulering?

Vill så gärna få göra en återföring denna månad och det hade gett lite hopp att få höra om någon som fått höra samma sak men som ändå fick göra en återföring :) 

Nu hade jag mitt sista VUL innan äggplock 6 dagar tidigare, då hade jag 7-8 blåsor och dosen menopur höjdes på en liten chansning då mina äggblåsor gärna slutar växa eller drar sig tillbaka om de inte hela tiden höjer dosen lite (har så långt att åka men sa att jag gör gärna det om han bedömer att det behövs) men han bestämde sig att det inte behövdes så tog ovitrelle som ?vanligt? annars brukar de ju byta de vid risk för överstimulering. Vid äggplock plockades 17ägg. Han nämnde överstimulering och att jag skulle vara observant. Jag fick göra mitt ET, plussade rv 11 och är på rv 15 nu och peppar peppar inga tecken till överstimulering. Hoppas de ger pepp! Håller tummarna för dig!!
  • Estelle011
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 14:15:37 följande:

Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.

Sista mensens första dag var 24/8.

I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?

Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.

Jag hade sista mensens första dag 26/8, så vi är där nära. Fick tid för tidigt ultraljud den 12/10. Så det känns inte jätte tidigt det hon har bokat för dig.
  • Anonym1Ha
    Estelle011 skrev 2021-09-28 14:54:53 följande:

Jag hade sista mensens första dag 26/8, så vi är där nära. Fick tid för tidigt ultraljud den 12/10. Så det känns inte jätte tidigt det hon har bokat för dig.

Ja det var nära! Ah men jag fick henne att boka 14/10 så då blev det ju typ samma vecka som du fick, bara fyra dagar ?senare?, tur jag stod på mig. Man vill ju inte vänta i onödan, det är ju det ända man gjort redan <3
  • Anonym1Ha
    Estelle011 skrev 2021-09-28 14:54:53 följande:

Ja det var nära! Ah men jag fick henne att boka 14/10 så då blev det ju typ samma vecka som du fick, bara fyra dagar ?senare?, tur jag stod på mig. Man vill ju inte vänta i onödan, det är ju det ända man gjort redan <3
  • Fogeln

Hej på er!

Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.

Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)

Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?

Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.

Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.

• Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-28 17:16:05 följande:

Hej på er!

Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.

Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)

Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?

Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.

Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.

Hej! Jag hade återföring kl 13.40. Fick instruktioner att ta morgondosen hemma men INTE ta lunchdosen utan ta med den och ta den direkt efter återföringen på kliniken
  • Amelia84
    Lusselelle123 skrev 2021-09-28 14:20:54 följande:

Hej! På mitt plock hittade de 17 blåsor och de sa inget om överstimulering. Så jag fick göra återföring samma omgång. Men då hade de iofs bara sett 12 st vid vul:et innan.

Lycka till! Så spännande för er, det kommer gå jättebra. Så håller vi tummarna för att du inte riskerar överstimulering <3 Du får uppdatera oss imorgon!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021