• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Amcc
    smulis85 skrev 2021-09-27 21:28:56 följande:

Måste bara fråga er här inne som tagit Fyremadel har fått som en rodnad med typ vita kliande fläckar sånna man kan få av ex myrbett eller getingstick som kliar och svider. Är de nått jag behöver bli orolig för har inte fått de tidigare kvällar möjligtvis lite röd igår.

Ja jag fick exakt så! Känns som ett kliande getingstick efteråt. Det går över efter en stund :)
  • Dibella
    smulis85 skrev 2021-09-27 21:28:56 följande:

Måste bara fråga er här inne som tagit Fyremadel har fått som en rodnad med typ vita kliande fläckar sånna man kan få av ex myrbett eller getingstick som kliar och svider. Är de nått jag behöver bli orolig för har inte fått de tidigare kvällar möjligtvis lite röd igår.

Yes, verkar vara vanligt just efter den :) svider och rodnad. Går över rätt snabbt!
  • smulis85

Tack för alla svar ni är underbara, skönt då slipper jag vara orolig om de händer igen :)

• Inalina
    heffe96 skrev 2021-09-27 17:05:01 följande:

Hej alla????
    Jag och min kille har denna månaden genomgått ivf efter 3 års försök på naturlig väg. Vi hade insättning den 22:a med en 5-dagars och testade idag. Har egentligen inte testdag förens om 1 vecka. Jag ser ett streck men inte alls starkt, tror ni strecket är för svagt för att det ska räknas som positivt?

hejsan! och välkommen! jo jag ser också ett streck, så det är positivt!
    hoppas det är tydligare nu för varje dag, jag har tidigare fått plus på RD 6 och jag förstod att detta var RD 5 för dig =) grattis!
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-09-27 10:30:27 följande:

Nej blåsorna kör ju på oavsett peppen, på gott och ont. Hoppas också det! Så man kan få lite hopp om omgången. Innan vi körde igång var jag orimligt pepp, sen så klev jag bara in i en vägg av apati och orkeslöshet. Varit rätt hängig med huvudvärk och förkylningskänslor efter jag började med sprutorna med, minns jag att jag hade förra gångerna också. Men bonusdottern drar hem diverse förskole virus just nu så jag hoppas att man kan hålla sig frisk nog.

Kör på 375 Gonal-F och 75 Menopur. Om det inte tar sig denna gången hade jag nog varit sugen på att öka menopurdosen och minska på gonal, får se!

Ja du är som jag, får alltid lite sjukdomssymptom så fort man börjar med stimulering och närmar sig äggplock, jag har vart ganska dunderförkyld vid alla mina 3 IVFer i årObestämd ganska omöjligt att hålla sig frisk om man har ett litet barn hemma redan om du frågar mig!

ok ja det kan jag väl tänka mig är någon typ av maxdos, med 450ie totalt. ska bli spännande att se vad min klinik tänker och säger, är lite nervös över det men hoppas jag får styra o ställa lite.. jag har börjat ta alla mina vitaminer nu igen och hoppas äggen får en liten boost innan nästa behandlingDrömmer
  • Inalina
    Smilla93 skrev 2021-09-27 17:28:08 följande:
    Åh tack, vad fint av dig!! <3

Vi var helt inställda på ett tråkigt besked med tanke på blödningar och noll symptom men till vår stora glädje fanns det en liten ärta på knappt 5 mm med pickande hjärta på skärmen. Vet att det fortfarande är en osäker tid fram till vecka 12, men nu ska vi föröka att bara slappna av och glädjas åt att det just nu iallafall ser normalt ut och att det inte var några blödningar i livmodern!

Nu håller jag tummarna för oss och alla andra i denna här tråden! <3
    men åh stort grattis!!! vilken underbart härlig milstolpe!!!! =) det är inte alls lika osäkert fram till v 12 om man har sett ett hjärta slåHjärta stor kram!!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-28 08:27:21 följande:
    Ja du är som jag, får alltid lite sjukdomssymptom så fort man börjar med stimulering och närmar sig äggplock, jag har vart ganska dunderförkyld vid alla mina 3 IVFer i årObestämd ganska omöjligt att hålla sig frisk om man har ett litet barn hemma redan om du frågar mig!

ok ja det kan jag väl tänka mig är någon typ av maxdos, med 450ie totalt. ska bli spännande att se vad min klinik tänker och säger, är lite nervös över det men hoppas jag får styra o ställa lite.. jag har börjat ta alla mina vitaminer nu igen och hoppas äggen får en liten boost innan nästa behandlingDrömmer

Slår aldrig fel.. men det är under kontroll änsålänge så hoppas det håller i sig! Har VUL imorgon, så ett delmoment jag förhoppningsvis hinner vara frisk på, sen är det bara ÄP och ev återföring sen kan alla förkylningar hopa sig bäst de vill haha

Är mötet med kliniken inbokad nästa vecka? Hoppas kliniken håller med dig och är följsamma i din önskan att testa menopur även om de själva inte verkar tycka att det är alternativ nummer ett. Låter som en bra idé med lite extra boost inför nästa behandling!

• Inalina
    Dibella skrev 2021-09-28 11:08:07 följande:

Slår aldrig fel.. men det är under kontroll änsålänge så hoppas det håller i sig! Har VUL imorgon, så ett delmoment jag förhoppningsvis hinner vara frisk på, sen är det bara ÄP och ev återföring sen kan alla förkylningar hopa sig bäst de vill haha

Är mötet med kliniken inbokad nästa vecka? Hoppas kliniken håller med dig och är följsamma i din önskan att testa menopur även om de själva inte verkar tycka att det är alternativ nummer ett. Låter som en bra idé med lite extra boost inför nästa behandling!

ok, ja ett VUL står man ju ut med även med en liten förkylning. Har du lyckats vaccinera dig än? så man slipper ha den riktiga oron i alla fall? (eller hur man nu ser på det..)

ja på tisdag nästa vecka är mötet bokat! både jag o mannen ska sitta med då tänkte vi. Jag har säkert skrivit det innan, men då jag använde Pergoveris som är Menopur fast syntetiskt i min första IVF i feb i år, fick jag ju faktiskt 4-5 befruktade ägg som klarade sig till dag 4 och ett som blev en blastocyst, så det utfallet kan de ju inte säga emot.
    (jämfört med 2 omgångar gonal f som gett 2 återföringar på dag 2 och 3.) är det krångligt att blanda till menopur? förstår inte varför de inte kan ha förifyllda sprutor? Kram!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-28 11:33:59 följande:
    ok, ja ett VUL står man ju ut med även med en liten förkylning. Har du lyckats vaccinera dig än? så man slipper ha den riktiga oron i alla fall? (eller hur man nu ser på det..)

ja på tisdag nästa vecka är mötet bokat! både jag o mannen ska sitta med då tänkte vi. Jag har säkert skrivit det innan, men då jag använde Pergoveris som är Menopur fast syntetiskt i min första IVF i feb i år, fick jag ju faktiskt 4-5 befruktade ägg som klarade sig till dag 4 och ett som blev en blastocyst, så det utfallet kan de ju inte säga emot.
    (jämfört med 2 omgångar gonal f som gett 2 återföringar på dag 2 och 3.) är det krångligt att blanda till menopur? förstår inte varför de inte kan ha förifyllda sprutor? Kram!

Jag tänker också det. Jag har hunnit med båda doserna och klar sen augusti som tur är! Nu börjar allt öppna upp igen och alla ska tillbaka på kontoret, hoppas att min sambo kan få följa med på ÄP, det fick han när vi gick privat, men inte på RMC tydligen. Inte hela världen när man gjort det innan, tänker mer att han ska vara lite delaktig i allt.

En vecka kvar då! Skönt. Känns konstigt att de avrått då till Menopur? Om det gått bra på Pergoveris tidigare.

Menopur är inte alls krångligt att blanda till (om inte jag missat något), tänker att det är oblandat för att ha längre hållbarhet? Tar 5 sekuder och 0 tankeverksamhet att spruta ner innehållet i burken och "snurra burken" så det blandas och sen dra upp rätt dos i en engångsspruta. Tror bara det känns läskigt innan man gjort det första gången.

• Anonym1Ha

Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.

Sista mensens första dag var 24/8.

I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?

Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021