Frida123123 skrev 2021-09-29 06:23:29 följande:
Det är så olika det där. Undrar varför vissa får Lutinus och andra progesteron. Vid mina färsk återföringar har jag fått Lutinus men nu vid FET får jag progesteron. Själv tar jag det två gånger om dagen.
Hej, gjort det här ett tag nu. Ett å annat har jag snappat upp.
Är olika för alla då alla har en individuell behandlingsplan. Blir lite långt detta..
För mig har progynon (östrogentab) getts i en styrd cykel dvs man startar igång ägglossningen med hjälp av hormoner vid FET. Detta för att ägglossningen ej skall krocka med när kliniken har helgstängt, hände en gång när jag hade planerat i naturlig cykel dvs. min ägglossning kom som den skulle efter mens, var hemskt när vi fick ställa in återföringen då de hade stängt. Efter det har jag alltid haft styrd ägglossning. Lutinus har använts för att bygga upp en tjock fin slemhinna parallellt (När man börjar resp tillskott har styrts av kliniken)
Sedan har jag även fått kortison parallelt.
Emryoblut vid återföring samt trombyl efter återföring. Det finns många olika tillskott och sätt.
Man får läsa och fråga sig fram och prova sig fram tillsammans med kliniken. Detta forum har varit ett bra sätt för mig att fiska info och sedan läsa på själv via googling på olika medicinska artiklar m.m. för att sedan lyfta frågor med kliniken. Vi är många här som sitter på mycket erfarenhet som kan hjälpa till med info.