• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Smilla93
    Anonym1Ha skrev 2021-09-27 20:28:47 följande:

Jaa, ett positivt besked och kampen fortsätter <3 !!

Malmö skrev till mig och grattade för positiva beskedet men kunde tyvärr inte boka in tidigt VUL pga flytten.. men i samma veva fick jag kontakt med gynmottagningen på hemorten som skickat IVF remissen och utan att fråga skrev de att jag var varmt välkommen på VUL i vecka 7 om jag ville så får kontakta dem imorgon och boka en tid! Såå spännande!! Behöver delmål! Och kanske också se att det är på riktigt och förhoppningvis ser bra ut <3 är i v 6 imorgon (5+0 enligt appen ;) )

Hoppas ni kan fortsätta med en bra känsla nu!!

Precis!! Bara att kämpa på, hoppas att det går hela vägen för oss alla som plussat nu den senaste tiden!!

Ja alltså jäkla struligt det där med flytten, det var ju därför jag fick så sen tid först.. Men vilken tur att du kunde få tid på det andra stället, som du säger är det ju ett delmål att ta sig dit och få konstaterat att det faktiskt finns något där inne! Hoppas tiden går snabbt nu fram till ditt vul!! <3
  • Smilla93
    Inalina skrev 2021-09-28 08:44:47 följande:

men åh stort grattis!!! vilken underbart härlig milstolpe!!!! =) det är inte alls lika osäkert fram till v 12 om man har sett ett hjärta slå stor kram!!

Tack så mycket!! Det va verkligen häftigt, helt overklig känsla! Ja jag vet att det inte är lika osäkert, men det finns alltid en risk och den finns i ens tankar hela tiden.. Dock känner jag att jag slappnat av rätt mycket ändå nu, jag kan ju inte göra så mycket mer än att bara åka med! ;)

Hur är allt med dig? Har du prata med kliniken ännu eller var det nästa vecka? Kram
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-29 14:06:09 följande:

Så då var äggplocket avklarat och det gick inte alls så bra som önskat :( Från min högra äggstock fick de ut 9 äggblåsor varav 4 av dem innehöll ägg. Från den vänstra äggstocken fick de inte ut någon alls då den tydligen ligger väldigt högt upp och är svår att komma åt. Vi gjorde ett par försök med 3 extra doser morfin och en extra sköterska som fick trycka på magen samtidigt, men pga smärtorna fick vi tyvärr avbryta.. något som även läkaren sa var rätt beslut då risken att skada andra organ var stor. Hon sa även att denna typ av smärtor inte är vanlig, men att det händer och att det är min anatomi det handlar om. Så av 17 äggblåsor blev det bara 4 ägg, känner mig väldigt besviken och ledsen men hoppas på att vårat guldägg är bland dessa!

Men till det positiva så finns ingen risk för överstimulering och det blir återföring redan på fredag om det sker en fin befruktning av de 4 ägg vi fick ut :) 

Fy vad tråkigt att höra många styrkekramar till dig! Håller tummarna för att de är 4 guldägg de fick ut och skönt att du får göra en återföring!! <3
  • Frida123123
    Smilla93 skrev 2021-09-29 19:07:35 följande:

Tack snälla! Ja verkligen, vi blev helt chockade båda två!. Fick ju göra tidigare pga blödning och en konstig smärta jag hade på vänster sida några dagar under förra veckan. Men eftersom det såg normalt ut så har vi båda kommit överens om att vi ska försöka att inte oroa oss och bara njuta. Dock ska jag kolla om jag kan komma på ett till vul innan KUB eftersom detta var så himla tidigt, så ska ringa barnmorskan imorgon. Jag var i V. 6+3 i måndags så 6+5 nu!

Fattar att det är jobbigt att vänta, men samtidigt så är det ju mer säkra besked om man gör lite senare och en vecka är inte så lång tid!! Det kommer gå fort! Hur mår du och så? Några fler symptom ännu? ;)

Det är okej, vissa dagar är bättre än andra. Börjar bli lite less på att inte veta, börjar bli psykiskt påfrestande nu. Kanske för att det är så nära inpå vul. Jag kräks inte. Symptomen är: trötthet, svullna bröst, huvudvärk, svullen mage, kvalmig ibland, förstoppning. Det kan vara östrogen tabletterna eller graviditeten. Är trött på att inte veta, dessa onda fragminsprutor som man kanske tar i onödan, kladdiga vaginaltabletter etc. Ha ha, vad negativ jag låter. Tror en tidig kväll är en bra idé för mig. Hur mår du? Inga direkta symptom ännu?
  • Always choklad
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 06:46:57 följande:

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

Hej grattis!
  • Amcc
    Elliee skrev 2021-09-28 20:41:34 följande:

Åh så fruktansvärt, kan inte föreställa mig. Hoppas verkligen att detta är gången för oss båda <3. När har du VUL? Vad har din klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver stödet efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?

Vet ej datum för det ännu då kliniken skickar en remiss till sjukhuset i närheten av där jag bor. Om ca 2,5 - 3 veckor sa de i alla fall. När har du ditt besök? :) Jag har tagit sista lutinus tabletten idag. Jag behövde inte ta mer sa de då kroppen redan nu producerar det hormon som behövs. Jag tycker också att det känns otryggt att sluta men det ska som sagt inte behövas mer.. håller tummarna för oss och alla andra som kämpar <3
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-09-26 06:48:32 följande:

Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!

Hej, vad tråkigt att höra. Känner med dig.

Kram
  • Always choklad
    Fogeln skrev 2021-09-28 17:16:05 följande:

Hej på er!

Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.

Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)

Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?

Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.

Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.

Hej

Du kanske fått svar redan men här får du från en till. Ta mirgonlutinus och ta sedan din lunchlutinus efter återföringen är klar.

Lycka till!
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-09-29 06:23:29 följande:

Det är så olika det där. Undrar varför vissa får Lutinus och andra progesteron. Vid mina färsk återföringar har jag fått Lutinus men nu vid FET får jag progesteron. Själv tar jag det två gånger om dagen.

Hej, gjort det här ett tag nu. Ett å annat har jag snappat upp.

Är olika för alla då alla har en individuell behandlingsplan. Blir lite långt detta..

För mig har progynon (östrogentab) getts i en styrd cykel dvs man startar igång ägglossningen med hjälp av hormoner vid FET. Detta för att ägglossningen ej skall krocka med när kliniken har helgstängt, hände en gång när jag hade planerat i naturlig cykel dvs. min ägglossning kom som den skulle efter mens, var hemskt när vi fick ställa in återföringen då de hade stängt. Efter det har jag alltid haft styrd ägglossning. Lutinus har använts för att bygga upp en tjock fin slemhinna parallellt (När man börjar resp tillskott har styrts av kliniken)

Sedan har jag även fått kortison parallelt.

Emryoblut vid återföring samt trombyl efter återföring. Det finns många olika tillskott och sätt.

Man får läsa och fråga sig fram och prova sig fram tillsammans med kliniken. Detta forum har varit ett bra sätt för mig att fiska info och sedan läsa på själv via googling på olika medicinska artiklar m.m. för att sedan lyfta frågor med kliniken. Vi är många här som sitter på mycket erfarenhet som kan hjälpa till med info.
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-09-29 21:38:26 följande:

Hej

Du kanske fått svar redan men här får du från en till. Ta mirgonlutinus och ta sedan din lunchlutinus efter återföringen är klar.

Lycka till!

Hej! Hur gick det med din hysteroskopi? (Eller vad det nu heter? ) har ni kommit fram till nästa steg i er process? Kram <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021