• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 17:24:33 följande:

Hej! Jag hade återföring kl 13.40. Fick instruktioner att ta morgondosen hemma men INTE ta lunchdosen utan ta med den och ta den direkt efter återföringen på kliniken

Hej, samma för mig där. Tog morgondos men ej lunchdos, den tar du efter återföringen. Håller tummarna. Jag var livrädd själv inför min första FET. Men jag har förstått nu att när det gäller blastocyster så är chansen väldigt minimal att den inte klarar upptining. Se nu bara fram emot morgondagen. Så spännande. Lycka till
  • Frida123123
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 14:15:37 följande:

Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.

Sista mensens första dag var 24/8.

I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?

Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.

Personen måste ha räknat fel. Hon måste ha räknat 30/8-14/10 vilket egentligen blir 6 veckor, om man räknar på det sättet, men sen lägger man ju till antal dagar som embryot är odlat. Din app borde vara helt korrekt. Jag är exakt 2 veckor före dig, jag är i v7 och 0 dagar, dvs graviditetsvecka 8. Kommer därför vara i början av vecka 9 på vul. Jag vet inte om klinikerna använder sig utav graviditetsvecka på det sättet när de pratar eller om det faktiskt är antal veckor man varit gravid vilket för mig då blir vul i vecka 8, men jag går in i vecka 9. Det verkar som att det är brukligt att få göra vul i vecka 8 (7-9). Jag kände att det blev bra med den tiden för då vet jag säkert om allt ser ok ut.
  • Elliee
    Dibella skrev 2021-09-27 10:30:27 följande:

Nej blåsorna kör ju på oavsett peppen, på gott och ont. Hoppas också det! Så man kan få lite hopp om omgången. Innan vi körde igång var jag orimligt pepp, sen så klev jag bara in i en vägg av apati och orkeslöshet. Varit rätt hängig med huvudvärk och förkylningskänslor efter jag började med sprutorna med, minns jag att jag hade förra gångerna också. Men bonusdottern drar hem diverse förskole virus just nu så jag hoppas att man kan hålla sig frisk nog.

Kör på 375 Gonal-F och 75 Menopur. Om det inte tar sig denna gången hade jag nog varit sugen på att öka menopurdosen och minska på gonal, får se!

Välkommen till oss! Och grattis till pluset!  kan tänka mig att tiden känns oändlig, men får hoppas att det kommer gå snabbt och ni får se hjärtslag

Tack snälla! Försöker att inte låta katastroftankarna ta överhanden. <3
  • Elliee
    Amcc skrev 2021-09-27 16:18:11 följande:

Åh men grattis!! Då är du helt i synk med mig :) satte in ett 3 dagars 10/9. Jag känner precis som du! Man vågar inte ta ut någon seger i förskott för man vet aldrig. Blivit gravid på egen hand innan detta och fick då missfall i v.7. Jag hoppas verkligen att detta frö vill bo kvar! Håller tummarna för dig med <3

Åh så fruktansvärt, kan inte föreställa mig. Hoppas verkligen att detta är gången för oss båda <3. När har du VUL? Vad har din klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver stödet efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?
  • Lusselelle123
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 14:53:27 följande:
    Nu hade jag mitt sista VUL innan äggplock 6 dagar tidigare, då hade jag 7-8 blåsor och dosen menopur höjdes på en liten chansning då mina äggblåsor gärna slutar växa eller drar sig tillbaka om de inte hela tiden höjer dosen lite (har så långt att åka men sa att jag gör gärna det om han bedömer att det behövs) men han bestämde sig att det inte behövdes så tog ovitrelle som ?vanligt? annars brukar de ju byta de vid risk för överstimulering. Vid äggplock plockades 17ägg. Han nämnde överstimulering och att jag skulle vara observant. Jag fick göra mitt ET, plussade rv 11 och är på rv 15 nu och peppar peppar inga tecken till överstimulering. Hoppas de ger pepp! Håller tummarna för dig!!
    Amelia84 skrev 2021-09-28 18:31:55 följande:
    Hej! På mitt plock hittade de 17 blåsor och de sa inget om överstimulering. Så jag fick göra återföring samma omgång. Men då hade de iofs bara sett 12 st vid vul:et innan.

Lycka till! Så spännande för er, det kommer gå jättebra. Så håller vi tummarna för att du inte riskerar överstimulering <3 Du får uppdatera oss imorgon!
    Detta ger verkligen hopp, tack tjejer! Så glad för stödet, peppen och att man kan dela erfarenheter i denna grupp. Jag uppdaterar hur det gick imorgon {#emotions_dlg.flower}
  • Elliee
    Frida123123 skrev 2021-09-27 17:21:14 följande:

Hej och välkommen hit! Och grattis till graviditeten! Kul att ni lyckades på första behandlingen trots få befruktade/delade ägg. Där ser man att det verkligen bara krävs ETT ägg för att det ska lyckas. Jag är själv gravid just nu, i vecka 6+6, dvs i vecka 7 och går in i vecka 8 imorgon. Jag har mitt inbokade vul nästa onsdag och ja, tiden går sakta speciellt när man väntar på en särskild händelse. För mig, var det ledsamt förra gången då det inte var ett hjärta som slog på vul. Så till denna gång är jag skiträdd. Orkar inte med samma sak igen. Tyvärr är det risk för missfall tom vecka 12, det går inte att påverka. Vilken vecka kommer du att vara i då på vul? Tror att jag läste om en annan här i tråden som skulle göra sitt vul den 19/10 med!

Tack snälla och grattis till er också! Känns verkligen helt overkligt och tänker minst en gång om dagen att jag missförstått alltihop. Blir så ledsen att höra om din tidigare graviditet. Kan inte ens föreställa mig. Hoppas att ni får se ett litet hjärta slå denna gången, håller tummarna <3

Om jag räknat rätt kommer jag vara i vecka 8 vid VUL, går in i vecka 9 dagen efter. Vad har er klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver mer efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-28 20:44:24 följande:

Detta ger verkligen hopp, tack tjejer! Så glad för stödet, peppen och att man kan dela erfarenheter i denna grupp. Jag uppdaterar hur det gick imorgon 

Lycka till imorgon! Håller alla tummar och tår för att du får göra en återföring!
  • Frida123123
    Elliee skrev 2021-09-28 20:47:28 följande:

Tack snälla och grattis till er också! Känns verkligen helt overkligt och tänker minst en gång om dagen att jag missförstått alltihop. Blir så ledsen att höra om din tidigare graviditet. Kan inte ens föreställa mig. Hoppas att ni får se ett litet hjärta slå denna gången, håller tummarna <3

Om jag räknat rätt kommer jag vara i vecka 8 vid VUL, går in i vecka 9 dagen efter. Vad har er klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver mer efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?

Det är så olika det där. Undrar varför vissa får Lutinus och andra progesteron. Vid mina färsk återföringar har jag fått Lutinus men nu vid FET får jag progesteron. Själv tar jag det två gånger om dagen.
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-09-29 06:23:29 följande:

Det är så olika det där. Undrar varför vissa får Lutinus och andra progesteron. Vid mina färsk återföringar har jag fått Lutinus men nu vid FET får jag progesteron. Själv tar jag det två gånger om dagen.

Och jag tog Lutinus men endast 14dagar efter äggplock sen skulle jag sluta, dvs redan innan testdagen.. jag gjorde som det stod, än har det gått bra <3 jag var mest glad att slippa men så klart svårt att släppa dessa små halmstrån till trygghet som man tror gör skillnaden på att det stannar eller inte osv.. :)
  • Elliee
    Frida123123 skrev 2021-09-29 06:23:29 följande:

Så himla konstigt att det är olika. Skulle kännas mer säkert om man hade fått lämna prover som visade att hormonnivåerna var tillräckligt höga och att det då var okej att sluta. Jag förstår att kroppen ska kunna tillverka på egen hand vid det här laget men tänk om det är något fel på min kropp. Får försöka lita på att de vet vad de håller på med :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021