Frida123123 skrev 2021-09-27 17:21:14 följande:
Hej och välkommen hit! Och grattis till graviditeten! Kul att ni lyckades på första behandlingen trots få befruktade/delade ägg. Där ser man att det verkligen bara krävs ETT ägg för att det ska lyckas. Jag är själv gravid just nu, i vecka 6+6, dvs i vecka 7 och går in i vecka 8 imorgon. Jag har mitt inbokade vul nästa onsdag och ja, tiden går sakta speciellt när man väntar på en särskild händelse. För mig, var det ledsamt förra gången då det inte var ett hjärta som slog på vul. Så till denna gång är jag skiträdd. Orkar inte med samma sak igen. Tyvärr är det risk för missfall tom vecka 12, det går inte att påverka. Vilken vecka kommer du att vara i då på vul? Tror att jag läste om en annan här i tråden som skulle göra sitt vul den 19/10 med!
Tack snälla och grattis till er också! Känns verkligen helt overkligt och tänker minst en gång om dagen att jag missförstått alltihop. Blir så ledsen att höra om din tidigare graviditet. Kan inte ens föreställa mig. Hoppas att ni får se ett litet hjärta slå denna gången, håller tummarna <3
Om jag räknat rätt kommer jag vara i vecka 8 vid VUL, går in i vecka 9 dagen efter. Vad har er klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver mer efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?