• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Steeph

Jag plussade igår? trodde jag aldrig. Herregud. Jag hade ett totalt breakdown i onsdags kväll och hjärtat var helt itu.

Tog ett testa tidigt igår som blev positivt direkt, och idag står det gravid 1-2 på cb digital och så här på vanlig sticka (ej testa tidigt). Är så chockad, livrädd och lycklig. Jag kommer att försöka njuta av att jag just nu är gravid, oavsett hur det går.

• Always choklad
    SilverDarling skrev 2021-12-10 00:34:09 följande:

Ja jag blödde fler dagar än jag brukar (brukar bara blöda lite i 3-4 dagar max) och denna månad känner jag att hormonerna inte är i balans (tror jag har östrogen-dominans vilket jag inte brukar) eftersom kroppen fick kämpa för att ägglossa, jag har ömma bröst sen ÄL, och jag har fått massa finnar vilket jag inte heller brukar... så det är kanske lika bra att kroppen fick vila en månad emellan. Håller tummarna för dig! Hur många insättningar har du gjort och är det ditt första riktiga plus? <3

Hej är 7 insättningen, peppar peppar.

3 plusset.
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-10 15:59:14 följande:

Jag plussade igår? trodde jag aldrig. Herregud. Jag hade ett totalt breakdown i onsdags kväll och hjärtat var helt itu.

Tog ett testa tidigt igår som blev positivt direkt, och idag står det gravid 1-2 på cb digital och så här på vanlig sticka (ej testa tidigt). Är så chockad, livrädd och lycklig. Jag kommer att försöka njuta av att jag just nu är gravid, oavsett hur det går.

Grattis Steeph :). Vilka goda nyheter. Så du firar in helgen som gravid alltså :). Har du ringt kliniken och meddelat de fantastiska nyheterna? Vi är med i lika olika trådar så jag svarar endast här haha. Grattis igen!
  • Always choklad
    IVF2021 skrev 2021-12-10 12:27:36 följande:

Hua. Detta plock var verkligen inte roligt jämfört med de andra som varit helt ok. 10 ägg ut denna gång, så ingen risk för överstimulering! Känns ?snålt? när man är van vid 20, men jag skulle tro att de kanske fått lite bättre kvalitet.

Grattis till plus!! Hoppas verkligen det håller i sig för dig denna gång.

Precis på väg hem efter insättning av en liten 4 celling. Det är med Lutinus är nytt för mig. Hur har det funkat för dig? Jag tänkte man kunde använda lite glid för att lättare få in den men fick idag skärrade miner på kliniken som sa att det fick jag absolut inte..

Hej

Ang. lutinus är ett helvete känns som man kissar på sig konstant! Enda som funkar är bindor med vingar. Är det torrt och svider en dag, tryck upp den med ett finger så långt det går!

/Emma
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 14:19:29 följande:

Tråkigt att höra att det inte verkar ha tagit sig. Min erfarenhet är att det kan vara bra att låta sig sörja när det känns så, snart om några dagar eller veckor kommer man hitta nya krafter igen. Ingen lätt process mentalt det här med IVF, verkligen inte! Ni får försöka hitta på något lite trevligt att göra under helgerna, och sen är det snart januari och du kommer börja känna nytt hopp.

Åh vad jag hoppas att det är din tur nu! Håller tummar och tår.

Börjar också utomlands nu och tar första sprutorna ikväll!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-12-10 15:49:05 följande:

Verkligen tråkigt   får verkligen hoppas att vår tur kommer, man börjar tvivla mer och mer hela tiden. Men vi har några chanser kvar iallafall Tack  som du säger så får man nya krafter snart igen, ska bli skönt med ledighet från jobb och.. livet överlag. Sen så i mitten av januari är nästa ÄL förhoppningsvis. Heja heja på den lilla du fått tillbaka nu! Håller tummarna

Tråkigt att höra Dibella! Vilka kämpar ni är. Hoppas verkligen att embryot i frysen är ert guldägg nu när detta inte var det. Styrkekramar till dig!
  • Steeph
    Frida123123 skrev 2021-12-10 17:41:03 följande:

Grattis Steeph :). Vilka goda nyheter. Så du firar in helgen som gravid alltså :). Har du ringt kliniken och meddelat de fantastiska nyheterna? Vi är med i lika olika trådar så jag svarar endast här haha. Grattis igen!

Hej! Tusen tusen tack. Ja, jag gör ju det. Trodde aldrig med den känslan jag hade i kroppen att det var implantation, utan biverkningar från Lutinus. Är galet tacksam.

Hur går det för dig? <3
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-12-10 19:20:43 följande:

Åh vad jag hoppas att det är din tur nu! Håller tummar och tår.

Börjar också utomlands nu och tar första sprutorna ikväll!

Tack för tumhållningen! Hoppas!!

Vad roligt att ni också börjar uromlands! Har du färsktransfer i samma cykel eller kommer ni frysa/testa embryona först?
  • AndraSladdis
    Steeph skrev 2021-12-10 15:59:14 följande:

Grattis!! Var det testdagen i går eller ska du ta ett nytt senare? Oavsett ser bra ut
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 20:49:46 följande:

Tack för tumhållningen! Hoppas!!

Vad roligt att ni också börjar uromlands! Har du färsktransfer i samma cykel eller kommer ni frysa/testa embryona först?

Vi kommer också frysa om det är några som klarar pgt-a. Vi går på samma klinik tror jag?så blir liknande upplägg!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021