• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    IVF2021 skrev 2021-12-11 13:50:26 följande:

Vad roligt att du också ruvar igen, äntligen! Du ligger väl 3 dagar före tänker jag med en blastocyst kontra min 2-dagars. Jag förstod inte riktigt varför jag skulle få en 2-dagars insatt när det fanns 9 befruktade ägg, men antar att kliniken verkligen vill sätta tillbaka (privat klinik nu som ju så klart är vinstdrivande).

Känner igen det du skriver från tidigare i tråden att din resa varit allt utom spikrak. Hoppas detta embryo är testat och friskt så det kan gå hela vägen. Men en fråga, vad är en träningscykel??

Lycka till till oss båda! Testdag på julafton för din del? 26/12 för min del.

Ja det är ett testat och fint embryo, men förra gången kände jag molvärk kvällen efter insättningen (tror jag kände implantationen) och nu har jag ingen molvärk alls. Så har redan typ gett upp på RD1.

Min testdag är redan 20/12, blodprov, så det är lite skönt åtminstone.
  • AndraSladdis

Är på RD1 nu och jobbigheten med att ruva har redan infunnit sig. Vet att det är på tok för tidigt att vara säker, men man jämför alltid med sina tidigare erfarenheter. När jag var gravid sist så kände jag molvärk ganska direkt efter att en blasto satts in, nu känns verkligen inget. Så min känsla är att det inte blivit något.

Vad är typ den bästa taktiken tycker ni om man tror att det är minus, hur ska man få veckan att gå, och att börja testa tidigt eller testa sent? Har liksom mer tid att vänja sig vid tanken om man börjar tidigt tänker jag. Men det kanske gör precis lika ont oavsett. Och i mitt fall tar det flera månader till nästa försök i sådana fall.

Usch, vet inte vad jag ville, kanske bara säga att det är jobbigt att ruva och respekt till oss alla som orkar göra detta gång på gång!

• chislin

Hej alla! 

Snart inne på v 6 här och har börjat nojja då jag plötsligt fått ont i svanken och molvärk i nedre delen av magen. Har än så länge inte haft ett enda graviditetssymptom och nu detta plötslig så är rädd att det kan vara missfall på G....... har VUL om lite med en en vecka så får väl veta då.

Någon mer som haft sådana symptom och det berott på graviditeten och inte missfall?

• AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2021-12-11 09:00:47 följande:

Grattis Bmört och Steeph som plussat!

Always choklad: Snart VUL, hoppas allt ser bra ut så du kan andas ut lite iaf. Även om hela graviditet är en lång och orolig väntan.

Dibella, Tedlin och Znickers: Trist att det inte gick för er heller denna gång. Ta hand om er. Hoppas 2022 har goda nyheter med sig och att ni kan få fina juldagar trots avsaknad av det efterlängtade plusset.

Sanatalie, AndraSladdis och IVF2021: Håller tummarna för era ruvningar. Måtte dagarna gå fort för er!

Spännande Clemmentina med nya försök och klinik med andra grepp.

Jag fick negativt test på testdagen förra veckan. Så nu är försöken med mina ägg slut och jag tar en paus i väntan på att min nya klinik ska hitta en äggdonator till mig. Är slut efter detta år. Har gjort tre hela IVFer. Inget till frysen någon gång. Haft allvarliga cellförändringar som opererats och akut behövt läggas in pga rejäla blödningar därefter. Så nu ska själen få sörja ett tag och kroppen få vila. Förhoppningvis kommer det ett barn till mig via donerade ägg i framtiden. Och gör det inte det kommer jag iaf ha gett drömmen om ännu ett barn en rejäl chans.

Önskar er alla en fin jul!

Tråkigt att höra att det inte blev något! Det låter klokt att låta själen och kroppen vila lite. Man ska tillåta sig själv sörja när det känns så.

Även om det kanske inte känns som en tröst just nu så tror jag att du har goda chanser att bli mamma framöver. Bara hämta lite krafter så man orkar försöka igen.
  • AndraSladdis
    Steeph skrev 2021-12-10 21:07:13 följande:

Tack snälla!

Jag är på ruvardag 6 idag och har testdag på tisdag den 14e (ruvardag 10). Så ett par dagar kvar

Det är ju starkt för RD 6 så jag har mycket hopp för din graviditet!
  • Inalina
    chislin skrev 2021-12-11 15:02:57 följande:

Hej alla! 

Snart inne på v 6 här och har börjat nojja då jag plötsligt fått ont i svanken och molvärk i nedre delen av magen. Har än så länge inte haft ett enda graviditetssymptom och nu detta plötslig så är rädd att det kan vara missfall på G....... har VUL om lite med en en vecka så får väl veta då.

Någon mer som haft sådana symptom och det berott på graviditeten och inte missfall?

hejsan, det är ganska vanligt med både molvärk och diffus värk i ryggen tidigt, jag försöker själv tänka att så länge jag inte blöder så försöker jag hålla mig neutral/positiv. jag har haft ordentligt ont i magen några gånger men utan någon blödning som påföljd så då antar jag bara att det är livmodern som växer. den ska ju vara stor som en apelsin i v 7 tror jagFörvånad

kram!
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2021-12-11 09:00:47 följande:

Grattis Bmört och Steeph som plussat!

Always choklad: Snart VUL, hoppas allt ser bra ut så du kan andas ut lite iaf. Även om hela graviditet är en lång och orolig väntan.

Dibella, Tedlin och Znickers: Trist att det inte gick för er heller denna gång. Ta hand om er. Hoppas 2022 har goda nyheter med sig och att ni kan få fina juldagar trots avsaknad av det efterlängtade plusset.

Sanatalie, AndraSladdis och IVF2021: Håller tummarna för era ruvningar. Måtte dagarna gå fort för er!

Spännande Clemmentina med nya försök och klinik med andra grepp.

Jag fick negativt test på testdagen förra veckan. Så nu är försöken med mina ägg slut och jag tar en paus i väntan på att min nya klinik ska hitta en äggdonator till mig. Är slut efter detta år. Har gjort tre hela IVFer. Inget till frysen någon gång. Haft allvarliga cellförändringar som opererats och akut behövt läggas in pga rejäla blödningar därefter. Så nu ska själen få sörja ett tag och kroppen få vila. Förhoppningvis kommer det ett barn till mig via donerade ägg i framtiden. Och gör det inte det kommer jag iaf ha gett drömmen om ännu ett barn en rejäl chans.

Önskar er alla en fin jul!

Hej önskar dig bättre lycka nästa år. Detsamma god jul
  • Steeph
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:53:05 följande:

Nu är jag inte en ruvare längre för imorse plussade jag!! Jag är GRAVID :).

Heja heja dig!!

Vad glad jag blir för din/er skull <3

Vilken ruvardag var du på idag?

Jag har testdag 11 dagar efter insättning, så alltså den 15e december.
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-11 21:22:04 följande:

Heja heja dig!!

Vad glad jag blir för din/er skull <3

Vilken ruvardag var du på idag?

Jag har testdag 11 dagar efter insättning, så alltså den 15e december.

Tack snälla! Jag testade idag på den officiella testdagen, dvs ruvardag 13 med en blastocyst. Såklart ditt pluss kommer hålla i sig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021