• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Frida123123 skrev 2021-12-12 09:22:25 följande:

Tack! Det tydligaste symptomen jag haft alla tre gångerna när jag plussat är stickningar i sidan av magen samt lite molvärk. Inga av gångerna har jag har nidblödning. Det är nog egentligen alla konkreta symptom. Nu har jag ont i brösten men det beror nog på progesteronet. Jag har ju alla gånger även dagen efter blivit förkyld, och då pratar vi återföring i maj, augusti och nu november. Tillfällighet? Själv tror jag inte det. Kroppen är ju underlig. Det är svårt att läsa av symptom. Så egentligen så är det bara att hålla ut tills man vet. Hur går det för dig nu?

Ja samma här, molvärk har varit symptomet de andra gångerna, men nu är det knappt något faktiskt. Men det är bara RD2 så hoppas att det dyker upp. Sen som du säger kan man få symptom av mediciner också, särskilt jag som gör i stimulerad cykel (så all östrogen och progesteron kommer utifrån). Bara hålla ut, inget att göra! :)

Stort lycka till att du/ni får se ett pickande hjärta snart!
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:53:05 följande:

Nu är jag inte en ruvare längre för imorse plussade jag!! Jag är GRAVID :).

Tjoho! Grattis!
  • Inalina
    chislin skrev 2021-12-12 08:55:54 följande:

Och precis när jag skickat mitt första svar så började jag blöda?. Är knäckt. Har inte ont någonstans men är ganska säker på att det är missfall m tanke på ontet igår?. Ska åka in och se om de kan kolla mig

åh nej vad jobbigt :/ hur mycket blöder du? Jag blödde flera gånger mellan v 6-12 i min första graviditet och de hittade aldrig någon anledning. Det behöver absolut inte betyda missfall, och speciellt inte om du inte har ont samtidigt. När har du planerat VUL? De ska kunna se hjärtslag från v 6+ så innan dess är det ingen vits att åka in och kolla tyvärr. Håller tummarna för ofarlig blödning <3
  • chislin
    Inalina skrev 2021-12-12 13:40:20 följande:

åh nej vad jobbigt :/ hur mycket blöder du? Jag blödde flera gånger mellan v 6-12 i min första graviditet och de hittade aldrig någon anledning. Det behöver absolut inte betyda missfall, och speciellt inte om du inte har ont samtidigt. När har du planerat VUL? De ska kunna se hjärtslag från v 6+ så innan dess är det ingen vits att åka in och kolla tyvärr. Håller tummarna för ofarlig blödning <3

Jag blödde ganska kraftigt imorse, först ljust sedan mörkare men har avtagit något under dagen. Det bubblar en massa i magen annars känner jag inget annat.

Har planerat vul den 20.12

Det som gör att jag tror på missfall är att jag igår fick plötsligt ont i svanken och magen under en timme ca, som sedan försvann. Men vem vet?

Hur mycket blödde du i din första graviditet?
  • Sanathalie
    AndraSladdis skrev 2021-12-11 07:51:34 följande:

Nej, det är min tredje äggplock och tredje återföring (nr 2 från detta plock). Blev gravid de andra två gångerna men avslutades i vecka 17 vs 11.

Hoppas verkligen det går vägen för dig den här gången<3
  • tedlin

Grattis Frida123!!
  • Clemmentina

Vad roligt! Stort grattis! Håller tummarna för att det är tredje gången gillt.
  • Aysecoskun

Hej

Har börjat på IVF behandling för 1 vecka sedan och ska på ultraljud imorgon. Följer gärna denna tråd:)

• Frida123123
    Aysecoskun skrev 2021-12-12 21:29:35 följande:

Hej

Har börjat på IVF behandling för 1 vecka sedan och ska på ultraljud imorgon. Följer gärna denna tråd:)

Välkommen hit! Här kan du få mycket emotionellt stöd, praktiska råd inför, under och efter ivf behandling. Om det är första ivf behandlingen så brukar man säga att det är en test omgång, då läkarna inte vet ännu om, hur, hur bra du svarar på preparaten gör stimuleringen. Många får bättre resultat, dvs fler ägg och bättre kvalité längre fram, dvs ivf2,ivf3 etc. För min egen del är jag trögstimulerad i början, men jag tar mig mot slutet :). Så även om det skulle vara få äggblåsor idag så kommer de förmodligen att bli fler lite längre fram. Men spännande, spännande! Får man fråga vad anledningen för dig/er är? Själv lågt amh och endometrios. Vad har de gett dig för preparat? Långt, kort protokoll?
  • Inalina
    chislin skrev 2021-12-12 13:59:03 följande:
    Jag blödde ganska kraftigt imorse, först ljust sedan mörkare men har avtagit något under dagen. Det bubblar en massa i magen annars känner jag inget annat.

Har planerat vul den 20.12

Det som gör att jag tror på missfall är att jag igår fick plötsligt ont i svanken och magen under en timme ca, som sedan försvann. Men vem vet?

Hur mycket blödde du i din första graviditet?
    ok jag förstår, jag tror inte du ska räkna med missfall om det inte fortsätter att blöda i flera dagar. men ingenting går ju att lite på förutom ett ultraljud :/ när livmodern växer kan det göra ont lite var och hur då både tarmar och annat måste flytta på sig. 

jag blödde så att det rann i toaletten kanske 3-4 ggr mellan v 6-10 första gången. jag åkte i princip alltid in för vul direkt då man kunde få akuttider/drop in snabbt här i Schweiz där jag bor. Jag vet att blod är ens värsta fiende i en graviditet men jag håller tummarna att ditt också är ofarligt. kramHjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021