• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-12-12 09:37:57 följande:
    Tack Inalina! Ja, hoppas verkligen på bebis och ett hjärta som slår. Aldrig fått höra det. Din historia och mirakel till att bli naturligt gravid ger hopp till många därute. Hur mår du? Fortfarande chockad :). Kram
    ja det SKA banne mig vara din tur nu, jag hoppas att du vågar vara positiv och inte bara orolig nu tiden innan vul. Hjärta
    ja min historia är ju sånt som man bara läser om - att vips blev de gravida naturligt efter flera misslyckade IVF:er, jag har aldrig riktigt trott på det innan men tja nu kan jag ju liksom inte ignorera ;) någonstans ger man nog aldrig upp om sin egen kropp.

jag mår väldigt dåligt fysiskt just nu men det var jag beredd på, det är en märklig känsla att bara vilka gråta av glädje och tacksamhet och samtidigt må så dåligt med illamående, yrsel, huvudvärk och trötthet att man knappt kan ta sig ur sängen. (men nog om det!) jag vet att det blir bättreSolig!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-12-10 19:20:43 följande:
    Åh vad jag hoppas att det är din tur nu! Håller tummar och tår.

Börjar också utomlands nu och tar första sprutorna ikväll!
    hej! åh så roligt att du är igång nu! Glad Hoppas du svarar fint på stimuleringen! kommer du göra första ultraljudet i sverige innan ni åker? Kram!
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-12-13 09:49:17 följande:

ja det SKA banne mig vara din tur nu, jag hoppas att du vågar vara positiv och inte bara orolig nu tiden innan vul. 

ja min historia är ju sånt som man bara läser om - att vips blev de gravida naturligt efter flera misslyckade IVF:er, jag har aldrig riktigt trott på det innan men tja nu kan jag ju liksom inte ignorera ;) någonstans ger man nog aldrig upp om sin egen kropp.

jag mår väldigt dåligt fysiskt just nu men det var jag beredd på, det är en märklig känsla att bara vilka gråta av glädje och tacksamhet och samtidigt må så dåligt med illamående, yrsel, huvudvärk och trötthet att man knappt kan ta sig ur sängen. (men nog om det!) jag vet att det blir bättre!

Tack. Fått tid för vul vilket blir den 7/1, då är jag i vecka 8+4. Jag. De erbjöd vul i vecka 6, då jag är så orolig, men då det fortfarande är tidigt, och dagen-arna innan julafton så tackade jag nej. Nja, känner mig knappt gravid ockret är svårt att ta in. Men givetvis lycklig över det. Jobbigt att du mår dåligt även om det var väntat. Låter som att graviditeten skrider på som det ska jag iaf! Kul. Grattis igen
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-12 13:01:42 följande:

Tjoho! Grattis!

Tack snälla! Stort lycka till imorgon! Det kommer gå bra ska du se!! Vilken vecka + dag är du idag?
  • chislin
    Inalina skrev 2021-12-13 09:45:21 följande:

ok jag förstår, jag tror inte du ska räkna med missfall om det inte fortsätter att blöda i flera dagar. men ingenting går ju att lite på förutom ett ultraljud :/ när livmodern växer kan det göra ont lite var och hur då både tarmar och annat måste flytta på sig. 

jag blödde så att det rann i toaletten kanske 3-4 ggr mellan v 6-10 första gången. jag åkte i princip alltid in för vul direkt då man kunde få akuttider/drop in snabbt här i Schweiz där jag bor. Jag vet att blod är ens värsta fiende i en graviditet men jag håller tummarna att ditt också är ofarligt. kram

//

Jag ringde och fick en tid för tidigt ultraljud imorse och man kunde hitta både fostret och ett tickande hjärta! Vilken lättnad! Blödningen kom från slemhinnan som antagligen hade spruckit lite, tydligen vanligt att det händer.

Tack för att du delar med dig och för uppmuntran!
  • Frida123123
    chislin skrev 2021-12-13 11:29:27 följande:

Jag ringde och fick en tid för tidigt ultraljud imorse och man kunde hitta både fostret och ett tickande hjärta! Vilken lättnad! Blödningen kom från slemhinnan som antagligen hade spruckit lite, tydligen vanligt att det händer.

Gud vad roligt! Nu kan du slappna av lite mer, kanske mycket mer :), och njuta av graviditeten! Vilken vecka + dag är du i?
  • Inalina

Men stort grattis!!! vad härligt att kunna stilla oron! Hjärta vad underbart med tickande hjärta!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-12-13 09:58:18 följande:

hej! åh så roligt att du är igång nu!  Hoppas du svarar fint på stimuleringen! kommer du göra första ultraljudet i sverige innan ni åker? Kram!

Hej! Ja nu händer det. :) Trodde dock allt skulle ställas in på grund av ett ägg som växte för tidigt men det är visst en cysta. Ska göra två ultraljud här hemma innan vi åker till helgen! De följer en på ett annat (tätare sätt) och finjusterar nog mer.

Läste att du mår dåligt. :( Fy din stackare! Inte kul även om orsaken är rolig. Hoppas du får mer energi nu till jul. Vilken vecka är du i nu? Kram
  • Clemmentina

Åh vad skönt! :)
  • Sanathalie
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:53:05 följande:

Nu är jag inte en ruvare längre för imorse plussade jag!! Jag är GRAVID :).

Oj vad massa grattis!! Vilken härlig känsla, samtidigt som jag förstår att oron ligger nära till hands. Hoppas du får njuta ordentligt av jul och mys. Håller allt jag har för dig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021