• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Steeph
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 20:51:14 följande:

Grattis!! Var det testdagen i går eller ska du ta ett nytt senare? Oavsett ser bra ut

Tack snälla!

Jag är på ruvardag 6 idag och har testdag på tisdag den 14e (ruvardag 10). Så ett par dagar kvar
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-10 20:38:11 följande:

Hej! Tusen tusen tack. Ja, jag gör ju det. Trodde aldrig med den känslan jag hade i kroppen att det var implantation, utan biverkningar från Lutinus. Är galet tacksam.

Hur går det för dig? <3

Jag har haft samma stickningar när jag blev gravid. Trodde med första gången att det var kört. Kommer ihåg att vi var på ett hotell, jag ruvade och under middagen fick jag värsta menssmärtan och trodde helt säkert att det var kört. Jag tror att det jag kände då var kanske implantationen.

Men nu då, ja du, är inne på ruvardag 12 idag och har min officiella testdag imorgon. Så om några timmar vet jag. Killen ville vänta och inte testa ikväll så man får väl hålla sig några timmar till. Hoppas hoppas på att det visar något positivt!
  • Sanathalie
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 14:07:44 följande:

Jag har testdag nära dig 20/12 (blodprov). Har satt in en femdagars i dag!

Åh vad spännande! Håller alla tummar för dig <3 Är det din första ivf?
  • Steeph
    Frida123123 skrev 2021-12-10 21:28:58 följande:

Jag har haft samma stickningar när jag blev gravid. Trodde med första gången att det var kört. Kommer ihåg att vi var på ett hotell, jag ruvade och under middagen fick jag värsta menssmärtan och trodde helt säkert att det var kört. Jag tror att det jag kände då var kanske implantationen.

Men nu då, ja du, är inne på ruvardag 12 idag och har min officiella testdag imorgon. Så om några timmar vet jag. Killen ville vänta och inte testa ikväll så man får väl hålla sig några timmar till. Hoppas hoppas på att det visar något positivt!

Ja, alltså det var galen molvärk till och från. Hade nog fått svagt svagt plus på tidigt test redan ruvardag 4.

Åh gud vad spännande, jag håller alla mina tummar och tår för dig/er. Nu är det vår tur att lyckas efter 2 ma.

Skickar en stor kram och önskar all lycka till!
  • AndraSladdis
    Sanathalie skrev 2021-12-10 21:51:43 följande:

Åh vad spännande! Håller alla tummar för dig <3 Är det din första ivf?

Nej, det är min tredje äggplock och tredje återföring (nr 2 från detta plock). Blev gravid de andra två gångerna men avslutades i vecka 17 vs 11.
  • Kronärtskocka

Grattis Bmört och Steeph som plussat!

Always choklad: Snart VUL, hoppas allt ser bra ut så du kan andas ut lite iaf. Även om hela graviditet är en lång och orolig väntan.

Dibella, Tedlin och Znickers: Trist att det inte gick för er heller denna gång. Ta hand om er. Hoppas 2022 har goda nyheter med sig och att ni kan få fina juldagar trots avsaknad av det efterlängtade plusset.

Sanatalie, AndraSladdis och IVF2021: Håller tummarna för era ruvningar. Måtte dagarna gå fort för er!

Spännande Clemmentina med nya försök och klinik med andra grepp.

Jag fick negativt test på testdagen förra veckan. Så nu är försöken med mina ägg slut och jag tar en paus i väntan på att min nya klinik ska hitta en äggdonator till mig. Är slut efter detta år. Har gjort tre hela IVFer. Inget till frysen någon gång. Haft allvarliga cellförändringar som opererats och akut behövt läggas in pga rejäla blödningar därefter. Så nu ska själen få sörja ett tag och kroppen få vila. Förhoppningvis kommer det ett barn till mig via donerade ägg i framtiden. Och gör det inte det kommer jag iaf ha gett drömmen om ännu ett barn en rejäl chans.

Önskar er alla en fin jul!

• IVF2021
    Sanathalie skrev 2021-12-10 14:07:08 följande:
    För mig är det lättare att sätta in den med pinnen om jag står upp, sitter jag ner går det inte alls. När jag är på jobbet så har jag petat in tabletten med fingret så långt jag kan, som en tampong. Kan inte se hur det skulle kunna göra någon skillnad förutsatt att man kommer åt ordentligt, men det kan säkert kliniken svara bättre på.

Hoppas du hittar ett bra sätt <3
    Tack för tips. Bara att kämpa på och försöka klura ut ett bra sätt. På kliniken sa de att det viktiga inte var hur långt in tabletten kom, bara den kom in alls. Så det är nog ok utan pinne.
    Always choklad skrev 2021-12-10 17:51:22 följande:
    Hej

Ang. lutinus är ett helvete känns som man kissar på sig konstant! Enda som funkar är bindor med vingar. Är det torrt och svider en dag, tryck upp den med ett finger så långt det går!

/Emma
    Hemskt nog skönt att höra att det är fler som inte riktigt tycker det är någon höjdare. Låter som det bara är att stå ut och hoppas på det bästa. Blir det en bebis är det ju helt klart värt det, men om det inte blir det... Suck. Har bara gjort FET utan Lutinus innan vilket varit så bekvämt jämfört med detta. Men det har ju inte funkat, så kanske ska det till lite extra progesteron!
  • IVF2021
    AndraSladdis skrev 2021-12-10 14:15:21 följande:
    Vad roligt att du också hade återföring i dag! Jag med. Har inte upplevt så mycket obehag av Lutinus eller progesteron (har Crinone nu, det är liknande) mer än att slemhinnorna runt tappen kan bli lite sköra. Någon tipsade om en probiotisk kräm som heter Ellen, men skulle nog fråga din klinik om de tycker det är ok att använda.

Gällande din fråga varför min process har tagit så lång tid, så är det delvis pga att jag gör utomlands och de har andra procedurer (ska göras träningscykler, göras hysteroskopi osv), dels att det ska ofta sökas visum vilket tar 1.5 månad, och dels att jag blev gravid med första FET men det blev MA i vecka 11, blev rester kvar som skulle bort i hysteroskopi, och sen en ny träningscykel. Börjar bli van

Men nu hoppas jag att det inte behövs fler besök!!

Vad roligt att du också ruvar igen, äntligen! Du ligger väl 3 dagar före tänker jag med en blastocyst kontra min 2-dagars. Jag förstod inte riktigt varför jag skulle få en 2-dagars insatt när det fanns 9 befruktade ägg, men antar att kliniken verkligen vill sätta tillbaka (privat klinik nu som ju så klart är vinstdrivande).

Känner igen det du skriver från tidigare i tråden att din resa varit allt utom spikrak. Hoppas detta embryo är testat och friskt så det kan gå hela vägen. Men en fråga, vad är en träningscykel??

Lycka till till oss båda! Testdag på julafton för din del? 26/12 för min del.

• Inalina
    Kronärtskocka skrev 2021-12-11 09:00:47 följande:

Grattis Bmört och Steeph som plussat!

Always choklad: Snart VUL, hoppas allt ser bra ut så du kan andas ut lite iaf. Även om hela graviditet är en lång och orolig väntan.

Dibella, Tedlin och Znickers: Trist att det inte gick för er heller denna gång. Ta hand om er. Hoppas 2022 har goda nyheter med sig och att ni kan få fina juldagar trots avsaknad av det efterlängtade plusset.

Sanatalie, AndraSladdis och IVF2021: Håller tummarna för era ruvningar. Måtte dagarna gå fort för er!

Spännande Clemmentina med nya försök och klinik med andra grepp.

Jag fick negativt test på testdagen förra veckan. Så nu är försöken med mina ägg slut och jag tar en paus i väntan på att min nya klinik ska hitta en äggdonator till mig. Är slut efter detta år. Har gjort tre hela IVFer. Inget till frysen någon gång. Haft allvarliga cellförändringar som opererats och akut behövt läggas in pga rejäla blödningar därefter. Så nu ska själen få sörja ett tag och kroppen få vila. Förhoppningvis kommer det ett barn till mig via donerade ägg i framtiden. Och gör det inte det kommer jag iaf ha gett drömmen om ännu ett barn en rejäl chans.

Önskar er alla en fin jul!

hej vännen, väldigt ledsen att höra att det inte funkade denna gången heller Gråter förstår att du är helt slut efter din tuffa resa detta året. Jag hoppas och tror att det kommer gå bra med äggdonation för dig, stor kram och hoppas du kan finna en del glädje i jul och återhämta dig ordentligt så du är på topp till nästa behandlingHjärta
  • Inalina
    Steeph skrev 2021-12-10 15:59:14 följande:

Jag plussade igår? trodde jag aldrig. Herregud. Jag hade ett totalt breakdown i onsdags kväll och hjärtat var helt itu.

Tog ett testa tidigt igår som blev positivt direkt, och idag står det gravid 1-2 på cb digital och så här på vanlig sticka (ej testa tidigt). Är så chockad, livrädd och lycklig. Jag kommer att försöka njuta av att jag just nu är gravid, oavsett hur det går.

heeej vännen, och ett jättestort grattis till dig! Glad du gör helt rätt i att njuta av att vara gravid, det är otroligt underbart när man får se det där första plusset! kram!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021