• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Sanathalie

Rd 7 här och mensen var beräknad idag men den lyser än så länge med sin frånvaro. Tog ett test i morse för att jag verkligen inte kunde hålla mig och det visade negativt. Vet att det är tidigt och det kan komma att ändras, men kan inte låta bli att känna mig lite nedslagen även fast vår testdag är 21a.

Någon som fått ett tidigt negativt utslag som sedan visat positivt på testdagen?

Jag fyller år på fredag och det hade känts så fint att få ett positivt besked till dess, men jag ska hålla mig från att testa igen nu även om mensen uteblir för att kunna ha en kul födelsedagshelg!

• Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-12-13 10:51:13 följande:

Tack snälla! Stort lycka till imorgon! Det kommer gå bra ska du se!! Vilken vecka + dag är du idag?

Hej Blir V8. Satte in en 5 dagars 11 nov. Så lite osäker på vad mer..Det var ju en torsdag. Tackar mycket tankar som snurrar, fick inte ned frukost imorse. Mådde inte illa men tittade på min havregrynsgröt och kunde inte förmå mig själv att äta den där gråa klibbiga smörjan. Köpte yoghurt och russin + nötter att kunna äta på 9 fikat. Kanske funkar bättre imorron. Idag blev det en lussebulle och en kaffe med mycket mjölk typ 1/3 mjölk.
  • Always choklad
    chislin skrev 2021-12-13 11:29:27 följande:

Jag ringde och fick en tid för tidigt ultraljud imorse och man kunde hitta både fostret och ett tickande hjärta! Vilken lättnad! Blödningen kom från slemhinnan som antagligen hade spruckit lite, tydligen vanligt att det händer.

Tack för att du delar med dig och för uppmuntran!

Hej åh vad glad jag blir, så härligt!
  • GlitterLina

Hej vill bara säga hej, kikat in då å då men va litet tag sedan nu. Ser en del nya namn & några ?gamla? som man följt. :) härligt att se att några är gravida. Lycka till. Kram

• Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-12-13 22:31:17 följande:

Hej vill bara säga hej, kikat in då å då men va litet tag sedan nu. Ser en del nya namn & några ?gamla? som man följt. :) härligt att se att några är gravida. Lycka till. Kram

Hej, kul att höra från dig igen! Tråkigt hur det blev på förra ivf försöket, man vet aldrig i den här processen. Vissa har många ägg på vul, men sedan få mogna ägg, eller att få blir befruktade medans vissa har få äggblåsor med alla ägg i och att alla blir befruktade. Nåja, du förstår vad jag menar. Kommer ni fortsätta med fler försök?
  • Dibella

Clemmentina - Kul att du är på gång igen! Håller tummarna för dig och att ni kommer iväg smidigt under helgen.

Frida123123 - Grattis till graviditeten! Hoppas att det håller sig hela vägen och att ni får se ett hjärta efter julledigheterna. 

• Gulgja

Hej!

Har någon fått ta östrogen inför insättning? Min slemhinna kan vara lite segstartad ibland och min läkare pratade då om östrogen tillskott. Är detta något som någon fått för att göra slemhinnan tjock? Och hur tjock har era slemhinnor varit när embryot fäst och ni blivit gravida?

• Frida123123
    Gulgja skrev 2021-12-14 08:50:13 följande:

Hej!

Har någon fått ta östrogen inför insättning? Min slemhinna kan vara lite segstartad ibland och min läkare pratade då om östrogen tillskott. Är detta något som någon fått för att göra slemhinnan tjock? Och hur tjock har era slemhinnor varit när embryot fäst och ni blivit gravida?

Jag har ingen erfarenhet av östrogen tyvärr. När jag kollat min slemhinna har den legat mellan 10-14 dag 13 i cykeln, och 6 dagar innan återföring. Så vad den legat på vid återföring, ingen aning men tjock :).
  • Gulgja
    Frida123123 skrev 2021-12-14 09:35:38 följande:

Jag har ingen erfarenhet av östrogen tyvärr. När jag kollat min slemhinna har den legat mellan 10-14 dag 13 i cykeln, och 6 dagar innan återföring. Så vad den legat på vid återföring, ingen aning men tjock :).

Åh okej tack för svar. Äter du något speciellt tillskott eller har den alltid varit tjock?
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-12-13 18:34:03 följande:
    Hej Blir V8. Satte in en 5 dagars 11 nov. Så lite osäker på vad mer..Det var ju en torsdag. Tackar mycket tankar som snurrar, fick inte ned frukost imorse. Mådde inte illa men tittade på min havregrynsgröt och kunde inte förmå mig själv att äta den där gråa klibbiga smörjan. Köpte yoghurt och russin + nötter att kunna äta på 9 fikat. Kanske funkar bättre imorron. Idag blev det en lussebulle och en kaffe med mycket mjölk typ 1/3 mjölk.
    hej! du måste skriva när du kommer hem från ultraljudet!! :) får din partner följa med också?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021