• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:53:05 följande:

Nu är jag inte en ruvare längre för imorse plussade jag!! Jag är GRAVID :).

Men åhhhh så underbart!! Stort grattis till fint plus! Denna gången blir det bebis för dig. <3 kram!!
  • Steeph
    AndraSladdis skrev 2021-12-11 15:08:12 följande:

Det är ju starkt för RD 6 så jag har mycket hopp för din graviditet!

Ja, det är ännu starkare idag så jag hoppas så <3 har dock inga ömma bröst så känner mig ganska ogravid, men testen visar annat. Tusen tack fina!
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-12-11 13:55:53 följande:

heeej vännen, och ett jättestort grattis till dig!  du gör helt rätt i att njuta av att vara gravid, det är otroligt underbart när man får se det där första plusset! kram!

Tack snälla <3

Det är inte mitt första plus, har 2 ma i bagaget men första plusset med ivf och jag hoppas så att det ska gå vägen, men tar en dag i taget. Stor kram till dig också! Blev galet glad när jag såg att du också plussat för ett par veckor sedan
  • chislin
    Inalina skrev 2021-12-11 17:09:10 följande:

hejsan, det är ganska vanligt med både molvärk och diffus värk i ryggen tidigt, jag försöker själv tänka att så länge jag inte blöder så försöker jag hålla mig neutral/positiv. jag har haft ordentligt ont i magen några gånger men utan någon blödning som påföljd så då antar jag bara att det är livmodern som växer. den ska ju vara stor som en apelsin i v 7 tror jag

//

kram!

Hej! Ja man får bara försöka hålla sig lugn och till positiva tankar men det är ju inte alltid så lätt då. Tack för pepp!
  • chislin
    Inalina skrev 2021-12-11 17:09:10 följande:

hejsan, det är ganska vanligt med både molvärk och diffus värk i ryggen tidigt, jag försöker själv tänka att så länge jag inte blöder så försöker jag hålla mig neutral/positiv. jag har haft ordentligt ont i magen några gånger men utan någon blödning som påföljd så då antar jag bara att det är livmodern som växer. den ska ju vara stor som en apelsin i v 7 tror jag

//

kram!

Och precis när jag skickat mitt första svar så började jag blöda?. Är knäckt. Har inte ont någonstans men är ganska säker på att det är missfall m tanke på ontet igår?. Ska åka in och se om de kan kolla mig
  • AndraSladdis
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:53:05 följande:

Nu är jag inte en ruvare längre för imorse plussade jag!! Jag är GRAVID :).

Grattis där! Nu hoppas vi att det håller hela vägen. Starkt av dig att kunna vänta till testdagen. Vad hade du för symptom under vägen, har det varit samma/lika tydligt varje gång? (Undrar den symptomlöse ruvaren här :) )
  • Frida123123
    AndraSladdis skrev 2021-12-12 08:56:19 följande:

Grattis där! Nu hoppas vi att det håller hela vägen. Starkt av dig att kunna vänta till testdagen. Vad hade du för symptom under vägen, har det varit samma/lika tydligt varje gång? (Undrar den symptomlöse ruvaren här :) )

Tack! Det tydligaste symptomen jag haft alla tre gångerna när jag plussat är stickningar i sidan av magen samt lite molvärk. Inga av gångerna har jag har nidblödning. Det är nog egentligen alla konkreta symptom. Nu har jag ont i brösten men det beror nog på progesteronet. Jag har ju alla gånger även dagen efter blivit förkyld, och då pratar vi återföring i maj, augusti och nu november. Tillfällighet? Själv tror jag inte det. Kroppen är ju underlig. Det är svårt att läsa av symptom. Så egentligen så är det bara att hålla ut tills man vet. Hur går det för dig nu?
  • Frida123123
    chislin skrev 2021-12-12 08:55:54 följande:

Och precis när jag skickat mitt första svar så började jag blöda?. Är knäckt. Har inte ont någonstans men är ganska säker på att det är missfall m tanke på ontet igår?. Ska åka in och se om de kan kolla mig

Åh, nej. Ont i svanken och molvärk tänker jag är positiva tecken graviditet och tecken på att livmodern växer! Så det behöver inte betyda något negativt. Det är faktiskt inte ovanligt att man blöder. Åk in och dubbelkolla för att vara säker!
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-12-11 22:17:58 följande:

Men åhhhh så underbart!! Stort grattis till fint plus! Denna gången blir det bebis för dig. <3 kram!!

Tack Inalina! Ja, hoppas verkligen på bebis och ett hjärta som slår. Aldrig fått höra det. Din historia och mirakel till att bli naturligt gravid ger hopp till många därute. Hur mår du? Fortfarande chockad :). Kram
  • chislin
    Frida123123 skrev 2021-12-12 09:31:28 följande:

Åh, nej. Ont i svanken och molvärk tänker jag är positiva tecken graviditet och tecken på att livmodern växer! Så det behöver inte betyda något negativt. Det är faktiskt inte ovanligt att man blöder. Åk in och dubbelkolla för att vara säker!

Jag ringde in men de sa att jag inte bör åka in eftersom de ändå inte kan göra något om det är missfall. Om jag får väldigt ont osv så får jag såklart komma då, sa de?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021