• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis

Hej!

Testdag i dag ruvardag 10 med blasto, ganska tidigt den här gången. Och visst är jag gravid, men det ser inte riktigt så ljust ut som man kan tro. Mina test slutade öka under helgen nämligen, och det rosa sjönk tydligt till och med, även om det digitala ökade sen i fredags. Ibland önskar jag att man inte hade så mycket erfarenhet av detta och så mycket att jämföra med så jag noterar sånt. Men just idag är jag fortfarande gravid.

• Frida123123
    AndraSladdis skrev 2021-12-20 13:25:26 följande:

Hej!

Testdag i dag ruvardag 10 med blasto, ganska tidigt den här gången. Och visst är jag gravid, men det ser inte riktigt så ljust ut som man kan tro. Mina test slutade öka under helgen nämligen, och det rosa sjönk tydligt till och med, även om det digitala ökade sen i fredags. Ibland önskar jag att man inte hade så mycket erfarenhet av detta och så mycket att jämföra med så jag noterar sånt. Men just idag är jag fortfarande gravid.

Jamen där ser man :). Stort stort GRATTIS! Underbara nyheter såhär innan jul! Visst är detta ditt tredje pluss på raken! Så kul att höra. När blir det vul för dig? Kommer du göra ett tidigt?
  • Frida123123

Vilken skitdag. Får man lov att säga så. Mått illa från morgon till kväll, har en ännu mer blå-märkt mage. Jag blir typ ledsen när jag ser mig själv i spegeln. Det är alla sprutornas fel. Jobbig dag på jobbet, ledsen av allt när jag cyklar hem, ja vad händer, ja kedjan hoppar av :(. Jättetrött. Ingen hemma som kan pyssla om mig. Ingen vet att jag är gravid ( utom sambon då), om jag nu ens är gravid, så där kan man inte hämta stöd heller.

• IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-12-20 18:13:12 följande:

Vilken skitdag. Får man lov att säga så. Mått illa från morgon till kväll, har en ännu mer blå-märkt mage. Jag blir typ ledsen när jag ser mig själv i spegeln. Det är alla sprutornas fel. Jobbig dag på jobbet, ledsen av allt när jag cyklar hem, ja vad händer, ja kedjan hoppar av :(. Jättetrött. Ingen hemma som kan pyssla om mig. Ingen vet att jag är gravid ( utom sambon då), om jag nu ens är gravid, så där kan man inte hämta stöd heller.

Låter verkligen inte som en bra dag. Omtanke! Jäkla process att ta energi från en. Håller tummarna för att du fortfarande är gravid, då kommer det ju kännas värt det i slutänden om än det är motigt nu.
  • IVF2021

Någon med erfarenhet av överstimulering? Börjar misstänka att något inte står rätt till. Har försökt skylla på biverkningar från Lutinus, förstoppning, IBS, magsjuka m.m. Men blir inte klok. Plockade 10 ägg för 12 dagar sedan. ET för 10 dagar sedan. Magen mår kass. Ont ont ont och är svullen. Svårt att ta mig i/ur bil, ont att gå upprätt, klurigt att vända mig i sängen osv. Är det normalt som biverkan på Lutinus? Har bara gjort FET och då utan Lutinus, så detta är lite nytt för mig?

• Always choklad

Usch sånt är inte kul. Hoppas du får en god natts sömn och att morgondagen känns bättre!
  • Always choklad
    IVF2021 skrev 2021-12-20 21:02:53 följande:

Någon med erfarenhet av överstimulering? Börjar misstänka att något inte står rätt till. Har försökt skylla på biverkningar från Lutinus, förstoppning, IBS, magsjuka m.m. Men blir inte klok. Plockade 10 ägg för 12 dagar sedan. ET för 10 dagar sedan. Magen mår kass. Ont ont ont och är svullen. Svårt att ta mig i/ur bil, ont att gå upprätt, klurigt att vända mig i sängen osv. Är det normalt som biverkan på Lutinus? Har bara gjort FET och då utan Lutinus, så detta är lite nytt för mig?

Hej är du förstoppad. Eller var sitter det onda. Ring 1177 och beskriv dina besvär. Jag fick mensen efter en ivf behandling som var en kemisk graviditet kanske 2 mån efteråt akut ont och åkte in akut pga starka smärtor. Fick morfin i armen i ambulansen då jag skrek rätt ut. Trodde det var utomhavandeskap, det var det inte utan visade att jag blivit överstimulerad på nått vänster. På akuten sa det att de händer ibland med oss ivf då vi är så fullproppade på hormoner under lång tid att det kan ligga kvar i system. Hellre att åka in en gång för mycket än för lite. Ta dina smärtor på allvar.
  • IVF2021
    Always choklad skrev 2021-12-20 23:34:49 följande:

Hej är du förstoppad. Eller var sitter det onda. Ring 1177 och beskriv dina besvär. Jag fick mensen efter en ivf behandling som var en kemisk graviditet kanske 2 mån efteråt akut ont och åkte in akut pga starka smärtor. Fick morfin i armen i ambulansen då jag skrek rätt ut. Trodde det var utomhavandeskap, det var det inte utan visade att jag blivit överstimulerad på nått vänster. På akuten sa det att de händer ibland med oss ivf då vi är så fullproppade på hormoner under lång tid att det kan ligga kvar i system. Hellre att åka in en gång för mycket än för lite. Ta dina smärtor på allvar.

Nej, jag är inte förstoppad. Det var bara mitt försök att hitta andra anledningar till smärtan. Jag tror på vätska i buken.. Är på väg till IVF-kliniken nu. Fick tid direkt efter min röriga beskrivning av symtombilden.

Låter som en skräckupplevelse för dig! Hemskt med så intensiv smärta. Fick du behandling sen eller löste det sig självt? Trodde verkligen inte man kunde hamna i en överstimulering så långt efter behandlingen.
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-12-20 13:25:26 följande:

Hej!

stort grattis till dig, hoppas det håller i sig så du kan lugna dig och njuta av att vara gravid i julSolig!! kram!
  • Inalina

hej! klart man får lov att säga så! graviditeten gör också att man blir lite knäpp och jag här själv känt mig rätt deprimerad till och från så jag tror det är helt normalt. (speciellt med tanke på vad du gått igenom tidigare)! sprutorna kände jag också som en sorg i min första graviditet när jag tog Fragmin fram till v 8 ungefär. det blev ett bevis på hur otroligt svårt och så mkt man ska behöva uthärda för att bli gravid. tillåt dig att vara ledsen, det är inget som påverkar barnet. stor kram och hoppas du får en fin julHjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021