Always choklad skrev 2021-12-20 23:34:49 följande:
Hej är du förstoppad. Eller var sitter det onda. Ring 1177 och beskriv dina besvär. Jag fick mensen efter en ivf behandling som var en kemisk graviditet kanske 2 mån efteråt akut ont och åkte in akut pga starka smärtor. Fick morfin i armen i ambulansen då jag skrek rätt ut. Trodde det var utomhavandeskap, det var det inte utan visade att jag blivit överstimulerad på nått vänster. På akuten sa det att de händer ibland med oss ivf då vi är så fullproppade på hormoner under lång tid att det kan ligga kvar i system. Hellre att åka in en gång för mycket än för lite. Ta dina smärtor på allvar.
Nej, jag är inte förstoppad. Det var bara mitt försök att hitta andra anledningar till smärtan. Jag tror på vätska i buken.. Är på väg till IVF-kliniken nu. Fick tid direkt efter min röriga beskrivning av symtombilden.
Låter som en skräckupplevelse för dig! Hemskt med så intensiv smärta. Fick du behandling sen eller löste det sig självt? Trodde verkligen inte man kunde hamna i en överstimulering så långt efter behandlingen.