• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Mimzan

Vi har varit och gjort massa tester på kvinnokliniken där dom inte kunde hitta något specifikt så för en månad sedan skickades remiss till Uppsala, 3 månaders väntetid så hoppas att 2022 är vårt år. Väldig intressant att läsa allt ni skriver, då får man lite mer kött på benen vet ingenting om ivf mer än det jag läst till mig på senaste.

• Dibella
    Mimzan skrev 2021-12-15 11:42:23 följande:

Vi har varit och gjort massa tester på kvinnokliniken där dom inte kunde hitta något specifikt så för en månad sedan skickades remiss till Uppsala, 3 månaders väntetid så hoppas att 2022 är vårt år. Väldig intressant att läsa allt ni skriver, då får man lite mer kött på benen vet ingenting om ivf mer än det jag läst till mig på senaste.

Jobbigt när man inte vet anledningen, men skönt att det är 3 månaders väntetid, då har ni två månader kvar! Hoppas tiden flyger.
  • Steeph
    Frida123123 skrev 2021-12-15 11:00:28 följande:

Försöker jobba men jag har svårt med att att fokusera.

Jag borde vara jätteglad, jag är ju gravid. Men pga två tidigare missfall efter varandra som upptäcktes på vul känner jag mig just nu bara deppig. Tycker inte jag är pessimistisk utan realistisk. Visst, det kan gå bra, men annars, ska jag gå 3,5 vecka och tro att jag är gravid om jag inte är det. Jag vill också se tickande hjärta ????, mest av allt,såklart.

Känner EXAKT som dig. Borde vara glad, men är livrädd. Har inte ringt kliniken än fast det är officiell testdag idag (ruvardag 11). Jag önskar så för dig och mig (och alla andra) att vi får se ett tickande hjärtat. Efter 2 ma så måste det ju vara vår tur kram på dig!
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-15 12:06:28 följande:

Känner EXAKT som dig. Borde vara glad, men är livrädd. Har inte ringt kliniken än fast det är officiell testdag idag (ruvardag 11). Jag önskar så för dig och mig (och alla andra) att vi får se ett tickande hjärtat. Efter 2 ma så måste det ju vara vår tur kram på dig!

Tack Steeph, det är tröstande att veta att du känner likadant. Är med livrädd, har gått igenom olika scenarion inför vul och inget landar bra. Är rädd att få ett mindre/större utbrott av förtvivlan. Allt blir så definitivt när man är där, antingen gravid och lycklig eller ogravid och förtvivlad. Den bergochdalbana vill jag inte åka med igen. Eller uppenbarligen ja, för här är jag igen :). Man är så utsatt/utlämnad, att ligga i en gyn-stol, naken, med benen i luften och få ett sådant besked. Men du måste ringa NU :). Så glad för din skull med! När du ringer får du datumet för vul, misstänker att du vill ha det så snart som möjligt :). Jag kan ju få göra mitt redan nästa vecka, är då i vecka 6+0-4, men vågar inte. Blev så rädd när hon sa att det kan hända att de inte ser något, men att det ändå senare kan visa sig vara positivt. Nä, det pallar jag inte. Jag kommer vara i V8+4 på inbokat vul. Då får jag ett absolut säkert resultat iaf. Ring nu, de kommer bli glada för din skull, kanske vad du behöver just nu. Stor kram
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-12-15 11:00:28 följande:

Försöker jobba men jag har svårt med att att fokusera.

Jag borde vara jätteglad, jag är ju gravid. Men pga två tidigare missfall efter varandra som upptäcktes på vul känner jag mig just nu bara deppig. Tycker inte jag är pessimistisk utan realistisk. Visst, det kan gå bra, men annars, ska jag gå 3,5 vecka och tro att jag är gravid om jag inte är det. Jag vill också se tickande hjärta ????, mest av allt,såklart.

Hej förstår dig fullt. Nu efter att sett ett tickande hjärta ftf skeptiskt. Måste se ett ultraljud V12 innan jag är home safe mentalt.
  • tedlin

Jag önskar er som plussat stort lycka till och håller alla tummar för er! Mer än så kan jag inte bidra med är jag rädd, för jag har aldrig plussat och därför ?sluppit? mf hittills.

Längtar så efter ett första plus. Tyvärr är det väntetider för ny behandling. Jag har varit sjuk hemma från jobbet idag. Jag kan inte koncentrera mig och få något gjort när jag är så sorgsen och ledsen som jag varit idag. Nu så här på kvällen känns det äntligen lite lättare men fortfarande sååå bittert att behöva vänta till mars på nytt försök. Har ni några tips på hur man får tiden att gå? Jag funderar på att gå ?all-in? i jobbet men är lite rädd för det då jag gick in i väggen för några år sen?

Sen undrar jag också om någon har några bra överlevnadsstrategier för att stå ut i situationer där det dyker upp gravidmagar och bebisar? Jag blir avundsjuk och mår pyton varje gång? Hur lär man sig stå ut med känslan, eller finns det något man kan göra för att det ska gå över/kännas lättare?

• Always choklad
    tedlin skrev 2021-12-15 20:05:48 följande:

Jag önskar er som plussat stort lycka till och håller alla tummar för er! Mer än så kan jag inte bidra med är jag rädd, för jag har aldrig plussat och därför ?sluppit? mf hittills.

Längtar så efter ett första plus. Tyvärr är det väntetider för ny behandling. Jag har varit sjuk hemma från jobbet idag. Jag kan inte koncentrera mig och få något gjort när jag är så sorgsen och ledsen som jag varit idag. Nu så här på kvällen känns det äntligen lite lättare men fortfarande sååå bittert att behöva vänta till mars på nytt försök. Har ni några tips på hur man får tiden att gå? Jag funderar på att gå ?all-in? i jobbet men är lite rädd för det då jag gick in i väggen för några år sen?

Sen undrar jag också om någon har några bra överlevnadsstrategier för att stå ut i situationer där det dyker upp gravidmagar och bebisar? Jag blir avundsjuk och mår pyton varje gång? Hur lär man sig stå ut med känslan, eller finns det något man kan göra för att det ska gå över/kännas lättare?

Hej jag förstår dig fullt ut. Jag gav upp sociala medier och började göra olika gruppaktiviteter som jag har intresse för och som jag kan engagera mig i på lämplig nivå. Missar jag en träff är det inte hela världen. Träna är en annan s
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-12-15 20:32:38 följande:

Hej jag förstår dig fullt ut. Jag gav upp sociala medier och började göra olika gruppaktiviteter som jag har intresse för och som jag kan engagera mig i på lämplig nivå. Missar jag en träff är det inte hela världen. Träna är en annan s

Jobbet är kanske inte den rätta vägen utan gör saker du mår bra av, det har hjälpt mig mentalt k perioder har jag varit riktigt låg.. Har du en partner gör saker ni mår bra av tillsammans och inte bara fokus på barnskapande hela tiden. Hoppas det lättar. Kram!
  • Frida123123

Till alla tjejer där ute som kämpar med ivf och barn: oavsett hur situationen ser ut för just DIG, dvs om du är gravid, du ruvar, du väntar.. kram och fan vad stolt jag är över er alla!!

• Frida123123
    senapp skrev 2021-12-15 09:13:37 följande:

Äntligen fått göra första äggplock och fick ut 26 st ägg!! Heelt otroligt.

Jag velar nu mellan naturlig och stimulerad cykel för FET. Ni som stimulerat med progynon, vilken CD har ni fått göra återföringen? 

Och vad händer om man tvingas avbryta progynonförsök, får man bortfallsblödning när man slutar med progynon? 

Hallå där och kul att höra med så otroligt många ägg, låter smärtsamt :). Visst hade du högt amh? Har ni fått veta hur det går med befrukningen? Drömmen vore ju att endast behöva genomgå ett ivf och ev använda sig av frysta embryon. När blir återföring? Så då får du ruva under jul kanske? Spännande
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021