• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-12-14 08:32:15 följande:

Clemmentina - Kul att du är på gång igen! Håller tummarna för dig och att ni kommer iväg smidigt under helgen.

Frida123123 - Grattis till graviditeten! Hoppas att det håller sig hela vägen och att ni får se ett hjärta efter julledigheterna. 

Tack, vad gullig du är! Gjorde första vul idag och det fanns redan ett gäng äggblåsor på 10-12 mm. Blir spännande att se när det blir äggplock! Vågar fortfarande inte tro att vi ska komma iväg till helgen.
  • Sanathalie
    Always choklad skrev 2021-12-14 17:51:53 följande:

Hej! Det var en liten därinne V8, 7+2.

Hjärtat slog och det fanns en fostersäck som skall bli moderkaka. 9mm är den på helt sjukt! Svårt att smälta!

Jag filmade, tror det var du som tipsade om det, skönt att kunna kolla sen fick vi en liten bild. Ser ut som en liten ödla. Som sambon sa är det en Ailien? He he.

Nu skall jag kontakta Barnmorskan.

Sambon var inte med, nästa kommer han vara med på definitivt.

Hjälp vad gör man nu då????

Vilka fantastiska nyheter, Grattis <3 Vilken fin tidig julklapp!
  • Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-12-14 23:04:14 följande:

Det förstår jag mycket väl! Klart du inte kan. Finns det möjlighet att boka ett privat annars eller kanske nipt eller kub? Då görs ju vanligen ultraljud. :)

Roligt att höra Clemmentina! Nu är du på riktigt igång ju! Låter jättebra ju med flera blåsor på gång. Då blir det återföring nära julafton, spännande. Du ska köra behandlingen i Ryssland om jag förstått det rätt, är det ett annat upplägg på behandlingen där?
  • Dibella

Hjärtat slog och det fanns en fostersäck som skall bli moderkaka. 9mm är den på helt sjukt! Svårt att smälta!

Jag filmade, tror det var du som tipsade om det, skönt att kunna kolla sen fick vi en liten bild. Ser ut som en liten ödla. Som sambon sa är det en Ailien? He he.

Vad fint! {#emotions_dlg.flower} Nu är ju risken för missfall drastiskt mindre och v 12 hoppas jag kommer gå snabbt till! 
  • Inalina

åh så underbartHjärtaBaby !ja det är riktigt bra att filma, också roligt om man har berättat för någon redan att kunna visa dem också :) nästa borde vara i v 12 tänker jag om man gör KUB, eller har ni inte tänkt göra det? det är så olika i olika länder och med ålder etc vad man väljer att göra :) haha nu lutar du dig tillbaka och slappnar av och njuter av att vara gravidSolig speciellt om du inte har några större gravidkrämpor ännu ;)
  • senapp

Äntligen fått göra första äggplock och fick ut 26 st ägg!! Heelt otroligt.

Jag velar nu mellan naturlig och stimulerad cykel för FET. Ni som stimulerat med progynon, vilken CD har ni fått göra återföringen? 

Och vad händer om man tvingas avbryta progynonförsök, får man bortfallsblödning när man slutar med progynon? 

• Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-12-15 06:50:53 följande:

Roligt att höra Clemmentina! Nu är du på riktigt igång ju! Låter jättebra ju med flera blåsor på gång. Då blir det återföring nära julafton, spännande. Du ska köra behandlingen i Ryssland om jag förstått det rätt, är det ett annat upplägg på behandlingen där?

Tack Frida! Ja det känns roligt. Blir inte återföring i denna cykel (de gör aldrig färskåterföring) utan det blir först nästa år om vi får några okej embryon. Vi kommer testa pgt-a och hoppas så att det finns några embryon som klarar det.
  • Mimzan

Hejsan! Här har ni en nykomling som läser era inlägg med stort intresse. Jag och min sambo väntar på remiss för att påbörja ivf nästa år, så spänd och rädd på en och samma gång ????

• Frida123123

Försöker jobba men jag har svårt med att att fokusera.

Jag borde vara jätteglad, jag är ju gravid. Men pga två tidigare missfall efter varandra som upptäcktes på vul känner jag mig just nu bara deppig. Tycker inte jag är pessimistisk utan realistisk. Visst, det kan gå bra, men annars, ska jag gå 3,5 vecka och tro att jag är gravid om jag inte är det. Jag vill också se tickande hjärta ????, mest av allt,såklart.

• Dibella
    Clemmentina skrev 2021-12-15 09:21:46 följande:
    Tack Frida! Ja det känns roligt. Blir inte återföring i denna cykel (de gör aldrig färskåterföring) utan det blir först nästa år om vi får några okej embryon. Vi kommer testa pgt-a och hoppas så att det finns några embryon som klarar det.
    Hoppas att de klara testningen fint och att ni får fina till frysen att kunna sätta in under nästa år Hjärta
    Mimzan skrev 2021-12-15 09:38:05 följande:

Hejsan! Här har ni en nykomling som läser era inlägg med stort intresse. Jag och min sambo väntar på remiss för att påbörja ivf nästa år, så spänd och rädd på en och samma gång ????

Välkommen hit! Spännande att få köra igång, är det i början av året ni är planerade? 
    Frida123123 skrev 2021-12-15 11:00:28 följande:

Försöker jobba men jag har svårt med att att fokusera.

Jag borde vara jätteglad, jag är ju gravid. Men pga två tidigare missfall efter varandra som upptäcktes på vul känner jag mig just nu bara deppig. Tycker inte jag är pessimistisk utan realistisk. Visst, det kan gå bra, men annars, ska jag gå 3,5 vecka och tro att jag är gravid om jag inte är det. Jag vill också se tickande hjärta ????, mest av allt,såklart.

Inte konstigt alls när du har de erfarenheter av barnlöshet och missfall som du har. Du får lov att känna det du känner, oavsett känsla. Men hoppas att denna gång är annorlunda vid VULHjärta och att den positiva känslan kan komma och sedan få landa mer tryggt.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021