• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • fluffan84
    lairam skrev 2021-01-11 22:13:46 följande:

Jag gick precis in i vecka 6 och hade mitt inskrivningssamtal över telefon idag:) (lite förkyld så kunde inte komma dit)

Jaha vad bra att man kan ha det via telefon också! Visste inte att man kunde det
  • lairam
    fluffan84 skrev 2021-01-12 06:18:47 följande:

Jaha vad bra att man kan ha det via telefon också! Visste inte att man kunde det

Haha, inte jag heller! Ringde och avbokade eftersom jag blivit förkyld, då ringde hon upp istället:) vet inte om det är vanligt eller inte, men sjukt smidigt!
  • Junojune
    fluffan84 skrev 2021-01-12 06:18:47 följande:

Så vill jag också ha det. Alla de där små mötena som inte kräver någon undersökning, vore perfekt att slippa passa en tid på vc. Tänker faktiskt be om det! :)
  • fluffan84
    Junojune skrev 2021-01-12 09:53:23 följande:

Så vill jag också ha det. Alla de där små mötena som inte kräver någon undersökning, vore perfekt att slippa passa en tid på vc. Tänker faktiskt be om det! :)

Eller hur man vill ju inte springa runt för mkt i dessa tider heller!
  • Sockerikaffet

Hur tänker ni andra om att gravida nu är klassade som riskgrupp? Kommer ni vara extra isolerade och försiktiga? Det är ju större risk senare i graviditeten, men jag vet inte om vi kan hoppas att smittspridningen är mindre i sommar? Jag vill också gärna vaccinera mig, men det verkar som att gravida inte kommer vaccineras på ett tag, men hur lång tid tror ni att det tar att testa vaccinet på gravida?

• AloeVvera

Tack för svar allihopa, ska ringa och skriva in mig idag, lika bra med tanke på att det kan vara väntetid som ni säger (;

• My19
    Sockerikaffet skrev 2021-01-12 11:16:18 följande:

Hur tänker ni andra om att gravida nu är klassade som riskgrupp? Kommer ni vara extra isolerade och försiktiga? Det är ju större risk senare i graviditeten, men jag vet inte om vi kan hoppas att smittspridningen är mindre i sommar? Jag vill också gärna vaccinera mig, men det verkar som att gravida inte kommer vaccineras på ett tag, men hur lång tid tror ni att det tar att testa vaccinet på gravida?

Jag kan inte riktigt leva nå mer försiktigt än de jag gör. Har ett jobb där jag måste vara på plats, i en fabrik med typ 900 personer. Där jag rör mig i flera lokaler och jobbar väldigt nära fysiskt också. Vi får testa oss på jobbet 2ggr i veckan om vi vill, det känns bra men det skulle ju kännas ännu bättre om mina kollegor gjorde det så man liksom har koll på alla runt omkring en som kan smitta...

ja det sägs att vi inte ska få vaccin. Tror inte det hinner komma innan september iaf .. men det är bara min tanke.. har inga belägg haha
  • Sockerikaffet
    My19 skrev 2021-01-12 11:23:00 följande:

Jag kan inte riktigt leva nå mer försiktigt än de jag gör. Har ett jobb där jag måste vara på plats, i en fabrik med typ 900 personer. Där jag rör mig i flera lokaler och jobbar väldigt nära fysiskt också. Vi får testa oss på jobbet 2ggr i veckan om vi vill, det känns bra men det skulle ju kännas ännu bättre om mina kollegor gjorde det så man liksom har koll på alla runt omkring en som kan smitta...

ja det sägs att vi inte ska få vaccin. Tror inte det hinner komma innan september iaf .. men det är bara min tanke.. har inga belägg haha

Jag kan jobba hemifrån och har gjort det sen mars. Vi lever ganska isolerat och träffar få personer (som också är isolerade) så jag kan skydda mig mot virus om det behövs. Men jag ruttnar snart! Jag längtar efter mina kollegor, släktingar och vänner! (Precis som alla gör såklart) Jag är introvert och trodde aldrig jag skulle sakna folk, haha
  • Junojune
    My19 skrev 2021-01-12 11:23:00 följande:

Jag tror väl inte jag kommer isolera mig mer, gör det redan. Arbetar ca 3-4 dagar hemma, 1-2 dagar på plats, försöker ta bil till jobbet om jag kan. Hålla avstånd och undvika gå in t.ex. i mataffären om jag ser att det är mycket folk. Jag har ingen konkret covidrisk i jobbet förutom det självklara.

Funderar på om du borde meddela chefen om graviditeten så de kan anpassa arbetet för dig? Eftersom gravida inte får arbeta med smittade eller misstänkt smittade tänker jag att det vore bra om ditt arbete kunde anpassas mer.. Typ att kollegorna du arbetar närmast måste testa sig regelbundet eller andra arbetsuppgifter.

Jag tror inte heller vi kommer få vaccinet under graviditeten.
  • fluffan84
    Sockerikaffet skrev 2021-01-12 11:16:18 följande:

Jag är rätt isolerad ändå genom att jag plugga bpå distans så träffar knappt några förutom familjen o dagispersonalen. Funderar dock på om jag bör frysa mitt gymkort tills vidare.
Svar på tråden BF September 2021