My19 skrev 2021-01-12 11:23:00 följande:
Jag kan inte riktigt leva nå mer försiktigt än de jag gör. Har ett jobb där jag måste vara på plats, i en fabrik med typ 900 personer. Där jag rör mig i flera lokaler och jobbar väldigt nära fysiskt också. Vi får testa oss på jobbet 2ggr i veckan om vi vill, det känns bra men det skulle ju kännas ännu bättre om mina kollegor gjorde det så man liksom har koll på alla runt omkring en som kan smitta...
ja det sägs att vi inte ska få vaccin. Tror inte det hinner komma innan september iaf .. men det är bara min tanke.. har inga belägg haha
Jag tror väl inte jag kommer isolera mig mer, gör det redan. Arbetar ca 3-4 dagar hemma, 1-2 dagar på plats, försöker ta bil till jobbet om jag kan. Hålla avstånd och undvika gå in t.ex. i mataffären om jag ser att det är mycket folk. Jag har ingen konkret covidrisk i jobbet förutom det självklara.
Funderar på om du borde meddela chefen om graviditeten så de kan anpassa arbetet för dig? Eftersom gravida inte får arbeta med smittade eller misstänkt smittade tänker jag att det vore bra om ditt arbete kunde anpassas mer.. Typ att kollegorna du arbetar närmast måste testa sig regelbundet eller andra arbetsuppgifter.
Jag tror inte heller vi kommer få vaccinet under graviditeten.