• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • fluffan84

Tror oxå att man får nog ställa in sig på o ta vaccinet efter graviditeten osäkert hur det är när man ammar men vad jag läst går det ej över i bröstmjölk

• My19
    Junojune skrev 2021-01-12 11:50:22 följande:

Jag tror väl inte jag kommer isolera mig mer, gör det redan. Arbetar ca 3-4 dagar hemma, 1-2 dagar på plats, försöker ta bil till jobbet om jag kan. Hålla avstånd och undvika gå in t.ex. i mataffären om jag ser att det är mycket folk. Jag har ingen konkret covidrisk i jobbet förutom det självklara.

Funderar på om du borde meddela chefen om graviditeten så de kan anpassa arbetet för dig? Eftersom gravida inte får arbeta med smittade eller misstänkt smittade tänker jag att det vore bra om ditt arbete kunde anpassas mer.. Typ att kollegorna du arbetar närmast måste testa sig regelbundet eller andra arbetsuppgifter.

Jag tror inte heller vi kommer få vaccinet under graviditeten.

Ja jag har kontaktat skyddsombudet som skulle kolla upp andra saker, jobbar med kobolt bland annat i vissa arbetsuppgifter och det är lite oklart kring det. Men kan man verkligen tvinga kollegorna på avdelningen att testa sig regelbundet? Vi är ju 7st som jobbar i samma verkstad, fysiskt tätt som ja skrev ovanför, och vi är 4st som testar oss och dom andra vägrar..

Så jäkla jobbigt,

Har ju nyss fått veta själv att jag är gravid, så helt plötsligt måste man berätta överallt innan man ens vet att det går vägen liksom... men ja, säkerheten först absolut.. men ni förstår säkert hur jag menar
  • Junojune
    My19 skrev 2021-01-12 12:23:43 följande:

Ja jag har kontaktat skyddsombudet som skulle kolla upp andra saker, jobbar med kobolt bland annat i vissa arbetsuppgifter och det är lite oklart kring det. Men kan man verkligen tvinga kollegorna på avdelningen att testa sig regelbundet? Vi är ju 7st som jobbar i samma verkstad, fysiskt tätt som ja skrev ovanför, och vi är 4st som testar oss och dom andra vägrar..

Så jäkla jobbigt,

Har ju nyss fått veta själv att jag är gravid, så helt plötsligt måste man berätta överallt innan man ens vet att det går vägen liksom... men ja, säkerheten först absolut.. men ni förstår säkert hur jag menar

Ja, förstår verkligen! Allt är nytt och man vill ha det för sig själv och inte att det ska vara en allmän uppgift på arbetsplatsen!!

Och jag tror säkert att det går bra för dig oavsett ifall alla testar sig! Men man vill alltid vara på den säkra säkra säkraste sidan eftersom man är extra nojig som gravid <3 bra att du kunnat fråga någon iaf!
  • My19
    Junojune skrev 2021-01-12 12:31:03 följande:

Ja, förstår verkligen! Allt är nytt och man vill ha det för sig själv och inte att det ska vara en allmän uppgift på arbetsplatsen!!

Och jag tror säkert att det går bra för dig oavsett ifall alla testar sig! Men man vill alltid vara på den säkra säkra säkraste sidan eftersom man är extra nojig som gravid <3 bra att du kunnat fråga någon iaf!

Ja nu så är ja nojig bara för jag är över 35 med. Förra va ja ju 22 och 23 å då va ju allt en baggis tyckte man å man va typ odödlig ..
  • Maggio86

Hej! Här är en till med bf september 2021, beräknad till 12 september. Är 34 år, andra barnet (har en 3årig dotter).

Hittills inte känt så mycket men idag slog tröttheten till nu efter lunch. Så hänger här istället för att jobba...????

Jag har skapat en grupp som heter samma som den här tråden, om ni vill gå med där :)

• fluffan84
    Maggio86 skrev 2021-01-12 14:49:09 följande:

Hej! Här är en till med bf september 2021, beräknad till 12 september. Är 34 år, andra barnet (har en 3årig dotter).

Hittills inte känt så mycket men idag slog tröttheten till nu efter lunch. Så hänger här istället för att jobba...????

Jag har skapat en grupp som heter samma som den här tråden, om ni vill gå med där :)

Hej hej välkommen!

Det finns redan en skapad grupp för oss men väntar på o bli inbjuden dit ????
  • Junojune
    My19 skrev 2021-01-12 13:29:50 följande:

Ja nu så är ja nojig bara för jag är över 35 med. Förra va ja ju 22 och 23 å då va ju allt en baggis tyckte man å man va typ odödlig ..

Haha vad olika det kan vara! Men sen lever vi i en speciell tid nu också så allt blir lite annorlunda och oron förstärks
  • Junojune
    fluffan84 skrev 2021-01-12 16:47:04 följande:

Hej hej välkommen!

Det finns redan en skapad grupp för oss men väntar på o bli inbjuden dit ????

Hm, kan TS skriva det i trådfrågan?
    Anonym3323 skrev 2020-12-27 16:47:20 följande:

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021.

Eller vem har skapat fb gruppen? (Jag har valt att vänta med att gå med)
  • Junojune
    Junojune skrev 2021-01-12 18:02:02 följande:

Hm, kan TS skriva det i trådfrågan?Eller vem har skapat fb gruppen? (Jag har valt att vänta med att gå med)

Inser att det kanske är två olika grupper, en på fb och en på fl?

Anledning till att jag väntar med att gå med är att jag sällan använder fb.. men jag tar tillbaka allt nu, jag vet inget helt enkelt XD
  • urba

Jag hoppar också in här. Har försökt få till vårt 3e barn och verkar nu ha lyckats på 7e försöket ???? Fick en pyttteliten blödning för några dgr sedan och BIM är den 14/1 så tänkte att det kunde ju ha varit en sk nidblödning (aldrig upplevt det tidigare)har testat med sticka flera ggr och det har nu blivit så pass mörkt streck att det syns så det måste ju bara vara positivt??

Om jag räknar rätt bör vi ha BF 22/9. Har inget symptom alls förrutom lite molande värk i bland.

FYI så mådde jag aldrig illa med mina första 2 barn (för er som är oroliga att ni inte mår illa). Man kan få alla möjliga symptom. Känns så spännande men ännu så overkligt!

Svar på tråden BF September 2021