Junojune skrev 2021-01-12 11:50:22 följande:
Jag tror väl inte jag kommer isolera mig mer, gör det redan. Arbetar ca 3-4 dagar hemma, 1-2 dagar på plats, försöker ta bil till jobbet om jag kan. Hålla avstånd och undvika gå in t.ex. i mataffären om jag ser att det är mycket folk. Jag har ingen konkret covidrisk i jobbet förutom det självklara.
Funderar på om du borde meddela chefen om graviditeten så de kan anpassa arbetet för dig? Eftersom gravida inte får arbeta med smittade eller misstänkt smittade tänker jag att det vore bra om ditt arbete kunde anpassas mer.. Typ att kollegorna du arbetar närmast måste testa sig regelbundet eller andra arbetsuppgifter.
Jag tror inte heller vi kommer få vaccinet under graviditeten.
Ja jag har kontaktat skyddsombudet som skulle kolla upp andra saker, jobbar med kobolt bland annat i vissa arbetsuppgifter och det är lite oklart kring det. Men kan man verkligen tvinga kollegorna på avdelningen att testa sig regelbundet? Vi är ju 7st som jobbar i samma verkstad, fysiskt tätt som ja skrev ovanför, och vi är 4st som testar oss och dom andra vägrar..
Så jäkla jobbigt,
Har ju nyss fått veta själv att jag är gravid, så helt plötsligt måste man berätta överallt innan man ens vet att det går vägen liksom... men ja, säkerheten först absolut.. men ni förstår säkert hur jag menar