• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • fluffan84

Hej hej hoppar in här också. Tog gravtest i förra veckan då jag hade en blödning som betedde sig konstigt. Tagit flera sen dess som bara blir starkare.. går förmodligen in i v.6 imorgon, ons eller torsdag enligt mina beräkningar. Detta blir vårt andra barn om.allt går väl.

Skulle också gå med i den dolda gruppen på Facebook

• Junojune
    Minmillis skrev 2021-01-11 13:19:17 följande:

Tack så jätte mycket! Känns så underbart att äntligen få de där efterlängtade plusset. <3 hur mår ni?

Jag mår bra, har bara lite symtom. Mest lite molande mensvärk. Det gör mig iofs orolig att något ska vara fel. Idag har jag haft starkare mensvärk som verkar ha gått över nu. Värmde en vetekudde. Jag är annars väldigt hoppfull och förväntansfull ^^

Hur mår du? Känner du av något ännu?
  • Minmillis
    Junojune skrev 2021-01-11 15:08:47 följande:

Jag mår bra, har bara lite symtom. Mest lite molande mensvärk. Det gör mig iofs orolig att något ska vara fel. Idag har jag haft starkare mensvärk som verkar ha gått över nu. Värmde en vetekudde. Jag är annars väldigt hoppfull och förväntansfull ^^

Hur mår du? Känner du av något ännu?

De är lite så de är. Man vill ha massor av symtom för o känna sig gravid men när man väl ligger där o slut önska man att dem försvann :P

Jag är väldigt trött och matt i kroppen. Det började redan igår och somnade i soffan innan vilket inte hör till vanligheten. Sedan har jag även fått en jäkla huvudvärk nu på eftermiddagen. Hoppas de släpper i morgon då jag ska börja jobba igen efter lite ledighet.
  • Junojune
    Minmillis skrev 2021-01-11 16:12:10 följande:

De är lite så de är. Man vill ha massor av symtom för o känna sig gravid men när man väl ligger där o slut önska man att dem försvann :P

Jag är väldigt trött och matt i kroppen. Det började redan igår och somnade i soffan innan vilket inte hör till vanligheten. Sedan har jag även fått en jäkla huvudvärk nu på eftermiddagen. Hoppas de släpper i morgon då jag ska börja jobba igen efter lite ledighet.

Ja du har rätt, när jag väl har mer symtom kommer jag ändå önska bort dem igen XD det är så jobbigt med trötthet, att inte orka göra sånt man behöver eller ens det man verkligen vill göra. Jag känner av lite trötthet. Efter ledighet har det varit svårt att vända tillbaka dygnet till jobbtider och så är det mörk årstid, så lite svårt att sätta fingret om det är ett symtom för mig. Säkert båda. Hoppas jag slipper huvudvärken iaf! Jag märker att jag behöver dricka mer, så försöker aktivt att bli bättre på det.
  • AloeVvera

Hejsan!

Plussade idag på bim +2, är supernervös då detta är min första graviditet. Bf preliminärt runt 20/9 då. Hur tänker ni andra som kanske har lite mer koll, ska man försöka skriva in sig direkt (kanske lite tidigt?) eller vänta en vecka eller två?

• Sockerikaffet
    AloeVvera skrev 2021-01-11 17:05:28 följande:

Hejsan!

Plussade idag på bim +2, är supernervös då detta är min första graviditet. Bf preliminärt runt 20/9 då. Hur tänker ni andra som kanske har lite mer koll, ska man försöka skriva in sig direkt (kanske lite tidigt?) eller vänta en vecka eller två?

Jag kontaktade bm nästan direkt, men jag äter några mediciner som vi behövde se över och justera doser på. Jag fick en återbudstid så jag skrev in mig vecka 4+3. Du behöver inte skriva in dig så tidigt men ibland är det ont om tider så det kan vara bra att ringa direkt och få en tid längre fram.
  • Linsen8808

Hejsan!

Grattis!! :) Jag kontaktade bm idag, fick en tid om ca 3 veckor vilket kändes lagom.
  • 1987mli

Hej, jag platsar nog också in här ????. nyligen plussat, tror jag är på bim+2 idag. Om allt går vägen så blir det vårat andra barn. ska bli så roligt att våran guldklimp ska få bli storebror! Grattis till alla er andra!

• Junojune
    1987mli skrev 2021-01-11 19:59:52 följande:

Hej, jag platsar nog också in här ????. nyligen plussat, tror jag är på bim+2 idag. Om allt går vägen så blir det vårat andra barn. ska bli så roligt att våran guldklimp ska få bli storebror! Grattis till alla er andra!

Hejsan!

Grattis!!
  • lairam

Hejsan!

Jag gick precis in i vecka 6 och hade mitt inskrivningssamtal över telefon idag:) (lite förkyld så kunde inte komma dit)
Svar på tråden BF September 2021