• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Junojune
    Kvinna1989 skrev 2021-01-10 16:43:35 följande:

Känns bara så oroligt när alla jag frågot haft ömma bröst i början :/ men du har nog rätt! Gjorde 3 olika test samma dag för att få de säker ställt, haha :D varav 1 va digitalt .

Jag tog ut min P-stav 13 Oktober, så egentligen inte så länge även om de känns så, konstigt..

Ja de är första :)

Gratis till första!! Samma här :)

Låter som vi har samma oro. Känns verkligen mer otryggt att inte ha symtomen som bekräftar att man är gravid. Jag känner skillnad på brösten men inte mer än de annars varierar under cykeln. Gjorde också flera tester, 4 st! Man är lite trög att fatta XD. 2 var "testa tidigt" så litade inte på dom, 1 digitalt med veckoindikator, 1 vanligt. Trots det testade jag imorse igen haha.. men det hjälpte, fick ett mycket starkare streck direkt så nu är jag mycket lugnare :)

för referens så blev jag gravid för drygt ett år sedan och då var första symptomet ömma bröstvårtor.. så tänker det är olika för alla graviditeter :)
  • My19

Känns bara så oroligt när alla jag frågot haft ömma bröst i början :/ men du har nog rätt! Gjorde 3 olika test samma dag för att få de säker ställt, haha :D varav 1 va digitalt .

Jag tog ut min P-stav 13 Oktober, så egentligen inte så länge även om de känns så, konstigt..

Jag har varit gravid 3 ggr, detta är min 4e gång. Jag har aldrig haft några symtom överhuvudtaget förrän v7 med första, då började jag må illa, V6 med andra och illamående. Sen har jag spytt som en gris till v21. Men aldrig haft några andra symtom, inte ont någonstans, inga ömmande eller växande bröst Inge molvärk, inga förvärkar ... ingenting! Sååå man behöver inte ha massa symtom. Har två fina friska tjejer på 11 och 12 år nu! Får se hur denna graviditet blir däremot, nu när man är äldre och det gått så många år. MEN fortfarande inga symtom här, men plussade nyligen ..
  • Kvinna1989
    My19 skrev 2021-01-10 21:49:34 följande:

Jag har varit gravid 3 ggr, detta är min 4e gång. Jag har aldrig haft några symtom överhuvudtaget förrän v7 med första, då började jag må illa, V6 med andra och illamående. Sen har jag spytt som en gris till v21. Men aldrig haft några andra symtom, inte ont någonstans, inga ömmande eller växande bröst Inge molvärk, inga förvärkar ... ingenting! Sååå man behöver inte ha massa symtom. Har två fina friska tjejer på 11 och 12 år nu! Får se hur denna graviditet blir däremot, nu när man är äldre och det gått så många år. MEN fortfarande inga symtom här, men plussade nyligen ..

Å vad mysigt med fler barn, å grattis ! :)

Jag har ändå haft en känsla före jag plussade att "nu är jag gravid jag känner de, annars är de något fel i mutt huvud" , asså utan massa "vanliga" symtom men bara en känsla, jätte svårt att förklara.. Längtar och är samtidigt nervös över mitt första läkar besök den 14:e.

Vad gör man första gången där, asså kollar läkare endast hur jag mår osv? Med tanke på att jag är så tidig i graviditen tänkte jag.
  • My19
    Kvinna1989 skrev 2021-01-10 22:40:17 följande:

Å vad mysigt med fler barn, å grattis ! :)

Jag har ändå haft en känsla före jag plussade att "nu är jag gravid jag känner de, annars är de något fel i mutt huvud" , asså utan massa "vanliga" symtom men bara en känsla, jätte svårt att förklara.. Längtar och är samtidigt nervös över mitt första läkar besök den 14:e.

Vad gör man första gången där, asså kollar läkare endast hur jag mår osv? Med tanke på att jag är så tidig i graviditen tänkte jag.

Haha ja du jag vet faktiskt inte.. var ju 11 år sen sist för mig!
  • Kvinna1989
    My19 skrev 2021-01-10 23:35:50 följande:

Haha ja du jag vet faktiskt inte.. var ju 11 år sen sist för mig!

Haha ja de var ett tag sedan då. Men asså dom jag frågat som jag känner har inte varit hos någon läkare såhär tidigt, jag är ju i vecka 5 bara.. aja, blir ju spännande :D
  • Linsen8808

Förstår. Mina symptom kommer och går. Gjorde också 3 test, haha, var inte beredd på att plussa för jag hade kissat precis innan (typ en halvtimme) och det var på kvällen... Blev helt chockad även fast jag kände att det var något. I vilken del av Sverige bor du? Kram
  • Minmillis

Jag plussade idag! Helt ofattbart.. efter att försökt i över 2 år! Så lycklig <3 går gärna med i den dolda facebookgruppen

• Linsen8808
    Minmillis skrev 2021-01-11 10:19:11 följande:

Jag plussade idag! Helt ofattbart.. efter att försökt i över 2 år! Så lycklig <3 går gärna med i den dolda facebookgruppen

Stort stort grattis!!! :D
  • Junojune
    Minmillis skrev 2021-01-11 10:19:11 följande:

Stort grattis!! Så underbart efter så lång tid <3
  • Minmillis
    Linsen8808 skrev 2021-01-11 10:46:32 följande:

Stort stort grattis!!! :D

Junojune skrev 2021-01-11 12:12:14 följande:

Stort grattis!! Så underbart efter så lång tid <3

Tack så jätte mycket! Känns så underbart att äntligen få de där efterlängtade plusset. <3 hur mår ni?
Svar på tråden BF September 2021