Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Ja, att få ut medicinerna är inte alltid det lättaste. Inte ens i Sverige med svenskt recept. Nu när man bara får ta ut för 3 månader åt gången har det varit problematiskt för mig att få ut medicin för att kunna äta "normal" 3 mån dos progynon på 3 veckor..
Men stort lycka till på måndag nu!!
Jag använder också både progynon och Estrodot i kombination. Jag tar inte upp progynon, hade velat ta bort dem helt och köra enbart plåster, men det fick bli en kompromiss ;)
Ja, att få ut medicinerna är inte alltid det lättaste. Inte ens i Sverige med svenskt recept. Nu när man bara får ta ut för 3 månader åt gången har det varit problematiskt för mig att få ut medicin för att kunna äta "normal" 3 mån dos progynon på 3 veckor..
Jag använder också både progynon och Estrodot i kombination. Jag tar inte upp progynon, hade velat ta bort dem helt och köra enbart plåster, men det fick bli en kompromiss ;)
Men om läkaren skrivit ut en särskilt hög dosering måste väl farmaceuten anpassa sig till den och ge ut enligt receptet?? Låter ju väldigt märkligt annars!
Hej alla, hade FET idag med två femdagars blastocyster. Är peppad och livrädd på samma gång, så försöker hålla hjärnan och kroppen sysselsatt nu. Vi fick testdag om 2v men visst borde jag kunna testa nästa fredag (inför helgen) och få ett hyfsat säkert svar? Då är det rd9, som sagt med femdagars odlade embryon.
Tar nu dagligen 20 mg prednisolon, 1+2 tabl Progynon, 75 mg trombyl, folsyra, Lutinus x3 och Estradot-plåster. Jag hoppas det är receptet på ett plus.

Å jag hoppas att det är så! Rd5 idag, känns heeeeelt hopplöst och deppigt och kört. Ilar i "mensmagen" och lite lätt illamående, men allt är ju lutinuskänslor. Suck. vi har alltid fått 2 embryon tillbaka i vår 8åriga ivf-historia pga mina missfall och svårigheter att bli gravid, så det är nog tyvärr inte så spännande som det låter haha.
Jag vet inte styrka på Estradot? En blågrön förpackning.. kanske 100 mikrogram/24h?
Jättemycket tack allihop <3 <3 det betyder massor!
Myntan, klinikens testdag brukar vara 2v efter insättning. Ja, jag fick ett väldigt svagt (men ändå tydligt) positivt på rd7, men det beror också på hur många dagar embryot är vid insättning. Vi hade FET av en 5 dagars blastocyst. Jag använde stickor från testlagret (20-pack för 139kr).
Stort lycka till vid er insättning! (Fredag var det va?)
Och Lumila, härliga nyheter! Följer dig med spänning!
Jag hade testdag från kliniken igår och lyckan att få meddela dem att jag är gravid. Känns helt otroligt, jag är liksom mållös. Jag började testa på rd7 och sedan har jag testat varje dag för att jag varit livrädd att strecket skulle försvinna. Men det är kvar och har blivit starkare för varje dag. Nu ber jag för att det stannar och går hela vägen <3 <3 kram till er!
Jag fick ett plus på stickan idag. Jag är.. gravid? Herregud. 5 år sedan sist, andra graviditeten på 8 år. Det känns så otroligt sjukt. Delmål ett avklarat, nu väntar bara hundra delmål till innan det f ö r h o p p n i n g s v i s kommer en januaribebis... shit...
Åh vad härligt att höra!! Håller alla tummar o tår ~ vilken känsla <3