• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Myntan
    Myntan skrev 2021-04-23 12:57:46 följande:

Var på ultraljud precis, på dag 9 i cykeln. Nu hoppas jag på besked om att börja med cyclogest. Tyvärr så upptäcktes dock en follikel och det har jag förstått är något problematiskt. Men varför får man inte ha några folliklar inför insättning? Kan någon förklara? :)

Jag är inte sexuellt aktiv så det kan inte råka bli en (mirakel)befruktning....

Positiva besked angående slemhinnan iaf så det är jag glad för. :)

Uppdatering: jag kommer iväg för insättning på fredag trots follikel, som tydligen var okej i storlek. När jag kommer dit ska jag fråga dem om detta ordentligt. Intressant att förstå hur det fungerar ju, men nu försöker jag bara lita på att de vet vad de gör. :)
  • Sofia95
    Myntan skrev 2021-04-24 07:22:03 följande:

Uppdatering: jag kommer iväg för insättning på fredag trots follikel, som tydligen var okej i storlek. När jag kommer dit ska jag fråga dem om detta ordentligt. Intressant att förstå hur det fungerar ju, men nu försöker jag bara lita på att de vet vad de gör. :)

Åh så spännande! Håller tummarna!
  • Sofia95

Jag hade testdag från kliniken igår och lyckan att få meddela dem att jag är gravid. Känns helt otroligt, jag är liksom mållös. Jag började testa på rd7 och sedan har jag testat varje dag för att jag varit livrädd att strecket skulle försvinna. Men det är kvar och har blivit starkare för varje dag. Nu ber jag för att det stannar och går hela vägen <3 <3 kram till er!

• Amaryllis2021

Då var det snart dags för oss att starta vår behandling hos Gennet i Prag. Vi sköt fram behandlingen till maj med anledning av Corona men tyvärr är ju läget fortfarande mörkrött.

Vi hade tidigare en plan att åka hela familjen till Prag och vara där hela veckan men det funkar tyvärr inte då vi i så fall skulle få isolera oss i fem dagar innan vi får testa oss i landet. Vår plan nu är att flyga var för sig och endast ha en natt var i Prag. Men allt känns lite osäkert då vi igår upptäckte att man ställt in de direkt flighter från köpenhamn som vi planerade att boka. Hela tiden nya utmaningar men har gett mig tusan på att det kommer gå galant ändå!

Nu vänder det! ????

• GrodanS77
    Sofia95 skrev 2021-04-24 09:46:58 följande:

Jag hade testdag från kliniken igår och lyckan att få meddela dem att jag är gravid. Känns helt otroligt, jag är liksom mållös. Jag började testa på rd7 och sedan har jag testat varje dag för att jag varit livrädd att strecket skulle försvinna. Men det är kvar och har blivit starkare för varje dag. Nu ber jag för att det stannar och går hela vägen <3 <3 kram till er!

Grattis grattis! Det är så himla kul att du plussat nu!!
  • GrodanS77
    Amaryllis2021 skrev 2021-04-24 17:10:30 följande:

Då var det snart dags för oss att starta vår behandling hos Gennet i Prag. Vi sköt fram behandlingen till maj med anledning av Corona men tyvärr är ju läget fortfarande mörkrött.

Vi hade tidigare en plan att åka hela familjen till Prag och vara där hela veckan men det funkar tyvärr inte då vi i så fall skulle få isolera oss i fem dagar innan vi får testa oss i landet. Vår plan nu är att flyga var för sig och endast ha en natt var i Prag. Men allt känns lite osäkert då vi igår upptäckte att man ställt in de direkt flighter från köpenhamn som vi planerade att boka. Hela tiden nya utmaningar men har gett mig tusan på att det kommer gå galant ändå!

Nu vänder det! ????

Det lät krångligt med resorna. Jäkla Corona som ställer till det! Hoppas att ni kommer i väg när när ni vill! Lycka till!
  • Sussna85
    Myntan skrev 2021-04-24 07:22:03 följande:
    Jag hade oxå t.om flera folliklar inför min insättning, blev orolig och ringde kliniken som lugna och sa att folliklar brukar det finnas men de är i viloläge och utgör inte någe hinder.
  • Sussna85

Åh vad härligt! Grattis till dig/ erHjärta
  • Sussna85
    Amaryllis2021 skrev 2021-04-24 17:10:30 följande:

Nu vänder det! ????

Ja fy,att det inte kan ljusna lite i denna coronasituation...jag hoppas ändå det löser sig till det bästa för er,en positiv inställning har du iallfall till det,bra detSolig
  • Myntan

Åh grattis!!! Håller tummar och tår för det lilla livet <3

Efter hur många dagar efter insättning säger kliniken att man ska testa? Jag kommer vara så nervös!

Enligt Storkklinik ska jag ta ett blodprov efter 11 dagar. Visade testet positivt för dig redan efter 7 dagar? På vanligt graviditetstest?
Svar på tråden Äggdonation 2021