bebben201001 skrev 2021-02-09 17:32:38 följande:
Hej!
Ja, som rubriken lyder så undrar jag var ni förvarar kläder m.m som är direkt nytvättade? Man brukar väl låta det ligga framme lite ( kan bli upp till 5 arbetsdagar här, haha) och lufta innan det viks in. Som vi har det så hälls tvätten ut över sofforna, men med små barn så flyger snart kläder hit och dit samt ingen plats att sitta.
Det ser så stökigt och tråkigt ut!
Tror ni man kan ösa ner det i typ sänglådor från Ikea och in under sängen? Då slipper man stöket iaf.
Hur gör ni?
Jag tvättar ingenting nytt om jag inte har plats att hänga den för torkning (har ej torktumlare bara 2 st torkställ).. Och om jag vill tvätta måste jag plocka ner torr tvätt, och jag lägger det i en tvättkorg vikt.
Sen kan jag inte ta ner den nya tvätten förän en tvättkorg är tom. Så jag måste bära iväg tvättkorgen och lägga alla kläder i rätt garderob.. det är mitt jobb, och min partners jobb. Vi delar på det såklart.
Om vi har barn i framtiden kommer vi vara mycket bättre på att lägga bort tvätten på en gång, eftersom som alla skriver ovan, barnen kan springa och riva i ren tvätt och de är ju onödigt.