Anonym (androcur) skrev 2021-02-21 19:37:12 följande:
Det där stämmer inte. Om han hade en sån tjej skulle han ändå fortsätta. jag har själv varit grav porrmissbrukare, dock inte chattat eller vänstrat, men det är bara olika grader av skiten. hade sönder flera fina förhållanden och kostade mig oxo jobbet. Kapitulerade till slut o sökte hjälp. Går i terapi i kombination med att jag tar Androcur. Det sänker testosteronet som är sexdrivande och funkar 100. Fördelen är att man inte saknar porren o sexet eller vad det nu är, för själva drivet att vilja är borta. med rätt dos kan man efter ett tag återgå försiktigt och ändå ha normal sexdrift. men det handlar om avvänjning. När man missbrukat väldigt länge ökar acceptansen i belöningssystemet och man kräver ständigt mer och "bättre". Men det går att backa. Tar tid,,,,
Jag önskar någonstans att han skulle komma till den insikten som du har gjort, men känner jag honom rätt skulle han aldrig söka hjälp eller ta medicin eller liknande.
Och jag tror som du att det inte fullt ut handlar om att han inte tänder på mig, (för det vet jag att han gör) men på senaste har jag blivit "bortglömd" och det är bara han som är i fokus.
Vad jag har förstått det som så har han hållt på såhär i hans tidigare förhållanden också så det verkar inte ta slut och det kanske är som du säger att man måste någonstans krascha för att ta tag i det?