• sallu93

BF november 2021

Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • Niila
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 09:17:29 följande:

Hej Niila, vad roligt med någon mer som gjort IVF. :) Vi gjorde ET 22/2 med en blastocyst och jag testade positivt för knappt en vecka sedan. Så spännande med 2 insatta :) var det 2,3 eller 5dagars?

Åh då satte du in samma dag som jag plockade!:) Vad kul! Två tvådagars<3 Du då?
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 09:17:29 följande:

Hej Niila, vad roligt med någon mer som gjort IVF. :) Vi gjorde ET 22/2 med en blastocyst och jag testade positivt för knappt en vecka sedan. Så spännande med 2 insatta :) var det 2,3 eller 5dagars?

Lustigt med namnet förresten;) Jojo, ananas har det käkats i mängder här;) Och bisolvon och melatonin och Q10;)
  • Sweetpineapple
    Niila skrev 2021-03-08 09:57:05 följande:

Åh då satte du in samma dag som jag plockade!:) Vad kul! Två tvådagars<3 Du då?Lustigt med namnet förresten;) Jojo, ananas har det käkats i mängder här;) Och bisolvon och melatonin och Q10;)

En femdagars fick jag. Och 2 till frysen. Aha. Men då är vi inte mer än några dagar från varandra ju :) Jag förstår inte riktigt hur man räknar beräknad FL med IVF, men har officiell testdag på onsdag så ska fråga då tänkte jag :)

Jasså det har du ;) Jag valde namnet utifrån att ananas är symbol för infertilitet/IVF (läst nånstans).
  • Niila
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 10:10:04 följande:

En femdagars fick jag. Och 2 till frysen. Aha. Men då är vi inte mer än några dagar från varandra ju :) Jag förstår inte riktigt hur man räknar beräknad FL med IVF, men har officiell testdag på onsdag så ska fråga då tänkte jag :)

Jasså det har du ;) Jag valde namnet utifrån att ananas är symbol för infertilitet/IVF (läst nånstans).

Då fick vi samma mängd embryon ut också ju:) Vi har två i magen och en i frysen. Man räknar ut BF genom att ange plockdagen som befruktningsdag:)
  • Niila
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 10:10:04 följande:

Vi har BF 15/11:)
  • sallu93
    Sellcarro skrev 2021-03-07 18:14:04 följande:

Hej!

Plussade igen förra vecka efter ett MA i december. Hade inget aktivt försök denna månad då jag har varit på kontroll av mig hcg på kk. Snacka om man blev chockad när jag såg att hcg hade ökat igen och när jag tog gravtest visade positivt. Har i alla fall bf den 12/11.

grattis! =)
  • sallu93
    Bacon89 skrev 2021-03-06 20:53:52 följande:
    Jag tänker på att jag är då lycklig och alla kläder jag ser fram emot att använda och inhandla :) här smög sig illamåendet på idag..
    ja jag försöker också tänka på allt kul,men är sååå matt. Sonen har dessutom nattskräck och har vart uppe typ 4-5h om natten senaste nätterna... ;D aja, allt är tillfälligt :D
  • Bebis2021

Någon här som arbetar inom vården? De gör jag, undrar över detta med graviditetspenning när risk för covid finns, någon som har bättre koll än mig? jag jobbar inte i den direkta covidvården men möter dagligen många patienter, arbetar på hälsocentral. Undra hur det kan tänkas bli med ev gravpenning då, kan tycka det är en risk att träffa mkt patienter inom sjukvården. Hur resonerar ni andra?

• Bacon89
    Bebis2021 skrev 2021-03-09 10:34:37 följande:

Någon här som arbetar inom vården? De gör jag, undrar över detta med graviditetspenning när risk för covid finns, någon som har bättre koll än mig? jag jobbar inte i den direkta covidvården men möter dagligen många patienter, arbetar på hälsocentral. Undra hur det kan tänkas bli med ev gravpenning då, kan tycka det är en risk att träffa mkt patienter inom sjukvården. Hur resonerar ni andra?

Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten men är dock tjänstledig pga studier. Jag räknar att jag är en av dom som får gå hem vecka 22. Vet dock inte alls hur det funkar. Hoppas verkligen inte att det tas av föräldradagar eller nåt i den stilen.. om det går som det ska behöver jag jobba 3 veckor mellan skolan och vecka 22 så det känns helt ok :)
  • Bebis2021
    Bacon89 skrev 2021-03-09 11:59:25 följande:

Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten men är dock tjänstledig pga studier. Jag räknar att jag är en av dom som får gå hem vecka 22. Vet dock inte alls hur det funkar. Hoppas verkligen inte att det tas av föräldradagar eller nåt i den stilen.. om det går som det ska behöver jag jobba 3 veckor mellan skolan och vecka 22 så det känns helt ok :)

Okej tack för ditt svar, så man får alltså gå hem redan v 22. Då alltså?
  • Kattis93
    Bebis2021 skrev 2021-03-09 10:34:37 följande:

Jag arbetar som ambulanssjuksköterska och träffar minst 5 covid patienter per dag. Är vaccinerad men blir erbjuden gravpenning om jag vill! :)
Svar på tråden BF november 2021