• sallu93

BF november 2021

Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • Nixtie
    Utepålandet skrev 2021-03-11 23:35:27 följande:
    Grattis! Låter som om du lyckats med samma bedrift som jag med mina två äldsta. De hade precis samma BF, bara ett år emellan. Vi höll på att svimma när vi insåg att jag var gravid igen. Sedan var tvåan mer punktlig än storebror så i slutänden blev det inte ens ett års skillnad. Kan säga att första året med två små var en pärs, men nu har vi igen det varje dag. De är varandras bästa vänner och roar varandra hela tiden. Tack vare det har vi vågat skaffa både en trea och nu förhoppningsvis en fyra.
    Tack! Ja jag har också hört att de första året ska vara tufft och att det ska vara värt det sen. Så det kommer absolut vara roligt att de är så nära i ålder och kan leka med varandra Glad
    Skuldkänslorna är riktigt jobbiga dock
  • Utepålandet
    Bebis2021 skrev 2021-03-12 22:12:02 följande:

Tack för din omtanke och beklagar att du också behövt genomgå ett missfall

Låter klokt gällande testande, jag plussade på vad jag tror var några dagar före bim (trodde då jag testat på bim men började räkna och insåg att det nog var någon dag kvar till bim då) och fick otroligt svagt, så var givetvis tvungen att kolla så de ökade men nog har det satt griller i huvudet så man undrar om de är som de ska, har alltid tidigare fått så tydliga plus direkt men men kan ju ha räknat fel med äl å bim osv.

Menar du att du hade minst symtom den grav som blev missfall? Ja allt detta oroande man ska känna alltså

Ska du göra något tidigt ul?

Tvärtom, hade alla symptom man kan tänka sig så det missfallet kom väldigt oväntat. Nog för att man vet att många graviditeter tyvärr slutar så, men inbillade mig att jag hade oddsen på min sida som jag mådde. Tji fick jag. Jag tycker ändå jag är väldigt lyckligt lottad, för därefter har jag fått tre barn på tre graviditeter.

Något tidigt vul/ul är nog inte aktuellt. Det blir till att vänta på KUB. Tills dess försöker jag tänka att varje dag utan blödning är en framgång.
  • sallu93

vad kul att flera hittat hit och grattis alla! Ber om ursäkt att jag inte svarat på pm, och lagt till er i gruppen , men har mått så jäkla dåligt hela veckan. 

Mår så otroligt illa att jag inte kan sova, sonen vaknar typ 5 ggr per natt och är VAKEN (aldrig hänt innan typ), och ja, allt känns så konstigt nu som man är i ett moln typ. Fick fråga min sambo imorse om vi var till grannarna igår, han ba "eh jaa hur kan du inte minnas det."

hoppas allt är bra med er andra! :D

• Spjälsäng
    sallu93 skrev 2021-03-13 07:52:51 följande:

vad kul att flera hittat hit och grattis alla! Ber om ursäkt att jag inte svarat på pm, och lagt till er i gruppen , men har mått så jäkla dåligt hela veckan. 

Mår så otroligt illa att jag inte kan sova, sonen vaknar typ 5 ggr per natt och är VAKEN (aldrig hänt innan typ), och ja, allt känns så konstigt nu som man är i ett moln typ. Fick fråga min sambo imorse om vi var till grannarna igår, han ba "eh jaa hur kan du inte minnas det."

hoppas allt är bra med er andra! :D

Jag lider med dig & har sån stor ödmjukhet för illamående & sömnbrist. Ska himla hemskt.. går runt & bävar för när mitt illamående börjar. Har precis slutat amma min ettåring & nätterna är som de är. Vaknar 4 varje morgon & somnar inte förrän 23. Giv. Mig. Styrka. Mitt barn sover någorlunda bra men det är min kropp som inte förstår att man inte behöver rycka till & vakna 25 ggr per natt längre. ????

Men men.. det går väl också över en vacker dag. Tills dess - håll ut. Andas in, andas ut.
  • Spjälsäng
    Vårkärlekbarn skrev 2021-03-13 12:10:44 följande:

Få väl hoppas in här.. om detta testet visar rätt.

Sist ja plussade så var det lika svagt på bm dagen.

Grattis!! Hoppas att det går bra med graviditeten :)

Här börjar jag känna mig smygillamående på morgonen - men der försvinner direkt när jag äter :)

Har ni andra börjat må illa än?
  • Vårkärlekbarn
    Spjälsäng skrev 2021-03-14 09:35:38 följande:

Här börjar jag känna mig smygillamående på morgonen - men der försvinner direkt när jag äter :)

Tack detsamma, nja lite smått illamående på morgonen samt yrsel till o från.

Men börja känna mer o mer hunger
  • bornybear

Oh..my..God... Plussade precis..lillebror är 1 år, storebröderna är 4 år (tvåäggstvillingar)...Och nu plussade jag igen...vi hade planerat för att bli gravida, men i veckan så bestämde vi oss för att vi ska flytta upp 100 mil i Sverige till Norrland vart jag bott förut och hade då tänkt pausa fertilitetskliniken..men tydligen hade det redan hunnit ta sig ???? så nu blir det flytt med bebis i magen eller bebisar ????????????????????????

• Bacon89
    Spjälsäng skrev 2021-03-14 09:35:38 följande:

Jag mår illa till och från men det brukar lägga sig om jag äter lite :)
Svar på tråden BF november 2021