BF november 2021
Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
Nån i tråden som fått 2-3 veckor på cb digital och har koll på hur många dagar efter ÄL ni var då eller vilken vecka? Jag skulle gärna vilja ta ett om några dagar och se ökning från 1-2 till 2-3 men vill inte riskera att ta för tidigt så jag ska börja noja om det fortfarande visar 1-2. Men samtidigt är jag sjukt otålig på att få se så det går åt rätt håll och vill inte vänta onödigt länge, hehe.
Hej!
Jag är en digital-missbrukare... Fick 2-3 på äl+14.
...och som den sanna testmissbrukaren jag är så kunde jag så klart inte hålla mig nu när jag börjat tänka på det. Så jag tog ett test nyss och det visade faktiskt 2-3 veckor trots att jag bara är på ÄL+12. Så det känns ju bra att det verkar vara full aktivitet där inne än så länge iaf. Hoppas bara det fortsätter så.
Har ett MA i bagaget som skapar oro så jag har också bokat ett privat ul i v 9. Bor i norrland där det inte är så lätt att få tag i men ska åka till grannstaden i mitten på april och förhoppningsvis få se en liten krabat med ett hjärta som slår.
Skönt att höra att fler har lite symtom, har du barn sen innan?
Jag har vul på måndag så ganska nervös men hoppas innerligt de ser bra ut
Här är en till med mycket få symptom, känner mig just nu bara trött och andfådd men utöver det är det rätt lugnt just nu. Lite molvärk som kommer och går men den var värre i v 5 och i början av v 6, lite ömma bröst till och från kanske. Detta oroar mig mycket emellanåt då jag också haft två missfall förra året varav ett var ett MA som de upptäckte på KUB. Men jag har ändå en bättre känsla denna gången så ångesten som kom med oron förra gången är endast kortvarig. Förra graviditeten hade jag sån dålig känsla och så mycket oro så jag fick nästan med ständig ångest från v 7 och ända fram tills det upptäcktes i v 13. Han boka in ett extra VUL i v 9 (8+6) och då slog hjärtat som då lugnade mig ett par dagar men sedan var oron tillbaka i full kraft. Jag njöt aldrig den graviditeten men det har jag lyckats göra lite denna gång, trotts bristen på symptom, så det känns skönt. Jag har också VUL på måndag ;). Är också supernervig över det. Vilken vecka är du i då?
Ja man blir ju extra orolig med ma/mf i bagaget. För mig slog hjärtat fint i vecka 13 förra graviditeten å sen på rum i veckan 19 va bebis död, sen nästa grav fick jag vul I vecka 8 och 12 där allt såg bra ut men bebis dog I vecka 13 och de upptäcktes av en liten blödning och jag åkte då in i vecka 17 och bebis var död. Så de jobbiga är att även om ja ser en levande bebis på kub osv kommer ja nog ha svårt att slappna av tyvärr men samtidigt försöker ja tänka att jag väntar barn inte missfall till dess något annan bevisas, försöker tänka att man kan inte göra något och man får bara hoppas det går vägen. Kul att du oxå har vul då, jag kommer vara i vecka 6+5 på måndag så de kändes nog så tidigt kan väl finnas risk att de är svårt att se något tänker jag. Vilken vecka är du i?
Hej!
Jag är en digital-missbrukare... Fick 2-3 på äl+14.
Ja man blir ju extra orolig med ma/mf i bagaget. För mig slog hjärtat fint i vecka 13 förra graviditeten å sen på rum i veckan 19 va bebis död, sen nästa grav fick jag vul I vecka 8 och 12 där allt såg bra ut men bebis dog I vecka 13 och de upptäcktes av en liten blödning och jag åkte då in i vecka 17 och bebis var död. Så de jobbiga är att även om ja ser en levande bebis på kub osv kommer ja nog ha svårt att slappna av tyvärr men samtidigt försöker ja tänka att jag väntar barn inte missfall till dess något annan bevisas, försöker tänka att man kan inte göra något och man får bara hoppas det går vägen. Kul att du oxå har vul då, jag kommer vara i vecka 6+5 på måndag så de kändes nog så tidigt kan väl finnas risk att de är svårt att se något tänker jag. Vilken vecka är du i?
Hej allesamman! Vad har wr ni fått för symtom innan ni plussade och när plussade ni? Efter bim el före bim?
Jag är sååå svettig och andfådd för minsta lilla jag gör
Jag skulle ha mens igår men inte kommit än...
Hej allesamman! Vad har wr ni fått för symtom innan ni plussade och när plussade ni? Efter bim el före bim?
Jag är sååå svettig och andfådd för minsta lilla jag gör
Jag skulle ha mens igår men inte kommit än...