• Anonym (H)

Får bankmannen uppge sånt?

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

• Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (Aj)

Alltså jag förstår inte riktigt varför du döljer för honom att du sparar pengar?

Och om du bara har barnbidraget antar jag att han betalar allt för hela familjen? Han anser då inte att du ska ha något sparande alls trots att ni har råd med det?

Varför har du ingen inkomst?

Tycker hela grejen låter väldigt märklig.

Vid en separation är ju hälften av de pengarna ändå hans om ni inte skrivit äktenskapsförord

• Anonym (H)
    Anonym (Mjau) skrev 2021-03-02 20:26:32 följande:

Hur gör du då? Vilken del är det du sparar, s a s? Har du på något sätt tänkt ut en schablon med en del till dig och en till maken och en till barn och liksom sparar ur din egen del, eller hur har du lagt upp det?

Jag för över en tusenlapp varje månad. Har fyra barn.
  • Anonym (Mjau)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 20:31:49 följande:

Jag för över en tusenlapp varje månad. Har fyra barn.

Jo men jag undrar vad det är som gör den lusingen ur barnbidraget din att behålla utan att maken vet det.

Jag tänkte då att du måste ju ha tänkt ut någon räknemodell?
  • Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 20:16:37 följande:

Men varför gömmer du pengar för din man...? Om ni skiljer er kommer de ju ändå fram i ljuset, men skapar bara onödiga konflikter.

För att det är det enda sättet jag har för att kunna ta mig härifrån när jag väl vågar ta steget.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mjau) skrev 2021-03-02 20:33:56 följande:

Jo men jag undrar vad det är som gör den lusingen ur barnbidraget din att behålla utan att maken vet det.

Jag tänkte då att du måste ju ha tänkt ut någon räknemodell?

Förstår verkligen inte vad du menar.
  • Anonym (H)

Jag skulle få mycket pengar vid en separation, men det hjälper ju inte om jag går från en dag till den andra. Måste ju ha något att kunna klara mig på, även om det så bara är för att kunna resa till min hemstad.

• Anonym (Mjau)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 20:34:42 följande:

Förstår verkligen inte vad du menar.

Nähepp
  • Anonym (Ja)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 20:34:00 följande:
    För att det är det enda sättet jag har för att kunna ta mig härifrån när jag väl vågar ta steget.
    Om du planerar att lämna din man så är väl hus det sista ni ska skaffa nu!
  • Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 21:02:49 följande:

Om du planerar att lämna din man så är väl hus det sista ni ska skaffa nu!

Har inte sagt att vi ska skaffa något nu heller.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 21:04:53 följande:
    Har inte sagt att vi ska skaffa något nu heller.
    Nähä. Bolån skaffar man inte för skojs skull. Så hus eller lägenhet handlar det ju om då.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?