• Anonym (H)

    Får bankmannen uppge sånt?

    Vi har en personlig bankman.

    Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

    Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

  • Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 15:23:15 följande:

    Ts, hur går det nu då? Hur är din situation?


    Jag hittade på en historia till vad pengarna är till, men vet inte om han tror på den. Glad är han iaf inte och blir arg när jag försöker få reda på vad brevet handlade om.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 15:30:17 följande:

    Jag hittade på en historia till vad pengarna är till, men vet inte om han tror på den. Glad är han iaf inte och blir arg när jag försöker få reda på vad brevet handlade om.


    Ok. Om dina föräldrar känner till din situation kanske dom kan ha ett sparkonto åt dig i deras namn. Eller får du spara i madrassen om han inte accepterar din förklaring. Hur går det med boende?
  • Kjell2
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 15:24:09 följande:

    Och det var ju inte "sparkontot" han såg, utan att jag regelbundet för över pengar, så då hade han väl sett det ändå.


    Från vilket konto för du över pengar, något gemensamt?
  • Anonym (H)
    Kjell2 skrev 2021-03-03 15:46:38 följande:

    Från vilket konto för du över pengar, något gemensamt?


    Nej mitt eget privata.
  • Anonym (H)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 15:34:43 följande:

    Ok. Om dina föräldrar känner till din situation kanske dom kan ha ett sparkonto åt dig i deras namn. Eller får du spara i madrassen om han inte accepterar din förklaring. Hur går det med boende?


    De kan tyvärr inte få in mina pengar utan att drabbas själva... Och som sagt, han lär ju kunna se det ändå eftersom det var överföringen han såg.

    Vad menar du med att spara i madrassen? Att jag har kontanter liggandes?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 15:50:34 följande:

    De kan tyvärr inte få in mina pengar utan att drabbas själva... Och som sagt, han lär ju kunna se det ändå eftersom det var överföringen han såg.

    Vad menar du med att spara i madrassen? Att jag har kontanter liggandes?


    Jag såg det nu, att det var överföringen som upptäcktes. Men då vet han inte exakt hur mycket du har?

    Ja i värsta fall får du gömma kontanter nånstans.
  • Anonym (H)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 16:11:35 följande:

    Jag såg det nu, att det var överföringen som upptäcktes. Men då vet han inte exakt hur mycket du har?

    Ja i värsta fall får du gömma kontanter nånstans.


    Jag tror inte det, men vet inte säkert, har inte fått se brevet. Han frågade hur länge jag sparat och jag sa "några månader", så antingen såg han inga exakta datum eller så checkade han väl för att se om jag svarade ärligt...
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 16:22:17 följande:

    Jag tror inte det, men vet inte säkert, har inte fått se brevet. Han frågade hur länge jag sparat och jag sa "några månader", så antingen såg han inga exakta datum eller så checkade han väl för att se om jag svarade ärligt...


    Usch, vad jobbigt du har det. Att vara så kontrollerad att du inte ens får ha ett eget sparande ifred. Jag hoppas du kan genomföra dina planer. Har du kontakt med kvinnojour?
  • Anonym (Betty)
    Annita skrev 2021-03-03 13:38:22 följande:

    Nej man behöver inte ge bort 25.000 i det fallet. Man har sina egna pengar till den dag bodelningen sker, det är då man tittar på den faktiska summan på kontona.


    Nej men så tror jag inte riktigt heller det går till. Då skulle ju folk kunna flytta över massa kapital bara för att slippa ha med det i bodelning. Nu spelar det ju ingen roll kanske när det handlade om 7000. Och det spelar kanske ingen roll för pengar man normalt behöver för att leva vanligt men det kan ju inte saknas 200000 på ett kont plötsligt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 16:22:17 följande:
    Jag tror inte det, men vet inte säkert, har inte fått se brevet. Han frågade hur länge jag sparat och jag sa "några månader", så antingen såg han inga exakta datum eller så checkade han väl för att se om jag svarade ärligt...
    Vägra svara på fler frågor innan du ser brevet. Blir han hotfull finns polisen ett samtal bort. Och det finns en 112-app till telefonen också, i princip behöver man trycka på en knapp, den ska kunna använda gps för att se var man är osv, ifall man inte kan prata.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?