• Anonym (H)

Får bankmannen uppge sånt?

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

• Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 21:13:34 följande:

Nähä. Bolån skaffar man inte för skojs skull. Så hus eller lägenhet handlar det ju om då.

Sa inte att lånet är nytt.
  • Kjell2
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 19:32:02 följande:

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

Nej, en banken får inte uppge kontoinformation mm till någon annan än kontoinnehavaren utan tillstånd. Kan det vara så att du i samband med låneansökan gjort någon form av medgivande?

Tycker du ska ta upp detta med banken, först med bankmannen och får du inget vettigt svar med någon form av reklamationavdelning på banken.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 21:14:45 följande:
    Sa inte att lånet är nytt.
    Men suck.... Måste du hålla på att tjafsa i onödan?? Skriv rakt ut vad det handlar om istället för att bara säga nej det är inte si eller så. Om ni redan äger en bostad så ska ni alltså omförhandla lånet då antar jag. SKIT SAMMA orsak, ni har diskuterat ett bolån och banken har kollat din bakgrund eftersom det har betydelse i ekvationen, det borde du ha kunnat förstå, särskilt som du redan sagt att du mycket väl visste vad som sas under mötet.
  • Anonym (H)
    Kjell2 skrev 2021-03-02 21:17:35 följande:

Nej, en banken får inte uppge kontoinformation mm till någon annan än kontoinnehavaren utan tillstånd. Kan det vara så att du i samband med låneansökan gjort någon form av medgivande?

Tycker du ska ta upp detta med banken, först med bankmannen och får du inget vettigt svar med någon form av reklamationavdelning på banken.

Nej jag har aldrig gett något medgivande. Att han ser mina inkomster är en sak, men katastrofen är ju att han också fick veta att jag regelbundet för över till ett annat konto. Inget kan hu göra det ogjort.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 21:23:44 följande:

Men suck.... Måste du hålla på att tjafsa i onödan?? Skriv rakt ut vad det handlar om istället för att bara säga nej det är inte si eller så. Om ni redan äger en bostad så ska ni alltså omförhandla lånet då antar jag. SKIT SAMMA orsak, ni har diskuterat ett bolån och banken har kollat din bakgrund eftersom det har betydelse i ekvationen, det borde du ha kunnat förstå, särskilt som du redan sagt att du mycket väl visste vad som sas under mötet.

Jag tjafsar inte och vet inte ens om det har med lånet att göra, det var bara en gissning eftersom jag inte fått infon själv.

Ja jag vet vad som sades och det var inget om att min man skulle få detaljer om mitt konto.
  • Anonym (Aj)

Utifrån dina svar anser han alltså inte att du ska ha ett eget sparande?

Kan du börja arbeta?

• Anonym (Mjau)

Jag undrar fortfarande vad det är som gör pengarna ifrån barnbidraget till ts pengar att behålla i hemlighet. Är det så?

Vet någon annan hur det är tänkt med barnbidraget?

• Anonym (Betty)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 21:29:35 följande:

Jag tjafsar inte och vet inte ens om det har med lånet att göra, det var bara en gissning eftersom jag inte fått infon själv.

Ja jag vet vad som sades och det var inget om att min man skulle få detaljer om mitt konto.

Med tjafsa tror jag personen menar att du svarar extremt kortfattat och man får dra all information ur dig. Lättare att ge så mycket info som möjligt så har folk här bättre förutsättningar att ge bra svar.

Du skriver att det är en katastrof att din man fått veta det här. Är han mycket arg? Misstänker/fattar han att det är en buffert du påbörjat för att ha när du ska lämna honom?

Har ingen aning om bankmannne har gjort rätt eller fel mellan skulle va intressant om du ringde dem o frågade om det o sen uppdaterade oss om svaret.
  • Anonym (Betty)

Men är det inte ändå så att du måste dela med dig hälften av de här pengarna när ni skiljer er i alla fall?

Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?