• Anonym (H)

Får bankmannen uppge sånt?

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

• Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (Lena)

Bankmannen har gjort fel. Ditt konto är just ditt konto, även om ni är gifta. 

• Annita

TS, det låter som om du sitter i en riktigt jobbig sits om det var katastrof att din man fick reda på att du sätter undan pengar. Mellan raderna förstår man ju att han betett sig aggressivt och hotfullt.

Och angående om man får spara undan av barnbidraget eller inte: om nu TS har tänkt bryta upp och måste ha råd att bo på en annan plats än mannen tills bodelningen är klar (förmodligen pga att han inte är snäll) så är ju det verkligen ett sätt att ta hand om barnen, eller hur? Det är säkert för barnens skull hon planerar detta, och det är därför hon sätter undan av "deras" pengar.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-02 22:52:04 följande:

Men är det inte ändå så att du måste dela med dig hälften av de här pengarna när ni skiljer er i alla fall?

Och mannen måste dela med sig av sina.

Det hjälper ju dock inte TS om mannen förhalar det.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-03 11:20:09 följande:

Och mannen måste dela med sig av sina.

Det hjälper ju dock inte TS om mannen förhalar det.

Ok ja jag fattar. Men tänkte mer att om man måste dela med sig med hälften i slutändan men så har man använt upp allt. Jag förstår ju att man måste ha pengar till mat o boende även om man ligger i skilsmässa men undrar bara hur det funkar rent praktiskt. Alltså om man har 50000 där, använder upp allt och sen måste ge honom 25000. Förstår du hur jag menar? Nu kanske inte det spelar nån roll för han kanske har mer pengar o hon får mer av honom i slutändan i alla fall. Bara undrar hur det funkar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-03 13:12:45 följande:

Ok ja jag fattar. Men tänkte mer att om man måste dela med sig med hälften i slutändan men så har man använt upp allt. Jag förstår ju att man måste ha pengar till mat o boende även om man ligger i skilsmässa men undrar bara hur det funkar rent praktiskt. Alltså om man har 50000 där, använder upp allt och sen måste ge honom 25000. Förstår du hur jag menar? Nu kanske inte det spelar nån roll för han kanske har mer pengar o hon får mer av honom i slutändan i alla fall. Bara undrar hur det funkar.

Jag har i nuläget 7000, han har flera miljoner.
  • Annita
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-03 13:12:45 följande:

Nej man behöver inte ge bort 25.000 i det fallet. Man har sina egna pengar till den dag bodelningen sker, det är då man tittar på den faktiska summan på kontona.
  • Anonym (Brutaldumt)

Otroligt korkad TS.

Inte nog med att hon försöker bedra sin man och smyga undan pengar, hon gör det på det absolut dummaste viset man kan tänka sig. Och replikerar på ett ofattbart trist vis i denna tråd.

Noll sympati.

Hoppas det blir skilsmässa.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Brutaldumt) skrev 2021-03-03 14:01:29 följande:

Otroligt korkad TS.

Inte nog med att hon försöker bedra sin man och smyga undan pengar, hon gör det på det absolut dummaste viset man kan tänka sig. Och replikerar på ett ofattbart trist vis i denna tråd.

Noll sympati.

Jag måste fråga, tycker du det är rimligt att den ena föräldern tvingas ta hela ansvaret för barnen utan att kompenseras för det, och den som då kan jobba vägrar dela med sig av pengarna hen tjänar?
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-03 14:08:43 följande:

Jag måste fråga, tycker du det är rimligt att den ena föräldern tvingas ta hela ansvaret för barnen utan att kompenseras för det, och den som då kan jobba vägrar dela med sig av pengarna hen tjänar?

Jag tycker det är helt orimligt att man har ett äktenskap som är så skevt att det är tal om tvång, vägran, lurendrejeri och tjafs om dittochmitt.

Har TS tydliggjort att hon TVINGATS ta hela ansvaret för avkomman, FÖRVÄGRATS möjligheten att skaffa sig en egen utbildning och inkomst samt MISSGYNNATS av sin elaka, elaka, penisbestyckade kapitalistmoderat till man?

För det jag läser är att vi här har en kvinna som surar ihop för att hennes planer på att blåsa maken gick i stöpet, helt på grund av hennes bristande förmåga att genomföra ens en så enkel manöver.

Om det visar sig att maken våldshärskat där hemma och aktivt forcerat in denna arma kvinna i en så trist position, då kan jag möjligen förstå frestelsen. Men det är hur en rent förutfattad mening skapad av alla manshaterskor i tråden.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Brutaldumt) skrev 2021-03-03 14:01:29 följande:

Otroligt korkad TS.

Noll sympati.

Hur menar du nu? Vad är det som är korkat? Att ts har ett sparande? Har inte du det? Då borde du skaffa det. Jag har både eget sparande och gemensamt med min sambo. Tycker det är väldigt smart och mitt egna sparande har min partner absolut inget med att göra.

Men du menar alltså att ts bedrar sin man genom att spara tusen kronor i månaden åt sig själv när ts man spenderar sin lön på sig själv hur han vill? Jösses alltså!

Skilsmässa, ja det är ju det ts vill men inte mannen. Så hon håller nog med dig om det.

Nej att du är snål med sympati är inte svårt att gissa.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?