Inlägg från: Anonym (Nnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nnf)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-10 20:00:17 följande:

Jag känner mig fortfarande osäker på att berätta, vi har det väldigt bra just nu, och jag får nog även säga att jag uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom och våra barn på ett lite annat sätt nu, att inte ta det för givet mer.

Jag tror inte han misstänker något alls, har till och med fått kommentarer om att jag verkar gladare än tidigare (vilket inte är fallet, men är kanske mer kärleksfull nu).

Har bokat tid med en terapeut själv i nästa vecka.

Brukar det inte vara så iblans att folk blir just mer omtänksamma, visar mer uppskattning osv när de gjort något dumt...
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-10 20:00:20 följande:

Jag känner mig fortfarande osäker på att berätta, vi har det väldigt bra just nu, och jag får nog även säga att jag uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom och våra barn på ett lite annat sätt nu, att inte ta det för givet mer.

Jag tror inte han misstänker något alls, har till och med fått kommentarer om att jag verkar gladare än tidigare (vilket inte är fallet, men är kanske mer kärleksfull nu).

Självklart behlver det inte vara därför alltid. Men jag har läst det någonstans.

Tyckwr iallafall att du ska fundera över hur du själv hade velat hafr det. Om han hade hållt på med någon annan. Hade du velat veta det?
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-10 20:00:20 följande:

Självklart behlver det inte vara därför alltid. Men jag har läst det någonstans.

Tyckwr iallafall att du ska fundera över hur du själv hade velat hafr det. Om han hade hållt på med någon annan. Hade du velat veta det?
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-10 20:00:17 följande:

Tycker du är riktigt dum om du inte berättar det. Du går i terapi för dig själv. Men han då? Dina barn? Alla är i en lögn.... Där de tror att allt är bra men det inte är det. Hur kan man ens vara nära honom, när man gjort något sådant?
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (vissa vill veta) skrev 2021-03-11 21:46:58 följande:

Det verkar som att de flesta vill veta, men det finns definitivt de som föredrar att aldrig få veta. Och det är den bedragnes åsikt som definierar vad "ta ansvar betyder". Att ta ansvar kan betyda att hantera ångest i tystnad och inte såra men lika mycket att erkänna och konfrontera konsekvenser av sina handlingar.

Om jag var din man skulle jag förlåta dig ett enskilt snedsteg, säkert. Förhållandet kan faktiskt bli bättre och starkare efter det. Och det är inte värt att rasera hela familjen för det. Men, om jag skulle få veta av någon annan (och det är alltid möjligt att ditt ex försöker kontakta dig, eller att han har berättat för någon), då skulle det inte bara innebära svek utan förnedring också. Och det är en helt annan ball game. Jag tycker du ska ta ansvar och berätta, var beredd att svara på alla frågor och ta emot hans besvikelse för att ni ska komma ur det starkare.

Det borde ts veta, om han vill veta eller inte om sådana saker. Hon borde känna honom vid det här laget. Om inte annat kan hon luska om det.
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-11 21:12:15 följande:

Tack för inspelet 

Du tackar alla som säger du ska bra tyst, för att du ska slippa berätta? Andra tex mina svar skiter du i.
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-12 09:46:53 följande:

Jag läser alla svaren. Men många tycker jag inte har en så trevlig ton, och är väldigt anklagande, som målar upp mig som en hemsk människa som begått ett av de värsta brotten man kan begå.

Majoriteten anse att jag bör berätta, och det är även åt det hållet jag lutar åt. Men ja står som sagt vid ett vägval nu. Jag tror mig kunna behålla denna hemlighet själv, men har just denna ångesten och oron just nu som gör att jag vill berätta, och det är nog mest för att lätta mitt hjärta. Det är jobbigt och svårt att bära denna hemlighet själv.

Om jag hsr låtit lite anklagande så är det för jag vet hur ont det gör att vara den som är utsatt och inte får veta. Eller fått veta i efterhand... Det är inget mot dig i sig. Jag tycker det är jättebra att du frågar om det här iallafall för att se vad andra tycker och tänker. Du funderar ju på hur du ska göra iaf. Vissa verkar ju inte ens bry sig, de håller det för sig själva för de inte verkar bry sig om att de sårar den andra...
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-14 23:44:32 följande:

Är det så?

Hur kommer det då sig att du tackar alla som säger att du ska vara tyst och ignorerar alla som säger att du ska berätta?

Precis
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-14 23:39:15 följande:

Fast nu handlar det inte om att få hjärnsläpp, det handlar om vad man gör EFTER att man fått hjärnsläpp. Berätta eller inte berätta... 

Elelr hur. Det är nästan viktigare än själva grejen
  • Anonym (Nnf)
    Enbättreman skrev 2021-03-12 10:05:18 följande:

Framförallt förtjänar din man att få veta så att han får avgöra om han vill fortsätta med dig eller inte. Det är han som ska bestämma det inte du.

Lycka till!

Ja, nu får han ju inte ens chansen att välja själv. Hon vill ha båda. Ungefär. Stackars honom...
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?