Inlägg från: Anonym (Nnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nnf)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 10:33:03 följande:

Det är en sån otroligt egoistiskt mentalitet hela vägen...

Först går man ut och knullar någon annan, men det ursäktar man såklart bort med det vanliga skitsnacket om att... man är väl bara mänsklig... alla kan få hjärnsläpp, osv och det tycker man att alla ska hålla med om, annars är man jättetaskig.

Men tydligen räcker det inte med att andra ska acceptera att folk ibland får hjärnsläpp... nejdå... sen ska alla oxå vara ok att man fortsätter förnedra sin partner genom att låta personen leva i en stor fet lögn så länge man vill... 

Och inte nog med det, man ska även vara ok med att man kallar det för att "ta ansvar" och att man bara är jättesnäll som "skonar" sin partner från den hemska sanningen..

Det verkar vara väldigt mycket folk bara ska svälja för att otrogna människor ska må bra 

Precis. Sååå bra förklarat. Ja det verksr så, man blir ju mörkrädd för det...
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 16:19:09 följande:

Alla

Så du tycker att man ska hålla tyst om det? Usch
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 15:52:11 följande:

Haha,  Ja för det är ju väldigt respektfullt att först svika någon och sen förnedra personen ytterligare genom att undanhålla det.

Om man ska prata om respekt för andra så är det ju kanske bra om man öht vet vad respekt betyder. Att svika andra människor och sen dessutom manipulera dem är absolut inte respekt. Det är snarare raka motsatsen.

Precis... Om man iallafall kan erkänna vad man gjort så är det iallafall lite plåster på såren även om det inte är kul att veta. Men jag har uppskattat det de gånger jag varit med om det. Även om man blivit förbannad och ledsen så är jag ändå inte lika arg på den personen än de andra som varit tysta om det. Speciellt en som slängt skit på mig också och sagt jag hittade på. När det sen var så. När jag sen såg henne där var det bara så skönt. Då kunde jag släppa det. (han hade mig i smyg mot henne) till henne sa han förmodligen att jag bara var dum i huvudet och hittade på med. Hon gick väl säkert på det. Medan han träffade mig i skogen 1km ifrån sitt hus när hon var hos honom.

Näe, det är tragiskt hur folk håller på.
  • Anonym (Nnf)

Den som erkände der jag nästan upp till. Är inte arg alla när jag ser honom. Han hade mig i smyg mot sin tjej. Han är med henne än. Både hon och jag fick veta. Men det har jag redan sagt i denna tråden.

Men det är så bra när fol kan vara ärliga.

• Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-15 19:09:22 följande:

Du har uppenbarligen missat att jag inte lägger mig i vad gäller otrohet, berätta eller inte berätta, som jag skrev i mitt inlägg.

Läs om och förstå vad jag skriver för det har inte riktigt landat i dig.

Jag skriver här om hur man behandlar människor på ett forum som har ställt en fråga.

Jag fattar inte på vilket sätt du och andra äger rätten att kritisera och smula sönder en människa som ni inte känner bara för att denna har gjort en sak som den ångrar och är osäker inför framtiden hur den ska eller inte ska göra?

Respektlöst är det.

Vad gör du i ens i denna tråden så? Vad tycker du hon ska göra? Vara tyst eller?
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 03:31:23 följande:

Jag förstår inte varför man inte förstår vad jag skriver. 

Ännu en gång, jag har inte yppat ett ända ord om värdering här om TS otrohet och vad hon ska göra. Jag pratar om att man oavsett vad man tycker ska visa respekt i tonen. Till alla alltid. 

Precis så vad tycker du vad hon ska göra då? För det är det som det handlar om i denna tråden
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-16 08:43:42 följande:

Detta är ett typexempel. Vad är det för ett jäkla var till den du citerar...

Tråden handlar om hur ts ska göra.
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 08:50:20 följande:

Jag förstår absolut att mina inlägg höjer tonläget, men det är inte på grund av det jag skriver utan det är era svar som är belagda med ifrågasättande och självskuld för det ni har skrivit. Dåligt samvete med andra ord.

De som ifrågasätter mig mest och skriver flest inlägg har förstått minst vad jag menar när jag skriver om att man ska behandla varandra med respekt.

Man behandlar väl varann med respekt om hon berättar för sin kille vad hon gjort.
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:11:14 följande:

Det är många här i tråden som har diskuterat just detta, jag har aldrig skrivit något om det. Du får fråga dem. Jag håller mig just nu till att försöka förmedla att man visar varandra respekt.

Skriv inte i tråden då om du inte ska hålla dig till ämnet. Men du tycker kanske att hon inte ska berätta, därför säger du inget?
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-16 09:50:45 följande:

Men ni har ju med råge berättat var ni tycker om just detta ämne, så vad skull jag kunna tillföra.

Eller ska man säga till mod att du skriver ot inlägg?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?