• Anonym (Förkrossad)

    Ex flickvän med borderline

    Tjena! För ungefär två veckor sen så gjorde jag och mitt ex med borderline slut. Vi har haft våra ups and downs i cirka ett och ett halvt år nu. Vi hade det igentligen rätt bra. Visst att hon kunde haka upp sig på små grejer och sånt. Ju längre tiden gick ju mer accepterade jag att hon kunde bli väldigt lätt arg. I början brukade jag dock vara förvirrad över hennes beteende och vid flera tillfällen försökt att lämna henne. Då har hon hotat med sitt liv och sagt att jag är hela hennes värld osv. Nu till anledning varför vi gjorde slut och min fråga. Hon hade ett krav jag aldrig ville gå med på vilket var att blocka två av mina vänner eller rättaresagt min närmaste vän och hans flickvän. Hon kom på fel fot med båda två i början och sedan dess i princip hatat dom. Hon brukade säga att om inte du blockar dom så tar jag mitt liv eller så lämnar jag dig. Så veckan innan vi blev osams så sa jag åt henne att jag måste få ha kompisar och du får gärna ha dina. Hon gick med på det slutligen men inte med ren vilja. Som man förväntade sig började hon kräva att jag skulle blocka dom igen och nu så hade jag fått nog och sa att, antingen accepterar att jag har vänner eller så lämnar jag för gott. Hon gick med på det. Bad för sitt liv sa att hon inte skulle göra mig besviken. Till dagen efter då vi gjorde slut. Hon var väldigt off dagen efter så jag frågade henne vad felet var. Självklart var hon fortfarande arg för att jag ville prata eller umgås med mina vänner. Då skälde jag ut henne för att jag inte klarar av att leva utan mina vänner. Att vi måste kunna respektera varandra och låta varandra ha vänner. Dom här vännerna har jag känt i cirka 16 år nu lixom. Efter detta tvär vänder hon. Hon svarade knappt längre. Hon är kort i svaren. Hon är allmänt spydig och har en attityd. Allt gick bara utför. Hon började med att hon varit otrogen med en annan kille osv. Hon kände ingen ånger alls över detta (om det nu ens vore sant).Hon skickade bild på att hennes kompis bekräftade att hon gjort det (i princip stod det, visst låg jag med honom vid den tidpunkten? och hennes kompis hade bara svarat "ja"). Hon talade om för sina vänner och familj hur elak jag är. Fastän jag kommit att accepterat hennes utbrott förutom det där kravet. Så tillslut påstår hon att alla hennes vänner hatar mig. Hennes familj hatar mig. Hon hatar mig. Hon sa redan ett par dagar efter vårt uppbrott att hon börjat dejta en ny. Jag vet inte om hon säger sånt här för att såra mig men hon vet att det sårar extremt mycket oavsett. Jag har försökt gör allt för att hon skulle prata med mig så att vi kunde reda ut det här men ingenting funkade. Nu tok vägrar hon att prata med mig. Hon har bokstavligen blockat mig överallt. Hon vill aldrig ha med mig att göra igen. Hon påstår att hon tappat känslorna ett bra tag nu osv. Hon påstår att allt är mitt fel. Jag bröt ihop slutligen i ett samtal med henne men hon hån fnissa och kände ingen empati. Jag älskar henne fortfarande över allt annat. Hon är den finaste tjejen jag sett. När hon var snäll var hon det bästa som fanns. Jag har det så extremt tufft just nu. Jag behandlade henne som en ängel. Jag gjorde allt jag kunde för henne. Så mina fråga är. Så pass mycket hat hon har fått för mig, så mycket skit hon snackat om mig. Hennes påståenden om att hon legat med någon annan i vårt förhållande eller att hon börjat dejta en ny. All denna förakt emot mig. Som att hon kunde gå vidare utan problem över en natt. Riktigt turbulent var det. Är det vanligt bland folk med borderline? Att gå till en sån grad. Finns det någon chans att hon kommer tillbaka? Att hon kommer ångra sig så småning om. Somsagt så har jag låtit henne vara i cirka två veckor nu men jag testade ta kontakt igen för att se hur hon mådde men hon i princip skrek på mig att hon aldrig mera vill veta av mig osv. Jag vet att jag kanske borde släppa henne men finns det någon chans att hon släpper detta. Att detta bara var en fas och att hon kommer ångra sig och höra av sig. Ni med erfarenhet med borderline eller ni som har borderline, vad tror ni ?

  • Svar på tråden Ex flickvän med borderline
  • Anonym (VGD)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-04-04 20:39:37 följande:

    Stämmer absolut att hon fick mig att känna mig älskad eller rättare sagt utnyttjad. Mitt hopp var väl att just jag var den specielle eftersom varje borderline person har ju oftast en person som dom anser extra speciell. Det var bara hopp ifrån min sida. Jag kommer definitivt gå vidare nu. Hon går ju utredning för att få hjälp och kanske sen om ett år inser att jag faktiskt bara ville henne väl. Har dock ansökt om hjälp för att bearbeta trauman jag fått. Just för att jag vill gå vidare.


    Vad bra att du sökt hjälp. Det går att frigöra sig från det oavslutade när man jobbar med sina tankar och känslor och så att säga sätter sin egen punkt.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (VGD) skrev 2021-04-04 20:55:55 följande:

    Hon är sjuk och hon skadar andra. Givetvis hade detta drama med vännen bytts mot ett annat svartsjukedrama om TS hade vikt ner sig här. Det är så den svartsjuka bordisen drillar omgivningen. Hon är inte mogen ett förhållande ännu, kanske aldrig blir. Kom inte dragande med "trygg" med det TS berättat. Håller du på likadant eller, eftersom du försvarar att göra sin partner så illa som exet gjort? Stackars TS, han har nog vänt ut och in på sig för att ösa bekräftelse i ett svart hål i rymden, sin Asperger till trots. Det kan inte vara lätt med AS att förutspå nästa skitstorm, när det är svårt för personer utan funktionsnedsättning att förbereda sig på och skydda sig mot oväntat dunder och brak.


    Kan mycket väl vara så då vi båda har asperger. Hon utnyttjade säkert det. Försöker dock inte skydda henne utan mer att hon pågår behandling just nu. Det lär säkert ta tid att bli bra så därför har jag ansökt om hjälp då jag inte klarar att hantera trauman. Vill ju gå vidare för jag fattar att hon inte är frisk och skiter i ens känslor.
  • Anonym (Bordis)
    Anonym (VGD) skrev 2021-04-04 20:55:55 följande:

    Hon är sjuk och hon skadar andra. Givetvis hade detta drama med vännen bytts mot ett annat svartsjukedrama om TS hade vikt ner sig här. Det är så den svartsjuka bordisen drillar omgivningen. Hon är inte mogen ett förhållande ännu, kanske aldrig blir. Kom inte dragande med "trygg" med det TS berättat. Håller du på likadant eller, eftersom du försvarar att göra sin partner så illa som exet gjort? Stackars TS, han har nog vänt ut och in på sig för att ösa bekräftelse i ett svart hål i rymden, sin Asperger till trots. Det kan inte vara lätt med AS att förutspå nästa skitstorm, när det är svårt för personer utan funktionsnedsättning att förbereda sig på och skydda sig mot oväntat dunder och brak.


    Hon skadar ingen annan. TS gjorde slut. Detta skapade ångest och övergivning i henne och gjorde henne otrygg med TS. Av impuls bad hon honom komma tillbaka, han lät sig av någon anledning övertalas. Hon visste dock att eftersom han gjort slut är hon övergiven. Hon går till någon annan för att lugna sin ångest, hon vet att om TS inte vill vara med henne så finns det 200 andra som vill. TS blir förkrossad. Lite märkligt eftersom det var han som gjorde slut. Man bör aldrig säga så om det är för att uppnå ångest, oro i borderlinepersonen. Vad ville TS uppnå med att göra slut, göra henne rädd och otrygg? Han försökte manipulera henne? Detfungerar inte på en borderline för hon söker sig då till en annan famn för att lindra sin ångest för det fungerar på kort sikt.

    Varför är TS förkrossad om han verkligen ville göra slut? Är det slut så är det slut! Antagligen ville han uppnå något annat resultat med att han gjorde slut, än det resultat som blev. Han grävde en grop åt henne men föll ner i den själv. Antagligen gjorde han slut för att han trodde att hon skulle lägga sig platt för alla hans krav, och bli som en liten hund efter honom, rulla runt på golvet och snyfta "NEJ, JAG GÖR VAD SOM HELST!" men tji fick han - att överge en borderline gör att hon aldrig litar på honom igen, får avsky för honom och det blir helt motsatt resultat än att hon skulle bli hans dörrmatta.

    Hon ligger med någon annan för att det lugnar henne, får henne att må bättre, gör henne gladare, tar bort smärtan som TS orsakade i henne när han gjorde slut och glömma sveket av övergivenhet som TS utsatte henne för. Precis som en man mår bättre för stunden av av att ha lite sex efter ett uppbrott, bara det att för henne går det snabbare att hitta en man med öppen famn än vad det gör för TS att hitta en tjej att ligga med och få tröst ifrån. Antagligen uppfattar hon TS som farlig för hennes mående och söker då en annan killes famn för tröst. Hon springer FRÅN TS efter att han övergav, han trodde väl att hon skulle springa TILL honom i stället och nu är han ledsen och sviken.

    Hade han förstått hur hans övergivning skulle fungera skulle han inte gjort slut om han verkligen inte ville stöta bort henne för alltid. Friska människor gör slut EN gång när de är 100 % säkra på att anledningen att de gör slut är att de verkligen vill att det ska vara slut och går vidare. Uppenbarligen gjorde TS slut utan att han ville att det skulle vara slut och det var det största misstaget med någon med hennes problematik. Hon kommer ALDRIG lita på honom igen efter övergivningen och det hon gör nu gör hon för att själv må bättre.
  • Anonym (VGD)
    Anonym (Bordis) skrev 2021-04-04 21:50:57 följande:

    Hon skadar ingen annan. TS gjorde slut. Detta skapade ångest och övergivning i henne och gjorde henne otrygg med TS. Av impuls bad hon honom komma tillbaka, han lät sig av någon anledning övertalas. Hon visste dock att eftersom han gjort slut är hon övergiven. Hon går till någon annan för att lugna sin ångest, hon vet att om TS inte vill vara med henne så finns det 200 andra som vill. TS blir förkrossad. Lite märkligt eftersom det var han som gjorde slut. Man bör aldrig säga så om det är för att uppnå ångest, oro i borderlinepersonen. Vad ville TS uppnå med att göra slut, göra henne rädd och otrygg? Han försökte manipulera henne? Detfungerar inte på en borderline för hon söker sig då till en annan famn för att lindra sin ångest för det fungerar på kort sikt.

    Varför är TS förkrossad om han verkligen ville göra slut? Är det slut så är det slut! Antagligen ville han uppnå något annat resultat med att han gjorde slut, än det resultat som blev. Han grävde en grop åt henne men föll ner i den själv. Antagligen gjorde han slut för att han trodde att hon skulle lägga sig platt för alla hans krav, och bli som en liten hund efter honom, rulla runt på golvet och snyfta "NEJ, JAG GÖR VAD SOM HELST!" men tji fick han - att överge en borderline gör att hon aldrig litar på honom igen, får avsky för honom och det blir helt motsatt resultat än att hon skulle bli hans dörrmatta.

    Hon ligger med någon annan för att det lugnar henne, får henne att må bättre, gör henne gladare, tar bort smärtan som TS orsakade i henne när han gjorde slut och glömma sveket av övergivenhet som TS utsatte henne för. Precis som en man mår bättre för stunden av av att ha lite sex efter ett uppbrott, bara det att för henne går det snabbare att hitta en man med öppen famn än vad det gör för TS att hitta en tjej att ligga med och få tröst ifrån. Antagligen uppfattar hon TS som farlig för hennes mående och söker då en annan killes famn för tröst. Hon springer FRÅN TS efter att han övergav, han trodde väl att hon skulle springa TILL honom i stället och nu är han ledsen och sviken.

    Hade han förstått hur hans övergivning skulle fungera skulle han inte gjort slut om han verkligen inte ville stöta bort henne för alltid. Friska människor gör slut EN gång när de är 100 % säkra på att anledningen att de gör slut är att de verkligen vill att det ska vara slut och går vidare. Uppenbarligen gjorde TS slut utan att han ville att det skulle vara slut och det var det största misstaget med någon med hennes problematik. Hon kommer ALDRIG lita på honom igen efter övergivningen och det hon gör nu gör hon för att själv må bättre.


    Idel undanflykter och BS. Exet har ett katastrofalt beteende och skadar sin stackars partner. Att hon själv har en massa undanflykter, vilka du själv lyckas både rada upp och identifiera dig med, hindrar inte någon klarsynt och känslomässigt obunden från att tala klarspråk om hur hon beter sig.

    Ja, jag hoppas verkligen att hon aldrig får för sig att "lita" på honom igen - Då låter hon ju honom vara ifred.

    Hon behöver ju enormt med annan hjälp istället, då hon har både borderline och AS tydligen. Svår kombo. Har en bekant med det som besitter en svartsjuka som inte är av denna världen.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (Bordis) skrev 2021-04-04 21:50:57 följande:

    Hon skadar ingen annan. TS gjorde slut. Detta skapade ångest och övergivning i henne och gjorde henne otrygg med TS. Av impuls bad hon honom komma tillbaka, han lät sig av någon anledning övertalas. Hon visste dock att eftersom han gjort slut är hon övergiven. Hon går till någon annan för att lugna sin ångest, hon vet att om TS inte vill vara med henne så finns det 200 andra som vill. TS blir förkrossad. Lite märkligt eftersom det var han som gjorde slut. Man bör aldrig säga så om det är för att uppnå ångest, oro i borderlinepersonen. Vad ville TS uppnå med att göra slut, göra henne rädd och otrygg? Han försökte manipulera henne? Detfungerar inte på en borderline för hon söker sig då till en annan famn för att lindra sin ångest för det fungerar på kort sikt.

    Varför är TS förkrossad om han verkligen ville göra slut? Är det slut så är det slut! Antagligen ville han uppnå något annat resultat med att han gjorde slut, än det resultat som blev. Han grävde en grop åt henne men föll ner i den själv. Antagligen gjorde han slut för att han trodde att hon skulle lägga sig platt för alla hans krav, och bli som en liten hund efter honom, rulla runt på golvet och snyfta "NEJ, JAG GÖR VAD SOM HELST!" men tji fick han - att överge en borderline gör att hon aldrig litar på honom igen, får avsky för honom och det blir helt motsatt resultat än att hon skulle bli hans dörrmatta.

    Hon ligger med någon annan för att det lugnar henne, får henne att må bättre, gör henne gladare, tar bort smärtan som TS orsakade i henne när han gjorde slut och glömma sveket av övergivenhet som TS utsatte henne för. Precis som en man mår bättre för stunden av av att ha lite sex efter ett uppbrott, bara det att för henne går det snabbare att hitta en man med öppen famn än vad det gör för TS att hitta en tjej att ligga med och få tröst ifrån. Antagligen uppfattar hon TS som farlig för hennes mående och söker då en annan killes famn för tröst. Hon springer FRÅN TS efter att han övergav, han trodde väl att hon skulle springa TILL honom i stället och nu är han ledsen och sviken.

    Hade han förstått hur hans övergivning skulle fungera skulle han inte gjort slut om han verkligen inte ville stöta bort henne för alltid. Friska människor gör slut EN gång när de är 100 % säkra på att anledningen att de gör slut är att de verkligen vill att det ska vara slut och går vidare. Uppenbarligen gjorde TS slut utan att han ville att det skulle vara slut och det var det största misstaget med någon med hennes problematik. Hon kommer ALDRIG lita på honom igen efter övergivningen och det hon gör nu gör hon för att själv må bättre.


    Fel. Jag gjorde slut för att jag tyckte att det var nog MEN hon fick mig att tro på oss. Därav tog jag tillbaka henne. Ho ligger andra för att lindre sin egen smärta hon orsakat.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (Bordis) skrev 2021-04-04 21:50:57 följande:

    Hon skadar ingen annan. TS gjorde slut. Detta skapade ångest och övergivning i henne och gjorde henne otrygg med TS. Av impuls bad hon honom komma tillbaka, han lät sig av någon anledning övertalas. Hon visste dock att eftersom han gjort slut är hon övergiven. Hon går till någon annan för att lugna sin ångest, hon vet att om TS inte vill vara med henne så finns det 200 andra som vill. TS blir förkrossad. Lite märkligt eftersom det var han som gjorde slut. Man bör aldrig säga så om det är för att uppnå ångest, oro i borderlinepersonen. Vad ville TS uppnå med att göra slut, göra henne rädd och otrygg? Han försökte manipulera henne? Detfungerar inte på en borderline för hon söker sig då till en annan famn för att lindra sin ångest för det fungerar på kort sikt.

    Varför är TS förkrossad om han verkligen ville göra slut? Är det slut så är det slut! Antagligen ville han uppnå något annat resultat med att han gjorde slut, än det resultat som blev. Han grävde en grop åt henne men föll ner i den själv. Antagligen gjorde han slut för att han trodde att hon skulle lägga sig platt för alla hans krav, och bli som en liten hund efter honom, rulla runt på golvet och snyfta "NEJ, JAG GÖR VAD SOM HELST!" men tji fick han - att överge en borderline gör att hon aldrig litar på honom igen, får avsky för honom och det blir helt motsatt resultat än att hon skulle bli hans dörrmatta.

    Hon ligger med någon annan för att det lugnar henne, får henne att må bättre, gör henne gladare, tar bort smärtan som TS orsakade i henne när han gjorde slut och glömma sveket av övergivenhet som TS utsatte henne för. Precis som en man mår bättre för stunden av av att ha lite sex efter ett uppbrott, bara det att för henne går det snabbare att hitta en man med öppen famn än vad det gör för TS att hitta en tjej att ligga med och få tröst ifrån. Antagligen uppfattar hon TS som farlig för hennes mående och söker då en annan killes famn för tröst. Hon springer FRÅN TS efter att han övergav, han trodde väl att hon skulle springa TILL honom i stället och nu är han ledsen och sviken.

    Hade han förstått hur hans övergivning skulle fungera skulle han inte gjort slut om han verkligen inte ville stöta bort henne för alltid. Friska människor gör slut EN gång när de är 100 % säkra på att anledningen att de gör slut är att de verkligen vill att det ska vara slut och går vidare. Uppenbarligen gjorde TS slut utan att han ville att det skulle vara slut och det var det största misstaget med någon med hennes problematik. Hon kommer ALDRIG lita på honom igen efter övergivningen och det hon gör nu gör hon för att själv må bättre.


    Du låter dessutom läskigt likt mitt ex. Ingen förståelse för rimliga kvar. Inget empati eller förståelse för hur hon betett sig emot mig.
  • molly50
    Anonym (Bordis) skrev 2021-04-04 21:50:57 följande:
    Hon skadar ingen annan. TS gjorde slut. Detta skapade ångest och övergivning i henne och gjorde henne otrygg med TS. Av impuls bad hon honom komma tillbaka, han lät sig av någon anledning övertalas. Hon visste dock att eftersom han gjort slut är hon övergiven. Hon går till någon annan för att lugna sin ångest, hon vet att om TS inte vill vara med henne så finns det 200 andra som vill. TS blir förkrossad. Lite märkligt eftersom det var han som gjorde slut. Man bör aldrig säga så om det är för att uppnå ångest, oro i borderlinepersonen. Vad ville TS uppnå med att göra slut, göra henne rädd och otrygg? Han försökte manipulera henne? Detfungerar inte på en borderline för hon söker sig då till en annan famn för att lindra sin ångest för det fungerar på kort sikt.

    Varför är TS förkrossad om han verkligen ville göra slut? Är det slut så är det slut! Antagligen ville han uppnå något annat resultat med att han gjorde slut, än det resultat som blev. Han grävde en grop åt henne men föll ner i den själv. Antagligen gjorde han slut för att han trodde att hon skulle lägga sig platt för alla hans krav, och bli som en liten hund efter honom, rulla runt på golvet och snyfta "NEJ, JAG GÖR VAD SOM HELST!" men tji fick han - att överge en borderline gör att hon aldrig litar på honom igen, får avsky för honom och det blir helt motsatt resultat än att hon skulle bli hans dörrmatta.

    Hon ligger med någon annan för att det lugnar henne, får henne att må bättre, gör henne gladare, tar bort smärtan som TS orsakade i henne när han gjorde slut och glömma sveket av övergivenhet som TS utsatte henne för. Precis som en man mår bättre för stunden av av att ha lite sex efter ett uppbrott, bara det att för henne går det snabbare att hitta en man med öppen famn än vad det gör för TS att hitta en tjej att ligga med och få tröst ifrån. Antagligen uppfattar hon TS som farlig för hennes mående och söker då en annan killes famn för tröst. Hon springer FRÅN TS efter att han övergav, han trodde väl att hon skulle springa TILL honom i stället och nu är han ledsen och sviken.

    Hade han förstått hur hans övergivning skulle fungera skulle han inte gjort slut om han verkligen inte ville stöta bort henne för alltid. Friska människor gör slut EN gång när de är 100 % säkra på att anledningen att de gör slut är att de verkligen vill att det ska vara slut och går vidare. Uppenbarligen gjorde TS slut utan att han ville att det skulle vara slut och det var det största misstaget med någon med hennes problematik. Hon kommer ALDRIG lita på honom igen efter övergivningen och det hon gör nu gör hon för att själv må bättre.
    TS gjorde slut för att han inte kunde uppfylla hennes krav om att dumpa sina vänner. Vilket är fullt förståeligt.
    Det betyder inte att hans känslor för henne bara har runnit av honom.
    Känslorna kan inte bara styras med en av/på-knapp.
    TS ex har en borderlinestörning och kan inte hantera att TS har gjort slut och försöker nu såra honom ännu mer än vad han sårade henne.
    Känner igen beteendet från en väninna jag hade som har en borderlinestörning.
    När hennes pojkvän gjorde slut så försökte hon föra allt i sin makt för att ställa till ett rent helvete för honom och hans nya flickvän som han träffade sen.
    När hon märkte att det inte funkade så försökte hon dra in oss andra vänner i dramat också.
    Till slut så var det ingen som orkade med hennes beteende längre och idag har ingen av oss kontakt med henne.
    Om TS ex beter sig på samma sätt så förstår jag att han till slut inte orkade.
    Man måste tänka på sitt eget mående också.
  • Anonym (Bordis)
    Anonym (VGD) skrev 2021-04-04 22:00:38 följande:

    Idel undanflykter och BS. Exet har ett katastrofalt beteende och skadar sin stackars partner. Att hon själv har en massa undanflykter, vilka du själv lyckas både rada upp och identifiera dig med, hindrar inte någon klarsynt och känslomässigt obunden från att tala klarspråk om hur hon beter sig.

    Ja, jag hoppas verkligen att hon aldrig får för sig att "lita" på honom igen - Då låter hon ju honom vara ifred.

    Hon behöver ju enormt med annan hjälp istället, då hon har både borderline och AS tydligen. Svår kombo. Har en bekant med det som besitter en svartsjuka som inte är av denna världen.


    Det är ju TS som i sin trådstart säger att han vill ha tillbaka henne att hon ska komma tillbaka, ändå vet han ingenting om vad hon skulle behöva av honom för att det ska bli en fungerande relation och hans personlighet är fel för henne, i o m att han gör slut för att orsaka ångestkänslor i partnern i syfte att manipulera henne att behaga honom. Därför blev det som det blev. De är inte kompatibla. Det är inte synd om TS för att han genom att göra slut har försökt manipulera sig till att hon skulle komma närmare honom.

    Jag förklarar ju här, för korkade människor, som är för naiva och oerfarna för att förstå att göra en partner otrygg genom att skapa svartsjuka och uppbrott INTE fungerar på varesig borderlinemänniskor eller folk med stark självrespekt. Ytterst få kvinnor över lag klamrar sig fast om någon både orsakar svartsjuka, otrygghet och gör slut. Vad är det för tönt som skulle stannat kvar i en sådan relation när de varesig är gifta, är sambos eller har barn med varandra? Många kvinnor, borderline eller inte skulle inte ringt TS och ångrat att de var "elaka" i den situation som TS beskriver, när han dessutom inte ens ser eller vill se sin egen del i bortdrivandet av partnern.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (Bordis) skrev 2021-04-05 00:59:21 följande:

    Det är ju TS som i sin trådstart säger att han vill ha tillbaka henne att hon ska komma tillbaka, ändå vet han ingenting om vad hon skulle behöva av honom för att det ska bli en fungerande relation och hans personlighet är fel för henne, i o m att han gör slut för att orsaka ångestkänslor i partnern i syfte att manipulera henne att behaga honom. Därför blev det som det blev. De är inte kompatibla. Det är inte synd om TS för att han genom att göra slut har försökt manipulera sig till att hon skulle komma närmare honom.

    Jag förklarar ju här, för korkade människor, som är för naiva och oerfarna för att förstå att göra en partner otrygg genom att skapa svartsjuka och uppbrott INTE fungerar på varesig borderlinemänniskor eller folk med stark självrespekt. Ytterst få kvinnor över lag klamrar sig fast om någon både orsakar svartsjuka, otrygghet och gör slut. Vad är det för tönt som skulle stannat kvar i en sådan relation när de varesig är gifta, är sambos eller har barn med varandra? Många kvinnor, borderline eller inte skulle inte ringt TS och ångrat att de var "elaka" i den situation som TS beskriver, när han dessutom inte ens ser eller vill se sin egen del i bortdrivandet av partnern.


    Ingen förutom du resonerar såhär. Du har uppenbarligen borderline. Jag var inte perfekt och det har jag aldrig påstått. Men hon fick alla sina viljor igenom förutom en enstaka. Däremot fick inte ha något att säga till om.
  • Anonym (Bordis)
    molly50 skrev 2021-04-04 23:17:33 följande:

    TS gjorde slut för att han inte kunde uppfylla hennes krav om att dumpa sina vänner. Vilket är fullt förståeligt.

    Det betyder inte att hans känslor för henne bara har runnit av honom.

    Känslorna kan inte bara styras med en av/på-knapp.

    TS ex har en borderlinestörning och kan inte hantera att TS har gjort slut och försöker nu såra honom ännu mer än vad han sårade henne.

    Känner igen beteendet från en väninna jag hade som har en borderlinestörning.

    När hennes pojkvän gjorde slut så försökte hon föra allt i sin makt för att ställa till ett rent helvete för honom och hans nya flickvän som han träffade sen.

    När hon märkte att det inte funkade så försökte hon dra in oss andra vänner i dramat också.

    Till slut så var det ingen som orkade med hennes beteende längre och idag har ingen av oss kontakt med henne.

    Om TS ex beter sig på samma sätt så förstår jag att han till slut inte orkade.

    Man måste tänka på sitt eget mående också.


    Då får han ju säga det och skriva det själv till henne, om det är så som du skriver.

    Hon försöker inte såra honom, utan det är ju han som spanar och tar reda på genom att söka upp informationen om hon har legat med någon. Hade han inte sökt upp informationen hade han inte vetat om hon legat. Om han inte orkar måste han sluta att göra sig själv illa genom att tro att efter han har övergivit och dessutom inte vill göra någon handling som skulle visa att han ser sin egen del så kan han ju inte sitta och klaga här. Alla människor blir ledsna efter en separation och ett förhållande som tar slut. Många människor ligger med andra direkt efteråt och deras ex- partner sörjer. Det TS gör i den situationen är att starta en skitsnacktråd som går ut på att svartmåla henne, sparka på henne så mycket som möjligt under täckmanteln borderline, höja sig själv som helt oskyldig, ta på sig offerkoftan och blunda för sin egen del i avslutet. Det är inte mer synd om TS än om någon annan som blivit dumpad.

    Läser trådar här inne av "friska" människor med "friska" partners som kommit på dem mitt i en akt av otrohet och blivit dumpade när de ställde den otrogna mot väggen. Om det som TS upplever gör att det är så sjuk synd om honom, trots att hon varesig varit otrogen eller misshandlat honom så är ni alldeles för oerfarna av livet och vad "friska" människor kan göra mot varandra. Allt hon gjort är att ta sitt pick och pack och dra från TS EFTER han gjort slut, och gått vidare utan att ångra något. Många "friska" gör också så. De flesta "friska" vågar aldrig jobba med sig själva att förbättras och utvecklas som människa inuti, vågar inte rannsaka sig eller titta på sina egna handlingar eller gräva i barndomen trots att det borde de. I stället drar de på sig offerkofftan, säger att alla andra är helt igenom dumma och så får de samma resultat gång på gång.

    Många "friska" människor gör också allt i sin makt för att ställa till det för en expartner, det är dock inte TS ex som ställer till det för honom eftersom han hade kunnat sluta kolla upp vem hon ligger med och vad hon gör efter att det tagit slut. Är det slut så är det slut och vad hon gör när det är slut ska han väl inte lägga sig i. Hon har ju inte gjort honom något. Hon känner känslor av ilska men det är hennes ensak som TS inte behöver gräva i. Hon har legat med någon EFTER att det är slut - inte TS ensak att kolla upp. Hon har inte varit otrogen eller ställt till något för TS nya partner som han inte har, eller något annat, som du ger som exempel. Hon har bara gått vidare och legat med någon vilket inte alls behöver vara för att såra TS som han så narcissistiskt tror i sin uppblåsthet. Lämna henne i fred. TS är ju som besatt och uppför sig som en galning så som han hänger kvar och kollar vad hon gör. Det ska väl han skita i när det är slut?
Svar på tråden Ex flickvän med borderline