• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • MAKL

Klistrar in listan igen då ordningen på allas datum hade hoppar runt lite och så lade jag till hellow0rld i listan också. Även att Link92 har plussat, hoppas det va ok Link92? :)

Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hellow0rld, BIM 10/5

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

• MsTintin
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Men asså wow, grattis vad kul!! Håller tummar och tår för att allt ska gå vägen, det är ni värda! Och jag tycker att du ska vara superpeppig och fortsätta vara det även om det såklart är nervöst, men låt inte den känslan ta över bara! Njut! Hjärta
  • Emmalucy
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-30 09:01:38 följande:

Det här med ekonomi, funderar ni mycket över sånt? Vi är ju precis i startgroparna, så jag har inte tänkt så mycket på det här, men jag satt nu och testade hur mycket pengar jag skulle få om jag var hemma. Jag och min sambo har för avsikt att dela lika och totalt vara hemma kanske 1,5 år, men det är en riktig smäll för ekonomin. :( 

Jag är lite i samma sits som dig, försöker egentligen inte tänka på det - jag går på CSN just nu men trots att mitt SGI är skyddat så blir det verkligen inte mycket pengar :( men min kille tjänar bra så jag är tacksamma att han kan hjälpa till med stora inköp och jag kan göra de mindre - typ det jag vill :) gäller båda nu och i framtiden med bebisen

hellow0rld skrev 2021-04-30 12:35:39 följande:

Hoppar in här då jag har följt inlägget ett tag. Har BIM 10/5 - min barnlängtan tar kål på mig.

Välkommen! :) är du programmerare eller bara tyckte att namnet var roligt? :D

Soff skrev 2021-04-30 13:19:33 följande:

Hoppar in här nu för vårt 14:e försök. Var på utredning igår där allt såg bra ut för både mig och min sambo. Vi kämpar på och hoppas på det bästa...

Tänker att jag nu säger upp NC, slutar tempa och testa med ÄL-stickor, för att släppa på kontrollen som man så lätt försöker ha.. för tror bara det stressar undermedvetet. Näe, nu blir det att gå på känsla helt enkelt. Och så går jag på akupunktur för att försöka slappna av och komma i balans. Har varit där 6 gånger nu. 

Hej, kram! :( det låter bra att skita i appen och stickor, har man ett hum så kan man utgå ifrån det och då har man bra chanser utan att behöva veta exakta dagen :) hoppas det ger dig tillbaka lite ?sanity?! Vad blir nästa steg för dig i utredningen, är ni också tvugna att vänta innan IVF?

Hur känns det med akupunkturen? Jag blev mycket lugnare av det, men den månaden jag gick först till kliniken så hade jag tidig äl och en kemisk grav, nästa cykel hade jag akupunktur dag 2,3,4(och 5) och sen kom äl tidig igen så vi hann inte med dag 12,13,14. Jag pausar denna cykel och ska köra på nytt efter nästkommande mens :)

• Vickan31
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Jag blir så glad för din skull så jag måste skriva grattis även här (skrev tidigare i april-gruppen också, haha)!! WOW vilken fantastisk nyhet - världens största grattis! Skrattande Som några andra redan skrivit så är du ju sååå värd det här som kämpat så länge, och jag kommer definitivt att skåla för er ikväll och glädjas över ert plus och den nya lägenheten - men mest över kommande bebis förstås Hjärta Stor kram!
  • Anonym (lite halvt)
    Emmalucy skrev 2021-04-30 16:14:41 följande:

Jag är lite i samma sits som dig, försöker egentligen inte tänka på det - jag går på CSN just nu men trots att mitt SGI är skyddat så blir det verkligen inte mycket pengar :( men min kille tjänar bra så jag är tacksamma att han kan hjälpa till med stora inköp och jag kan göra de mindre - typ det jag vill :) gäller båda nu och i framtiden med bebisen

Ja, egentligen är det väl fånigt att bry sig för min del, för vi har rätt goda inkomster, men det känns läskigt med tanke på ev. husköp eller husbygge, och en minskad inkomst. Vad skönt att din kille kan stötta upp! Får jag fråga vad du pluggar? Det är helt okej om du inte vill svara, såklart! Jag saknar att plugga ibland och funderar på att läsa någon enstaka kurs då och då. :)
  • Anonym (lite halvt)
    Soff skrev 2021-04-30 13:19:33 följande:

Hoppar in här nu för vårt 14:e försök. Var på utredning igår där allt såg bra ut för både mig och min sambo. Vi kämpar på och hoppas på det bästa...

Tänker att jag nu säger upp NC, slutar tempa och testa med ÄL-stickor, för att släppa på kontrollen som man så lätt försöker ha.. för tror bara det stressar undermedvetet. Näe, nu blir det att gå på känsla helt enkelt. Och så går jag på akupunktur för att försöka slappna av och komma i balans. Har varit där 6 gånger nu. 

Håller tummarna för er <3 jag tror att det kan vara klokt att sluta tempa om du känner att det blir en inre stress. Jag är supernyfiken på akupunktur. Hur upplever du det? :)
  • Emmalucy
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-30 17:02:19 följande:
    Ja, egentligen är det väl fånigt att bry sig för min del, för vi har rätt goda inkomster, men det känns läskigt med tanke på ev. husköp eller husbygge, och en minskad inkomst. Vad skönt att din kille kan stötta upp! Får jag fråga vad du pluggar? Det är helt okej om du inte vill svara, såklart! Jag saknar att plugga ibland och funderar på att läsa någon enstaka kurs då och då. :)
    Tycker inte det är fånigt, man vänjer sig med en inkomst ganska snabbt :) och att gå ner suger! Jag hade inte höga lön innan jag pluggade men en minskning på typ 30% av sin inkomst (och en höjning av utgifter då jag flyttade in med killen och hyran är skrämmande) slår verkligen hårt! MEN jag pluggar att bli programmerare så det kommer bli värt sen när jag har en sexig lön :D
  • apan95
    Link92 skrev 2021-04-30 08:46:46 följande:

Hörrni, tack tack tack för alla grattis och pepp! En annan galen grej är att vi imorse innan testet bestämde oss för att tacka ja till att boka en nyproducerad fyra på markplan som blir klar nästa höst! I precis det område vi vill bo :) Så det är mycket som känns spännande nu.

STORT JÄKLA DUBBELGRATTIS TILL DIG!<3 så häftigt och så roligt!
  • Soff
    Molybden skrev 2021-04-30 14:07:41 följande:
    Det låter som en bra idé, det skadar nog inte! Tänkte själv försöka ta paus under hela sommaren för att försöka bli va med den stressen.

Känns det bra med akupunktur? Det verkar lite obehagligt men har ju förstått att det hjälper många.

Ja jag tror det är viktigt faktiskt att försöka släppa på kontrollen nu, och fokusera på att må bra. Det har varit alldeles för mycket testande med ÄL, tempa, kolla upp tusen olika sätt man ska öka chanserna etc. Tror det bara förstör ärligt talat. 

Okey! Ja jag tror stress påverkar så mycket mer än vad man kan tro. Så låter som en sund plan. 

Ja men det tycker jag! Det jag framförallt känt är att jag känner mig mer harmonisk efteråt, vilket känns positivt. Det kan kännas lite obehagligt på vissa ställen tycker jag, men absolut ingen fara. 

• Anonym (lite halvt)
    Emmalucy skrev 2021-04-30 17:22:47 följande:

Tycker inte det är fånigt, man vänjer sig med en inkomst ganska snabbt :) och att gå ner suger! Jag hade inte höga lön innan jag pluggade men en minskning på typ 30% av sin inkomst (och en höjning av utgifter då jag flyttade in med killen och hyran är skrämmande) slår verkligen hårt! MEN jag pluggar att bli programmerare så det kommer bli värt sen när jag har en sexig lön :D

Det har du helt rätt i, såklart, men jag försöker påminna mig själv om att jag är priviligerad. Ja, det kommer verkligen löna sig sen! Är det kul? Det verkar himla spännande. Jag önskar ibland att jag hade pluggat något liknande, men nu blev det bra ändå med lite slit. :)
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet