• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Linneado
    Clearmoon skrev 2021-05-02 08:56:17 följande:

Testade imorse på BIM, negativt....ingen mens än men den lär ju komma, tidigt på dagen. Min oro förstärks att jag inte kan bli gravid. Trots att jag aldrig någonsin försökt. Men har GAD så varför vara lugn när man kan oroa sig right?!

Lovat mig själv att alltid vänta på mens från nu...om inte mensen skulle va flera dagar sen. Tär på mitt svaga psyke...

Jag känner så igen mig i att vara orolig. Vi är också inne på vårt första försök bara men är redan så nojig att det inte ska gå att jag tillochmed överväger att göra en undersökning privat bara för att veta... tålamod är inte min starka sida.

Men fortsätt kämpa <3 såg att det var ert första försök också, genomsnitt tar de väl 7 försök så det är väldigt ovanligt man sätter första. Det kommer komma!
  • Amandannn
    MAKL skrev 2021-05-02 11:05:28 följande:

Jag ser då streck på båda bilderna, så spännande! Och så vågar jag mig på ett grattis :)

Va kul! Tack får hoppas att strecket blir starkare inkommande dagar. :)
  • Molybden
    Amandannn skrev 2021-05-02 10:56:53 följande:

Alltså hörrni, jag har varit frånvarande hela helgen och inte läst något, men jag tänkte smått att jag skulle ta ett gravtest idag (rfsu vanliga teststickor) och jag är nästan säker att jag ser ett streck, hoppas bara att det inte är spök, men tycker tillika inte det då jag testat mycket förr och aldrig fått såhär!

Jag vet inte hur det är för andra men jag har aldrig fått spökstreck på de testen och jag ser streck på båda bilderna :) grattis!
  • Amandannn
    Molybden skrev 2021-05-02 11:53:42 följande:

Jag vet inte hur det är för andra men jag har aldrig fått spökstreck på de testen och jag ser streck på båda bilderna :) grattis!

Tack!!<3
  • Lisen91
    Carina82 skrev 2021-05-02 11:14:22 följande:

Åh fy! Förstår verkligen att det gjorde ont <3 Påminner mig om när jag bytte jobb för ett par år sen och min kille berättade på telefon för sin pappa att ?jag hade stora nyheter?. Fick telefonen kastad till mig och det tog flera minuter av gratulationer och frågor kring mitt mående tills jag förstod att pappan trodde jag var gravid. Blir fortfarande illamående av minnet: även om ingen menade något illa så blev det så himla fel :/

Åh nej! Fy vad jobbigt det måste varit :( Nej precis, man vet att dom inte vill en ont men ja det kan bli så sjukt fel.

Har inte bestämt än om jag ska berätta för honom om vår situation ännu men lutar lite mer åt att göra det bara för att lätta lite på trycket om man säger så.
  • Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-02 09:57:14 följande:

Om du känner att du vill det så tror jag att det är klokt. Då förstår han varför du reagerade så starkt. Om du inte vill göra det så tycker jag att du ska låta bli. Sånt ska man dela för att det känns bättre för en själv, inte för att man är skyldig någon annan det <3

Du får försöka ta hand om dig själv ordentligt idag!

Precis, lutar mer åt att berätta men ja jag ska fundera lite till. Exakt, gör det enbart om jag känner att jag mår bra av det.

Jag försöker <3
  • Anonym (lite halvt)

Mensvärken har börjat komma så mensen kommer nog idag eller imorgon, vilket var vad jag räknade med, eftersom min sambo vad sjuk under ÄL. Jag har dock kortare cykel (25-26 dagar) så jag hinner med en BIM till i maj och stannar i tråden. :)

• MAKL
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-02 13:20:51 följande:

Mensvärken har börjat komma så mensen kommer nog idag eller imorgon, vilket var vad jag räknade med, eftersom min sambo vad sjuk under ÄL. Jag har dock kortare cykel (25-26 dagar) så jag hinner med en BIM till i maj och stannar i tråden. :)

Segt, även fast ni inte börjat försöka ordentligt än och att sambon va sjuk vid din äl. Kul du blir kvar här ett tag till :)

Själv har jag börjat tappa hoppet för det här försöket också. Brösten börjar så smått göra ont, som alltid nu för tiden, som ett tecken på att mensen kommer inom en vecka. Men jag ska försöka hålla hoppet uppe tills motsatsen är bevisad.

Hur känner ni andra som också har passerat äl och har bim snart? :)
  • Carina82
    Lisen91 skrev 2021-05-02 13:04:09 följande:

Åh nej! Fy vad jobbigt det måste varit :( Nej precis, man vet att dom inte vill en ont men ja det kan bli så sjukt fel.

Har inte bestämt än om jag ska berätta för honom om vår situation ännu men lutar lite mer åt att göra det bara för att lätta lite på trycket om man säger så.

Ja det var verkligen overkligt hemskt, när hans pappa började fråga om jag mådde illa på morgonen. Och jag bara ?varför frågar han.. ÅH NEJ!?

Jag tror det kanske kan vara skönt att berätta för honom <3 Kanske om du samtidigt försöker vara tydlig med att DU kommer berätta hur det går OM du orkar. Så han inte tror han kan ta upp frågan varje gång ni ses liksom.
  • Soff
    Emmalucy skrev 2021-05-01 11:17:31 följande:
    Jag tror att du kommer må mycket bättre av att slippa fokusera på äl dagen :) då kan man inte heller vara besatt över ett visst datum för BIM också, vilket jag tycker är jätteskönt! Jag gjorde också det, men med 2st konstiga cyklar på rad så tempar jag igen för att hålla koll så jag kan gnälla till kliniken om denna cykel fuckar upp. Men är cd13 idag och hade iaf inte äl igår så det går bättre :)

Jag var också lite lik med akupunkturen, hon bad mig göra 4st, och sen 4till, jag visste att kroppen var kass men jäklar hahah! Jag ser fram emot att höra om hur det går när/om du testar fertilitetsakupunktur, jag kommer boka in mig om ca 2veckor om denna cykel beter sig hyfsat normalt.Du ska vara stolt över det du gör nu, det är fan inte lätt!! :) jag försöker tänka på att leva som om jag var gravid så gott jag kan, så jag inte må extra kass när det väl äntligen händer för att man går ?cold turkey? på allt, brrr nej tack!

Jag är vegan som äter lchf konst för det mesta, men äter alltid lite snacks hit och dit (oops) har alltid haft tur med hyfsat bra gener och inte haft högt BMI, men jag blir väldigt trött och svullen av mycket kolhydrater. Jag var vegetarian för 16 år innan jag bytt till vegan för 2 år sen, jag behöver hålla koll på det jag äter men jag tycker om det :) är inte strikt på något vis med kolhydraterna dock. Bytt till decaf kaffebönor och har 1-2 energidrink per vecka (brukar dela upp typ en halv på en dag men jag gillar när det finns inga bubblor kvar också) dricker inte eller röker heller.
    Ang träning så har jag inte tränat på ett år eftersom jag hade SATS kort och flyttade till ett område där ingen anläggning fanns. ?Jag kan kör yoga på Youtube, varför betala för det och bli utsatt för smitta? men jag har gjort det typ en gång i månaden för jag har så dålig med själv motivation. Fick nyss ett kort på Actic som har 3st gym nära mig och jag går på klasser eftersom man typ MÅSTE "keep up" med klassen så jag kan inte fuska med hur hårt jag tränar :) för jag har verkligen noll ork själv hahah

Ah tror också det faktiskt! :) näe precis! Ah okey, jag förstår. Ja det kan vara praktiskt i ett sånt läge, men är allt i sin ordning så finns det egentligen ingen anledning att tempa och greja. 

Haha! xD ja får se hur många gånger det blir.. jag köpte 10ggr men får se om jag behöver köpa fler ><... spännande! Hoppas det gör något gott för oss båda ^^

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet