Micaelaaa skrev 2021-04-29 17:04:00 följande:
Jag och min sambo började leta hus redan nån månad innan vi aktivt började försöka med barn. Vi hade ju börjat prata om barn och kände att vi då ville bo i hus. Sen är vi båda rätt trötta på att bo i lägenhet. Så egentligen letar vi inte hus bara för att vi försöker skaffa barn utan också av andra anledningar. Jag vill tex skaffa hund och med våra jobb funkar det inte att bo i lägenhet då.
När vi sen hade börjat försöka så kände jag lite stress över att vi inte hittade nått. Jag trodde ju att jag skulle bli gravid ganska snabbt och kände att om huset skulle behöva renoveras så ville jag ha gjort det färdigt innan bebis skulle komma. Vi har fortfarande inte hittat något vi gillar. Men just nu känner jag egentligen ingen stress över det. Inbillar mig att det kanske kommer ta ett bra tag till innan vi lyckas, plus att vi redan bor i en rätt stor trea så det hade ju inte varit något problem att bo kvar här med en liten ett tag.
Men jag förstår vad du menar med att ett hus kanske skulle hjälpa till att få det efterlängtade barnet. Man har ju läst om många som köpt hus, skaffat hund eller liknande och helt plötsligt blivit gravida! Sen är det ju omöjligt att säga om det beror på det eller om det bara var en tillfällighet att det gick just då!
Då låter det ju som att ett hus är rätt steg för er oavsett! Vi har också tittat på hus lite till och från, men det är verkligen en galen marknad här just nu. Vad skönt att stressen över bostad ändå har släppt en del!
Ja, jag tror att det kanske är det jag inbillar mig, men eftersom jag har svårt att se mig själv bo i en villa på
170kvm i ett barnfamiljsområde om jag inte har barn själv, så tror jag att det skulle bli alldeles för smärtsamt om det inte blir några barn. :(