• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Emmalucy
    Molybden skrev 2021-04-29 23:07:08 följande:

Fan också, jag fick en sån klump i magen nu. Såg att jag fått nya provresultat och det var mitt TSH som kommit in. Ligger på 4,4 vilket är högt, har legat mellan 3,6-5,6 senaste 3 åren. Förstått att man bör ligga under 2,0 om man vill bli gravid. Så nu är ju mitt humör helt sänkt. Dock så var det väl förväntat men känns ändå som ett till förbannat hinder på vägen att få hjälp.

Beklagar :( våra kroppar jävlas med oss ibland, tänk hur mycket våra lärare och föräldrar skrämde oss om hur man kan bli gravid när vi var yngre? Känns som kroppen besvikar oss nu! MEN om dem har hittat något fel så har dem iaf något att jobba med? Jag är en som fick ?aja allt ser bra ut, vad ska vi göra? så jag hoppas verkligen dem kan faktiskt hjälpa dig nu, kram!
  • Emmalucy
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Jävlar vad starkt det är för att ha en bit innan BIM!! :O GRATTIS!!! Och Babyplan mäter 25miu, så de är inte de känsligaste (den ligger på 10miu) så det är verkligen ingen spök det där! :D håller tummarna!!
  • Msofie

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Men OOMGG skrek typ. Det är du så värd som har kämpat så länge! Förstår att du kommer vara orolig ett tag framöver, men vi kommer verkligen hålla tummarna för att det ska gå vägen. För det ska gå vägen! Ingen tvekan om att det är positivt, stort grattis! Det ger sånt hopp till oss andra med, har aldrig fått ett positivt under 15 månaders tid.
  • Linneado

Stort grattis!!!! Så kul för er. Håller tummar och tår att allt går vägen denna gång
  • Link92
    Steeph skrev 2021-04-30 07:42:53 följande:

Men wow, GRATTIS <3 hoppas den lilla stannar!! har följt dig ett tag och du känner nog igen mig också. Du ger mig så mycket hopp nu att vi kanske också lyckas på egen hand innan ivf.

Ja visst gör jag det! Tack så mycket! Hoppas såklart att det blir er tur så snart som möjligt, så ni slipper IVF :)
  • Link92
    Emmalucy skrev 2021-04-30 08:15:54 följande:

Jävlar vad starkt det är för att ha en bit innan BIM!! :O GRATTIS!!! Och Babyplan mäter 25miu, så de är inte de känsligaste (den ligger på 10miu) så det är verkligen ingen spök det där! :D håller tummarna!!

Jamen precis! Alla mina testa tidigt var slut så blev riktigt förvånad, det började synas väldigt tidigt så behövde inte hela väntetiden för att se resultatet. Tack!!
  • Link92
    Msofie skrev 2021-04-30 08:26:58 följande:

Men OOMGG skrek typ. Det är du så värd som har kämpat så länge! Förstår att du kommer vara orolig ett tag framöver, men vi kommer verkligen hålla tummarna för att det ska gå vägen. För det ska gå vägen! Ingen tvekan om att det är positivt, stort grattis! Det ger sånt hopp till oss andra med, har aldrig fått ett positivt under 15 månaders tid.

Aaaah haha ja jag med typ! Blev alldeles skakig och ringde min man på en gång! "Du det blir inget bubbel ikväll, ledsen för det". Tog bara några sekunder innan han fattade haha!

Ja vi fick vänta 17 månader på första plusset om jag räknar rätt så jag vet hur påfrestande det är, hoppas du slipper vänta mycket länge nu <3 Maj har ju inte ens börjat än!
  • Link92

Hörrni, tack tack tack för alla grattis och pepp! En annan galen grej är att vi imorse innan testet bestämde oss för att tacka ja till att boka en nyproducerad fyra på markplan som blir klar nästa höst! I precis det område vi vill bo :) Så det är mycket som känns spännande nu.

• Anonym (lite halvt)
    Link92 skrev 2021-04-30 08:46:46 följande:

Hörrni, tack tack tack för alla grattis och pepp! En annan galen grej är att vi imorse innan testet bestämde oss för att tacka ja till att boka en nyproducerad fyra på markplan som blir klar nästa höst! I precis det område vi vill bo :) Så det är mycket som känns spännande nu.

Åh vad kul! Allt går åt rätt håll för er nu! Jag önskar att jag kunde göra tusen emojis som bättre visade exakt hur glad jag är för er skull, men tyvärr är ju FL knäppt sådär. Ikväll blir mitt glas bubbel tillägnat er :) <3 
  • Anonym (lite halvt)

Det här med ekonomi, funderar ni mycket över sånt? Vi är ju precis i startgroparna, så jag har inte tänkt så mycket på det här, men jag satt nu och testade hur mycket pengar jag skulle få om jag var hemma. Jag och min sambo har för avsikt att dela lika och totalt vara hemma kanske 1,5 år, men det är en riktig smäll för ekonomin. :( 

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet