• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-05 21:09:32 följande:

Okej! Ja, men precis! Låt oss glömma bort att du testade negativt för det gills säkert inte ändå, vi tror på ett plus

Tack!! Detsamma!!

Oooh, det kanske sätter igång att producera hcg först nu, så att det blir plus senare !!

Längsta dagarna i livet alltså! :-P

Haha ja vi glömmer det och fortsätter leva på hoppet!

Verkligen! Kan det inte bara bli nästa vecka typ nu?!
  • NatMar005
    MsTintin skrev 2021-05-05 15:54:50 följande:

Nu har jag pratat med min läkare, hon sa att det inte var något att oroa sig för eftersom att jag får ägglossning och är normalviktig. Tydligen är det bara positivt att jag har mycket äggblåsor och ett värde på 6,6 i min situation (och så länge den ser likadan ut) , då det innebär att jag har många år kvar av fertilitet och vid IVF så kan det ofta innebära att man kan plocka fler ägg. Så jag hoppas på att någon av alla dessa ägg ska mogna till ett riktigt guldägg och äntligen ge mig och min man det vi önskar oss mest av allt <3

Det är ju jättebra nyheter! Måste kännas skönt att få det beskedet tänker jag? :) håller tummarna så hårt för er! Statistiken säger ju faktiskt att den är med oss.
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-05-05 21:06:08 följande:

Jag tänker att oavsett livssituation ska man göra det som får en att må bra! Risken i denna processen är att man väntar på att ens situation ser annorlunda ut, eller till man får barn, men eftersom man inte vet hur långt tid de tar ska man nog försöka vara lycklig på vägen. Sen tänker jag kanske att det kan vara farligt att tänka att det i sig sabbar något, bara så att du inte skuldbelägger dig själv!

Ja man ska nog göra det! Det är nog mitt mål för i år, att vara lycklig och inte vänta på lyckan. Tar åt mig av dina ord!

Det är nog inte så mycket skuldbeläggning utan vill typ hitta förklaringar till varför det går så dåligt. Så tänker att stress och skiftarbete med kass sömn lär inte göra saken bättre och den tanken kanske kan ge mig knuffen att våga sluta. :)
  • Molybden
    Amandannn skrev 2021-05-05 21:06:59 följande:

Testar du också ? Tänkte ifall tempen krånglat så att du haft äl redan ? :/

Tänker du på äl-test? I så fall nej. Tänker att jag får se om tempen ökat imorgon, annars blev det nog ingen ägglossning den här gången.
  • Elise96
    Lisen91 skrev 2021-05-05 21:16:18 följande:
    Haha ja vi glömmer det och fortsätter leva på hoppet!

Verkligen! Kan det inte bara bli nästa vecka typ nu?!
    Åh jag är också så sugen på att börja testa imorgon trots att det antagligen är för tidigt (ÄL+7 då)... Vilken dag är du på? :) 
  • Emmalucy
    Amandannn skrev 2021-05-05 21:11:02 följande:

Du är också en del av att denna tråd är så mysig, ni är så många som är så duktiga på att skriva och sättee ord på känslorna (som jag själv inte är så bra på). Man blir alldeles varm i hjärtat av att komma in hit och läsa <3

Åh tack, fina du <3 jag tror att jag ramlar lite med mina ord då jag måste översätta allt i hjärnan och jag använder knappt svenska längre :)

Ang. er som hatar sitt jobb: ta steget! Det är väldigt normalt att vilja ha saker på plats, men livet brukar inte vilja göra det man vill hehe :) jag är mitt i mina studier och vägrade vänta tills jag är klar för att börja försöka bli gravid, och för länge sen så sa jag att jag skulle vänta med att födda barn innan jag gjorde bröstförstoring, nu är jag 35 och har haft mina boobs i 6 år och inga barn i sikte, så det är lika bra att leva som km det inte händer, och då kan man justera saker om det nu sker <3 livet är för kort!
  • Emmalucy
    Molybden skrev 2021-05-05 17:08:09 följande:

Alltså jag hatar att aldrig veta när ägglossningen kommer att ske. Hade ägglossningskänningar fredag till måndag vilket stämde med vad läkaren trodde. Dock inte fått någon tempökning än men mitt humör är dåligt idag så hoppas på tempen är seg. Eller så beror humöret på något annat typ att jag känner mig seg idag.

Vi har åtminstone börjat diskutera om jag ska säga upp mig från mitt jobb då jag mest mår dåligt av det och känns som att det kanske sabbar våra chanser. Men har inte fått ett nytt så känns risky men diskussion är åtminstone igång!

Har det varit en pitteliten ökning kanske? Min brukar verkligen krypa upp, har många temps innan äl som är bara 0.1-0.3 skillnad som mina lägsta efter äl temps. Hoppas dina känningar är rätt! Kollar du sekret eller livmodertappen? Inte det mest glamorös men jag får en bra idé av vad kroppen håller på med :)
  • Lisen91
    Elise96 skrev 2021-05-05 21:35:42 följande:

Åh jag är också så sugen på att börja testa imorgon trots att det antagligen är för tidigt (ÄL+7 då)... Vilken dag är du på? :) 

Jag förstår dig verkligen! Tror jag är på ÄL+10.
  • Molybden
    Emmalucy skrev 2021-05-05 21:51:47 följande:

Har det varit en pitteliten ökning kanske? Min brukar verkligen krypa upp, har många temps innan äl som är bara 0.1-0.3 skillnad som mina lägsta efter äl temps. Hoppas dina känningar är rätt! Kollar du sekret eller livmodertappen? Inte det mest glamorös men jag får en bra idé av vad kroppen håller på med :)

Nej men fick en dipp på söndagen och sen upp till vanlig temp på måndagen. Så jag vet inte riktigt men mina temps är också sega ibland men bara någon dag så hoppas ju på imorgon.

Jag har inte det typiska sekretet utan jag får typ bara lite mer än vanligt och det har jag haft. Kollar tappen vissa månader och den verkar tyda på äl typ sön-mån någon gång. Satt dock högre än den brukar men det kanske är bra?
  • Molybden

Fick tempökning idag! Äl är ju inte bekräftad än men flyttar BIM redan nu till något ungefärligt och hoppas på det bästa.

Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket) PLUSSAT

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

MsTintin - bim 9/5, 29 år (13 försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hellow0rld, BIM 10/5

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

Emmalucy, bim 13/5, 35 år (5:e försöket, 3 år misslyckade försök med exet)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Molybden, BIM 14/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 15/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 18/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

Eclipse, BIM 29/5, 31år, (4:e försöket, MF på försök 3)

Mirabilis89, BIM 30/5, 32 år, 11:e försöket.

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet