Molybden skrev 2021-05-06 12:59:54 följande:
Så ni båda fick lämna blodprov? Hoppas att allt ser bra ut och att ni kan få hjälp snart! Tycker att man alltid lämnar läkaren med fler frågor än man hade innan. Men då borde ni ju få samtalet innan sommaren åtminstone så att ni slipper vänta på info pga semester och sånt.
Angående jobbet så har du helt rätt. Jag är en sån person som vill tro att det ska bli bättre, och det har blivit bättre på jobbet men långt ifrån bra. Min förhoppning är ju att en dag jobba någonstans som jag älskar precis som du.
Jo vi har en tid 31:a maj vilket känns okej nu om jag fått ägglossning. Får så svårt att slappna av när jag inte vet om den kommer om ett par dagar eller om två månader. Vill inte missa chansen när det blir så sällan. Så nu ska vi bara vänta på läkartiden och hoppas att spermierna ser bra ut. Sen hoppas vi på att få börja med letrozol men iom att mina provresultat sett sämre ut vad man hoppats så vet jag inte hur de kommer att resonera. Jag har dock tagit det hela bättre än jag väntat mig.
Ja precis, vi fick båda lämna blodprov men måste erkänna att jag inte vet exakt vad de ska kolla (hormoner/sköldkörtel för mig tror jag, men han sa inget om min sambos blodprov vad de ska kolla där). Tack! Ja det är ju lite så, att frågorna kom inte riktigt där och då på plats utan när jag kom hem och fick smälta allt. Så jag har många frågor till nästa besök med kliniken ;) Ja jag håller verkligen tummarna att det blir innan semestern!
Det är ju jättebra att du vill och orkar fundera på den här saken, det är väl ändå ett första steg mot förändring så att du en dag är där du vill vara: på en arbetsplats som du verkligen gillar! Hoppas att det dyker upp något intressant jobb snart och att du hittar något sätt att komma ifrån den arbetsplats du är på nu.
Ja jag kan verkligen känna igen mig i det, att ovissheten om ägglossningen ska komma och när är väldigt påfrestande. Och såklart extra jobbigt de gånger du har så långt mellan ägglossningarna. Hoppas att det här är en bra chans denna månad och skönt att veta att nästa besök närmar sig! Då får ni säkert veta mer om planer framåt och jag håller givetvis tummarna för bästa möjliga provresultat