• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • rungirl
    Emmalucy skrev 2021-05-07 11:08:25 följande:

Kul, då finns det hopp att de kan kika på mig och vi sparar lite tid :) behöver fortfarande välja en klinik(i Stockholm), det känns inte lätt! De är aldrig privata helt, de har bara något alternativ vid sidan om landstingsfinanserad. Man undrar vad man betalar för om man väljer privat, om man kan få det gratis i samma klinik?

I Stockholm finns det säkert många privata kliniker - sen att välja någon är nog inte lätt! Man vill ju känna sig trygg i sitt val. Jag har tyvärr inga tips där. Vi gick till GynHälsan Fertilitetsklinik i Uppsala. Den kan jag varmt rekommendera :) men det är ju annat landsting o då kanske det blir knepigt med debitering regionerna emellan?
    NatMar005 skrev 2021-05-07 09:26:50 följande:

Äl+3 och tankarna om att jag om ca en vecka kan börja testa.. Jag har flertalet tidiga mf bakom mig och jag och sambon kan inte bestämma oss för hur vi ska göra. En del av oss vill inte testa förrän bim+7 för att slippa få ett positivt tidigt test, börja hoppas och sen få mf i v5 som förut. Men en del av oss vill göra som vår läkare på gyn säger; testa så tidigt som möjligt och kom därefter till oss direkt för att fastställa graviditeten med blodprov. Det är enda sättet att få ett ev. Mf dokumenterat vilket är viktigt för vår utredning..

Hur hade ni gjort? Efter 7 mf vet jag inte hur många besvikelser jag har kvar inom mig att orka mig igenom...

Usch vilka jobbiga beslut att stå inför. Men jag säger nog som Molybdn o EmmaLucy. Testa så ni isf kan få ta blodprov. Det låter så klyschigt att säga att man är starkare än vad man tror. Men jag känner på mig att du kommer klara allt som kommer i er väg <3 Kriser är jobbiga att vara i men man blir starkare av dem om man tar sig igenom dem. Och missfall måste jag nog säga är en typ av kris/sorg. En stor kämparkram till er!
  • MsTintin

Imorse kom tempdippen och nu har mensen smugit sig igång :( Lustigt hur även denna kan ändras, tidigare har den alltid börjat med världens mensvärk och medelrikligt flöde, men de senaste tre gångerna har den börjat med lätt flöde en dag för att sedan stegra till medel och världens mensvärk.

Ska man försöka vara positiv så ska jag på middag imorgon och kommer med gott samvete kunna unna mig en öl eller två! Nästa cykel tänkte jag testa Femifert + omega 3, koffeinfritt samt fertilitetsyoga, får se vad det blir av det haha :)

Oh well, det har varit kul att få hänga med er denna cykel, jag håller fortsatt tummarna för er som fortfarande väntar på BIM att ni får positiva resultat! Vi ses kanske några av oss i juni-tråden (gud vad sjukt det känns, 1,5 år av försök hade jag aldrig trott skulle hända oss - men det gör man väl aldrig).

Ha en bra fredag och en bra helg!

• BoringBrick92
    Lisen91 skrev 2021-05-07 12:44:48 följande:

Jaså? Åh jag håller tummarna såå för oss båda <3

Hahaha vad kul XD Ja precis, lär ju uppdatera här ändå oavsett vad jag gör.

Detsamma!!

Same!
  • RH93
    MsTintin skrev 2021-05-07 15:14:36 följande:

Imorse kom tempdippen och nu har mensen smugit sig igång :( Lustigt hur även denna kan ändras, tidigare har den alltid börjat med världens mensvärk och medelrikligt flöde, men de senaste tre gångerna har den börjat med lätt flöde en dag för att sedan stegra till medel och världens mensvärk.

Ska man försöka vara positiv så ska jag på middag imorgon och kommer med gott samvete kunna unna mig en öl eller två! Nästa cykel tänkte jag testa Femifert + omega 3, koffeinfritt samt fertilitetsyoga, får se vad det blir av det haha :)

Oh well, det har varit kul att få hänga med er denna cykel, jag håller fortsatt tummarna för er som fortfarande väntar på BIM att ni får positiva resultat! Vi ses kanske några av oss i juni-tråden (gud vad sjukt det känns, 1,5 år av försök hade jag aldrig trott skulle hända oss - men det gör man väl aldrig).

Gud va tråkigt :( du gör helt rätt i att unna dig allt som du känner för!

Håller verkligen tummarna att det blir din tur nästa månad. Ta hand om dig!
  • Emmalucy
    Vickan31 skrev 2021-05-07 10:41:38 följande:
    Ja jag har lite dålig koll på privata kliniker faktiskt, men hoppas att du hittar någon som känns bra! Ibland kanske det inte är bara vilken klinik man kommer till som betyder något utan också om man har tur att komma till läkare A eller läkare B som kan ha olika engagemang och inställning. 

Jag ska börja med fertilitetsyoga nu efter mensen tänkte jag och se hur det känns. Jag är inte jättevan vid yoga men tänker att det är värt ett försök för att se om det passar mig då jag blivit inspirerad av att bland annat du har skrivit om det Glad Haha, men det är väl bra att du gör det du tycker om - om det är gym eller yoga eller någon form av rörelse och aktivitet för både kropp och hjärna :) 
    Det känns som alla kliniker har antingen 5 stjärnig betyg eller 1 xD jag tror att jag har hittat en, som är lite ensam om att erkänna att immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem (lite min fundering eftersom jag har haft så många kemiska graviditeter, det verkar som det är iaf NÅGOT som går fel vid implantation, antingen stötter kroppen bort det, eller är min slemhinna för tunn (har bara 2st mätningar att gå på) känns bra! :) de har tom endast utredningar, så jag kan göra det privat med de, och sen skulle eventuell IVF definitivt bli via landstinget (men de följer också hela vägen med en tidig ultraljud också! :)

Jaaa superbra att du kollar yogan :D jag gillar att det finns olika övningar beroende på när du befinner dig i cykeln, många stretches och övningar gör ont, det är så bra att stretcha eftersom det blir mer blodcirkulation :3 yay!!
  • Emmalucy
    rungirl skrev 2021-05-07 14:42:35 följande:
    I Stockholm finns det säkert många privata kliniker - sen att välja någon är nog inte lätt! Man vill ju känna sig trygg i sitt val. Jag har tyvärr inga tips där. Vi gick till GynHälsan Fertilitetsklinik i Uppsala. Den kan jag varmt rekommendera :) men det är ju annat landsting o då kanske det blir knepigt med debitering regionerna emellan?
    NatMar005 skrev 2021-05-07 09:26:50 följande:

Äl+3 och tankarna om att jag om ca en vecka kan börja testa.. Jag har flertalet tidiga mf bakom mig och jag och sambon kan inte bestämma oss för hur vi ska göra. En del av oss vill inte testa förrän bim+7 för att slippa få ett positivt tidigt test, börja hoppas och sen få mf i v5 som förut. Men en del av oss vill göra som vår läkare på gyn säger; testa så tidigt som möjligt och kom därefter till oss direkt för att fastställa graviditeten med blodprov. Det är enda sättet att få ett ev. Mf dokumenterat vilket är viktigt för vår utredning..

Hur hade ni gjort? Efter 7 mf vet jag inte hur många besvikelser jag har kvar inom mig att orka mig igenom...

Jag är tom bosatt i Södertälje, men det är tekniskt sätt Stockholm fortfarande :) vilket är en lättnad då det verkligen saknas kliniker härnere! Tror jag har hittat en nu som jag skrev om ovan :D jag är så glad att du har hittat en som funkar för dig, det är egentligen inte kliniken som gör skillnad, utan den du träffar som kan antingen förstör förtroendet eller få dig att känna sig välkommen och hoppfull :)
  • Stickling

Hej alla! Har varit inaktiv här i tråden på sistone, men har läst ikapp och vill säga grattis till alla som plussat! <3 Jag hade fått upp lite hopp den här cykeln, tempen låg så stadigt och fint, men störtdök idag och mensen är nu på väg. Lycka till alla ni andra, hoppas vi inte ses i junitråden!

• NatMar005
    Stickling skrev 2021-05-08 11:27:04 följande:

Hej alla! Har varit inaktiv här i tråden på sistone, men har läst ikapp och vill säga grattis till alla som plussat! <3 Jag hade fått upp lite hopp den här cykeln, tempen låg så stadigt och fint, men störtdök idag och mensen är nu på väg. Lycka till alla ni andra, hoppas vi inte ses i junitråden!

Så tråkigt. :( men nya tag i junitråden då! Tycker mig känna igen dig. Var du möjligtvis med i någon av hösttrådarna? Jag var aktiv september, oktober och november och gjorde sen ett fl-uppehåll fram tills maj nu..
  • rungirl

Nä va trist att höra :( Vi är många som känner med dig o förstår känslan hos dig nu <3

Hoppas du får en fin helg (kanske unnar dig lite gott vin eller en öl) Lycka till med nästa ÄL & BIM. Ses kanske i juni-tråden...Har en känsla av att det inte tog sig för oss denna gång heller.
  • Emmalucy
    MsTintin skrev 2021-05-07 15:14:36 följande:

Åh, beklagar :( det suger verkligen, hoppas att du får lite egentid att återhämta dig under helgen iaf <3 det finns ingen rätt eller fel sätt att vara ledsen, so you do you!

Hej! Det är helt ok att ta paus från tråden, det kan bli mycket när man både kämpar själv OCH delar bli en del av andras upplevelser här. Det kan bli emotionellt tugnt. Väldigt trist att mensen kom för dig :(( hoppas att du unnar dig gott under helgen och förhoppningsvis känner sig lite redo inför nästa vecka. Kram!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet