• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Vickan31

Jag fick som sagt mens igår (elfte misslyckade försöket, men har försökt i mer än ett år bara att mens och ÄL försvann ett tag förra året) och samma dag får min sambos brorsa och hans fru sitt andra barn. Det är alltid den timingen: när jag fick veta att de väntade barn fick jag också mens samma dag. Jätteroligt för dem såklart, men den här brorsan är 50 och även om jag vet att män inte har samma tidspress som kvinnor så känns det så ironiskt att en 50-åring är mer fertil än mig och min sambo Förvånad Hans fru är i 40-årsåldern så det är ändå hoppfullt på ett sätt såklart att veta att hon kunde få barn igen lite senare i livet, men det spär också på känslan av att "alla" får barn utom vi. Förlåt för deppigt inlägg.

Min nästa BIM blir i början av juni, men jag hänger gärna kvar här för att heja på er andra. Hoppas på många plus här denna månad, för även om man ibland kan känna sig lite missunnsam eller avundsjuk ibland på folk i ens närhet som kastar gravid- och barnnyheter i ens ansikte var och varannan dag så vill jag ändå trycka på att det är en helt annan sak med er! Att vi här inne blir genuint glada för varandra när det kommer fina plus och goda nyheter i den här gruppen Hjärta

• superbloom
    Vickan31 skrev 2021-05-06 10:23:26 följande:

Jag fick som sagt mens igår (elfte misslyckade försöket, men har försökt i mer än ett år bara att mens och ÄL försvann ett tag förra året) och samma dag får min sambos brorsa och hans fru sitt andra barn. Det är alltid den timingen: när jag fick veta att de väntade barn fick jag också mens samma dag. Jätteroligt för dem såklart, men den här brorsan är 50 och även om jag vet att män inte har samma tidspress som kvinnor så känns det så ironiskt att en 50-åring är mer fertil än mig och min sambo Förvånad Hans fru är i 40-årsåldern så det är ändå hoppfullt på ett sätt såklart att veta att hon kunde få barn igen lite senare i livet, men det spär också på känslan av att "alla" får barn utom vi. Förlåt för deppigt inlägg.

Min nästa BIM blir i början av juni, men jag hänger gärna kvar här för att heja på er andra. Hoppas på många plus här denna månad, för även om man ibland kan känna sig lite missunnsam eller avundsjuk ibland på folk i ens närhet som kastar gravid- och barnnyheter i ens ansikte var och varannan dag så vill jag ändå trycka på att det är en helt annan sak med er! Att vi här inne blir genuint glada för varandra när det kommer fina plus och goda nyheter i den här gruppen Hjärta

Be inte om ursäkt för ett deppigt inlägg. Det finns utrymme för dem också här <3 Det måste kännas så himla tufft när personer i ens närhet, som man tänker borde ha sämre förutsättningar än en själv, får till det och så sitter man där själv och får mens. Fy fasen. <3 Ta hand om dig ordentligt idag! Ät något du gillar jättemycket, ta på dig favorittröjan eller något sånt, och se någon bra serie eller film! Var precis huuur ledsen du vill <3 
  • Molybden

Jag fick som sagt mens igår (elfte misslyckade försöket, men har försökt i mer än ett år bara att mens och ÄL försvann ett tag förra året) och samma dag får min sambos brorsa och hans fru sitt andra barn. Det är alltid den timingen: när jag fick veta att de väntade barn fick jag också mens samma dag. Jätteroligt för dem såklart, men den här brorsan är 50 och även om jag vet att män inte har samma tidspress som kvinnor så känns det så ironiskt att en 50-åring är mer fertil än mig och min sambo  Hans fru är i 40-årsåldern så det är ändå hoppfullt på ett sätt såklart att veta att hon kunde få barn igen lite senare i livet, men det spär också på känslan av att "alla" får barn utom vi. Förlåt för deppigt inlägg.

Min nästa BIM blir i början av juni, men jag hänger gärna kvar här för att heja på er andra. Hoppas på många plus här denna månad, för även om man ibland kan känna sig lite missunnsam eller avundsjuk ibland på folk i ens närhet som kastar gravid- och barnnyheter i ens ansikte var och varannan dag så vill jag ändå trycka på att det är en helt annan sak med er! Att vi här inne blir genuint glada för varandra när det kommer fina plus och goda nyheter i den här gruppen 

Tråkigt att du alltid ska få såna nyheter när man är som känsligast. Hoppas att det är din tur snart <3

Håller med om att det är stor skillnad på folk i ens närhet och här. Jag tror att det är för att man får följa folk hela vägen här och att alla har respekt för att vissa kämpar.

Får jag fråga hur det går med utredningen? Kommer ihåg att du fick en spolning men minns inte om du sagt mer.
  • MAKL

Tog ett test idag så här dagen/dagarna innan bim, vilket jag aldrig brukar göra då jag hatar att se ett negativt test. Och det va ju såklart negativt vilken jag redan hade förstått och ställt in mig på. Men kände att jag ville vara på den säkra sidan innan jag bokade in mig på en tid för vaccination, då dom va på mig på jobbet igår att jag måste göra det. Så mensen kommer väl nu i helgen.

Känns ganska jobbigt att behöva ha ett uppehåll nu under 1-2 cykler för att kunna vaccinera mig helt klart innan det blir att försöka igen. Väntan på två veckor mellan mens och äl eller äl och mens känns ju som en evighet så att då vänta ca 2 månader på att försöka igen känns ju som en livstid. Men det kanske samtidigt kan vara ganska skönt att ta en paus och leva utan att allt ska optimeras för att kunna bli gravid. Jag kommer hänga kvar här ändå för att jag gillar att hänga med er och så hoppas jag på många plus :)

• Vickan31
    superbloom skrev 2021-05-06 10:32:09 följande:
    Be inte om ursäkt för ett deppigt inlägg. Det finns utrymme för dem också här <3 Det måste kännas så himla tufft när personer i ens närhet, som man tänker borde ha sämre förutsättningar än en själv, får till det och så sitter man där själv och får mens. Fy fasen. <3 Ta hand om dig ordentligt idag! Ät något du gillar jättemycket, ta på dig favorittröjan eller något sånt, och se någon bra serie eller film! Var precis huuur ledsen du vill <3 
    Tack fina du Hjärta Jag är så glad att man som sagt kan få skriva av sig här och att ni orkar lyssna och stötta. En sån här regnig mensdag är dina förslag precis vad jag behöver: äta och dricka något gott, titta på någon bra tv-serie och så valpgos på det. Hon ger mig några grå hårstrån den lilla damen för att hon har så dålig aptit just nu, men jag tror på riktigt att den här fyrbenta "bebisen" är räddningen just för mig under den här utdragna, stundvis tärande processen.

Hur mår du? Har du känt av någon skillnad motför en "vanlig" cykel nu när du plussat? Glad Jag kunde förresten inte skricka något DM till dig för det står att din sida/profil är privat.
  • superbloom
    Vickan31 skrev 2021-05-06 10:53:21 följande:
    Tack fina du Hjärta Jag är så glad att man som sagt kan få skriva av sig här och att ni orkar lyssna och stötta. En sån här regnig mensdag är dina förslag precis vad jag behöver: äta och dricka något gott, titta på någon bra tv-serie och så valpgos på det. Hon ger mig några grå hårstrån den lilla damen för att hon har så dålig aptit just nu, men jag tror på riktigt att den här fyrbenta "bebisen" är räddningen just för mig under den här utdragna, stundvis tärande processen.

Hur mår du? Har du känt av någon skillnad motför en "vanlig" cykel nu när du plussat? Glad Jag kunde förresten inte skricka något DM till dig för det står att din sida/profil är privat.
    Åh men en valp! Får jag fråga vad det är för sort? Det låter som fantastiska planer för dagen! Hjärta

Jag mår bra! Det enda jag märkte var att jag inte hade någon märkbar PMS innan mens, men antog att det var för att jag varit själv större delen av helgen och därför inte kunnat bli arg/sur/ledsen över något, hahaha. Mitt enda symptom hittills är någon typ av mensvärk light som kommer och går lite. Inte så att det stör, men som jag annars har haft dagen innan mensen ska komma. 

Vad dumt med DM:et! Jag måste kolla vad som är fel, eller om jag kan skicka till dig först kanske :) 
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-05-06 10:35:27 följande:
    Tråkigt att du alltid ska få såna nyheter när man är som känsligast. Hoppas att det är din tur snart <3

Håller med om att det är stor skillnad på folk i ens närhet och här. Jag tror att det är för att man får följa folk hela vägen här och att alla har respekt för att vissa kämpar.

Får jag fråga hur det går med utredningen? Kommer ihåg att du fick en spolning men minns inte om du sagt mer.
    Tack snälla, vad gullig du är Hjärta Ja det har du så rätt i! Det är verkligen bra beskrivet tycker jag Glad

Tack för att du frågar! Jag och sambon lämnade blodprov förra veckan och han ska lämna spermaprov nästa vecka. Så när spermaprovet är lämnat ska vi ringa och boka tid för en uppföljning med läkaren, men det blir väl några veckor framåt då han trodde att svaret på spermaprovet kan dröja ett par veckor. Och det är liksom det "avslutande" samtalet på utredningen sa han, så det verkar inte bli något mer ultraljud för att se om jag har ägglossning och han sa inte heller något om uppföljning för att se om vänster äggledare verkligen är blockerad som den verkade vara på spolningen. Så många frågetecken fortfarande, men känns som att läkaren/kliniken vill att nästa samtal blir det avslutande för utredningen så att de sedan kan se om IVF är aktuellt för oss, medan jag vill veta om jag ägglossar som jag ska, samt vad status är för vänster äggledare som sagt.

Vad skönt att du fick en tempökning idag, och vad spännande med dina tankar om att byta jobb förresten! Jag vet hur dåligt man kan må av en arbetsplats man vantrivs på, och nu när jag istället har ett jobb sedan tre år som jag fortfarande älskar så kan jag verkligen säga att livet är för kort för att stanna på ett arbete där man inte trivs. Om det inte finns något som går att förändra på din arbetsplats för att det ska bli bättre ganska snart så tycker i alla fall jag att det låter klokt att du funderar på att leta dig till något annat Hjärta Hur mår du nu och vad är nästa steg för er? Visst hade ni en ny tid inbokad?
  • Vickan31
    superbloom skrev 2021-05-06 11:00:47 följande:
    Åh men en valp! Får jag fråga vad det är för sort? Det låter som fantastiska planer för dagen! Hjärta

Jag mår bra! Det enda jag märkte var att jag inte hade någon märkbar PMS innan mens, men antog att det var för att jag varit själv större delen av helgen och därför inte kunnat bli arg/sur/ledsen över något, hahaha. Mitt enda symptom hittills är någon typ av mensvärk light som kommer och går lite. Inte så att det stör, men som jag annars har haft dagen innan mensen ska komma. 

Vad dumt med DM:et! Jag måste kolla vad som är fel, eller om jag kan skicka till dig först kanske :) 
    Det är verkligen underbart för det mesta måste jag erkänna Glad Det är en cavalier king charles spaniel. Växte upp med sådana, och detta är från samma uppfödare som fortfarande är aktiv så det är min första egna hund som vuxen.

Haha, fantastiskt resonemang och jag hade nog också tänkt så, men tänk så fantastiskt att avsaknaden av PMS istället berodde på att det växer ett litet pyre inom dig! Hjärta Ska bli spännande att höra vad som händer framöver, om du kommer att känna av fler symptom snart och i sådana fall vilka. Verkar vara så himla olika från person till person och även från en graviditet till en annan för samma kvinna Glad

Ja testa gärna att skicka till mig om du vill!
  • MsTintin
    NatMar005 skrev 2021-05-05 21:21:25 följande:
    Det är ju jättebra nyheter! Måste kännas skönt att få det beskedet tänker jag? :) håller tummarna så hårt för er! Statistiken säger ju faktiskt att den är med oss.
    Asså dum som man är så kan jag typ ändå inte sluta älta det... Hon sa ändå att jag har polycystiska äggstockar, även om jag inte har PCOS, så man blir ju nojjig och vill typ inte riktigt tro på att det ska var lugnt och gå ändå. Så himla dumma tankar asså, jag måste försöka komma bort från dem och våga tro att det lyckas någon gång!

Idag fick jag dock lite spottings och det brukar innebära att mensen är påväg för min del, så jag tror tyvärr inte att denna månad är vår månad heller. Till nästa cykel tänkte jag i alla fall sluta helt med koffein, dricker nu bara koffeinfritt, och bli bättre på att äta mina kosttillskott som jag slarvat lite med! Tänker att de förändringarna och lite mer D-vitamin från solen denna årstid kanske gör susen!
  • StoraMy

Jag fick som sagt mens igår (elfte misslyckade försöket, men har försökt i mer än ett år bara att mens och ÄL försvann ett tag förra året) och samma dag får min sambos brorsa och hans fru sitt andra barn. Det är alltid den timingen: när jag fick veta att de väntade barn fick jag också mens samma dag. Jätteroligt för dem såklart, men den här brorsan är 50 och även om jag vet att män inte har samma tidspress som kvinnor så känns det så ironiskt att en 50-åring är mer fertil än mig och min sambo  Hans fru är i 40-årsåldern så det är ändå hoppfullt på ett sätt såklart att veta att hon kunde få barn igen lite senare i livet, men det spär också på känslan av att "alla" får barn utom vi. Förlåt för deppigt inlägg.

Min nästa BIM blir i början av juni, men jag hänger gärna kvar här för att heja på er andra. Hoppas på många plus här denna månad, för även om man ibland kan känna sig lite missunnsam eller avundsjuk ibland på folk i ens närhet som kastar gravid- och barnnyheter i ens ansikte var och varannan dag så vill jag ändå trycka på att det är en helt annan sak med er! Att vi här inne blir genuint glada för varandra när det kommer fina plus och goda nyheter i den här gruppen 

Känner med dig. Jag skulle önska att folk även i vanliga livet var lite mer öppna med barnverkstan. Allt ska vara så hemligt hela tiden. En av mina kompisar som är gravid nu var hemlig i början, men man kunde ju läsa mellan raderna att de försökte. Och ju längre tid det tog för dem att bli gravida desto mer öppnade hon upp, och jag blev så himla glad för deras skull nu när de är gravida! Jag känner mig mer ledsen och missunnsam när graviditetsbeskedet kommer out of the blue. Det är väl därför det här forumet behövs, här får man vara öppen med känslor och diskutera! Sånt som man av någon typ av norm ska hålla hemligt för alla man känner irl.
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet