Molybden skrev 2021-05-06 10:35:27 följande:
Tråkigt att du alltid ska få såna nyheter när man är som känsligast. Hoppas att det är din tur snart <3
Håller med om att det är stor skillnad på folk i ens närhet och här. Jag tror att det är för att man får följa folk hela vägen här och att alla har respekt för att vissa kämpar.
Får jag fråga hur det går med utredningen? Kommer ihåg att du fick en spolning men minns inte om du sagt mer.
Tack snälla, vad gullig du är

Ja det har du så rätt i! Det är verkligen bra beskrivet tycker jag
Tack för att du frågar! Jag och sambon lämnade blodprov förra veckan och han ska lämna spermaprov nästa vecka. Så när spermaprovet är lämnat ska vi ringa och boka tid för en uppföljning med läkaren, men det blir väl några veckor framåt då han trodde att svaret på spermaprovet kan dröja ett par veckor. Och det är liksom det "avslutande" samtalet på utredningen sa han, så det verkar inte bli något mer ultraljud för att se om jag har ägglossning och han sa inte heller något om uppföljning för att se om vänster äggledare verkligen är blockerad som den verkade vara på spolningen. Så många frågetecken fortfarande, men känns som att läkaren/kliniken vill att nästa samtal blir det avslutande för utredningen så att de sedan kan se om IVF är aktuellt för oss, medan jag vill veta om jag ägglossar som jag ska, samt vad status är för vänster äggledare som sagt.
Vad skönt att du fick en tempökning idag, och vad spännande med dina tankar om att byta jobb förresten! Jag vet hur dåligt man kan må av en arbetsplats man vantrivs på, och nu när jag istället har ett jobb sedan tre år som jag fortfarande älskar så kan jag verkligen säga att livet är för kort för att stanna på ett arbete där man inte trivs. Om det inte finns något som går att förändra på din arbetsplats för att det ska bli bättre ganska snart så tycker i alla fall jag att det låter klokt att du funderar på att leta dig till något annat

Hur mår du nu och vad är nästa steg för er? Visst hade ni en ny tid inbokad?