• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Stickling
    NatMar005 skrev 2021-05-08 14:38:19 följande:

Så tråkigt. :( men nya tag i junitråden då! Tycker mig känna igen dig. Var du möjligtvis med i någon av hösttrådarna? Jag var aktiv september, oktober och november och gjorde sen ett fl-uppehåll fram tills maj nu..

Tack <3 Ja, jag har varit med i trådarna sedan förra sommaren någon gång, tror jag. Känner igen dig med :) Såg det du skrev i veckan, om din sambo. Så skönt att det löste sig så fint för er <3
  • Stickling
    rungirl skrev 2021-05-08 17:19:58 följande:

Nä va trist att höra :( Vi är många som känner med dig o förstår känslan hos dig nu <3

Hoppas du får en fin helg (kanske unnar dig lite gott vin eller en öl) Lycka till med nästa ÄL & BIM. Ses kanske i juni-tråden...Har en känsla av att det inte tog sig för oss denna gång heller.

Tack snälla <3 Ja, får unna mig något gott. Hoppas att din känsla inte stämmer, håller tummarna för dig!
  • Stickling
    Emmalucy skrev 2021-05-08 18:03:04 följande:

Åh, beklagar :( det suger verkligen, hoppas att du får lite egentid att återhämta dig under helgen iaf <3 det finns ingen rätt eller fel sätt att vara ledsen, so you do you!Hej! Det är helt ok att ta paus från tråden, det kan bli mycket när man både kämpar själv OCH delar bli en del av andras upplevelser här. Det kan bli emotionellt tugnt. Väldigt trist att mensen kom för dig :(( hoppas att du unnar dig gott under helgen och förhoppningsvis känner sig lite redo inför nästa vecka. Kram!

Tack, ja ibland har man liksom fullt upp med att hantera bara sin egen process.. Men fint att se gemenskapen här inne, har varit väldigt fina samtal på sistone. Tack snälla, ja får se till att unna mig något extra i helgen. Hur går det för dig, när har du bim? Kram!
  • Mimow11

Fler än jag som tycker det är lite "jobbigt" eller nervöst inför att testa ? Vill ju så gärna ha ett plus och nästan så länge man inte vet så är det lättare? 

• NatMar005
    Stickling skrev 2021-05-08 19:07:40 följande:

Tack <3 Ja, jag har varit med i trådarna sedan förra sommaren någon gång, tror jag. Känner igen dig med :) Såg det du skrev i veckan, om din sambo. Så skönt att det löste sig så fint för er <3

Vi tycks vara rätt många som hängt vär länge nu..

Jag tog ett uppehåll där när min bästa vän dog hastigt under ett av våra mf. Jag orkade knappt med livet då kändes det som. Har på känn att vi ses i nästa tråd för även om det skulle ta sig nu så hinner jag mest troligt med ett mf till tills dess. Deppigt sagt men det är vår verklighet dessvärre.

Vad du är gullig, Tack så hemskt mycket! <3
  • BoringBrick92
    Mimow11 skrev 2021-05-08 19:51:29 följande:

Fler än jag som tycker det är lite "jobbigt" eller nervöst inför att testa ? Vill ju så gärna ha ett plus och nästan så länge man inte vet så är det lättare? 

Förstår precis vad du menar! Man lever på hoppet så länge det inte finns mens eller negativt test. Är just nu i det gränslandet också, att vilja testa men ändå inte pga risken för negativt. :-/
  • Emmalucy
    Stickling skrev 2021-05-08 19:10:14 följande:
    Tack, ja ibland har man liksom fullt upp med att hantera bara sin egen process.. Men fint att se gemenskapen här inne, har varit väldigt fina samtal på sistone. Tack snälla, ja får se till att unna mig något extra i helgen. Hur går det för dig, när har du bim? Kram!
    Jo det har verkligen varit mysigt i tråden denna månad :) tror att man behöver mer sånt för att kunna avlasta sina tankar och känslor ibland, och ha lite glädje för andra som kämpar :) <3

Jag har BIM på onsdag, men har kort LP. Jag är helt bestämd att inget händer, har tom bokat en tid på privat fertilitetsutredning i Stockholm och är så nöjd med beslutet :)
    Mimow11 skrev 2021-05-08 19:51:29 följande:

Hehe jag har ångest så mitt hjärta stannar till typ 20ggr om dagen varje gång jag tänker på det, är sjukt irriterande och påverkar stressnivåer på ett dåligt sätt. Jag kan bli som en normalfungerade människa till typ äl+7 och sen i 4 dagar är jag besatt, trots att man inte tror att det händer så hoppas man alltid <3 jag brukar testa för att, iaf en dag, kan jag lugna ner mina tankar när det är negativt. Det är när man ser något så börjar stresset
  • MAKL

Ett nytt gravidbesked igår och mens idag. Det här suger rent ut sagt. Orkar inte ens bli ledsen längre. Hänger som sagt kvar här så länge jag orkar och så hoppas jag på att ni andra som inte nått bim än lyckas bättre och plussar. Jag kommer inte hoppa vidare till juni eller juli tråden då vi måste ha ett uppehåll i 1-2 månader men ni som kommer hänga i dom trådarna vill jag vara säga lycka till :)

• Linneado
    MAKL skrev 2021-05-09 06:45:06 följande:

Ett nytt gravidbesked igår och mens idag. Det här suger rent ut sagt. Orkar inte ens bli ledsen längre. Hänger som sagt kvar här så länge jag orkar och så hoppas jag på att ni andra som inte nått bim än lyckas bättre och plussar. Jag kommer inte hoppa vidare till juni eller juli tråden då vi måste ha ett uppehåll i 1-2 månader men ni som kommer hänga i dom trådarna vill jag vara säga lycka till :)

<3 <3
  • NatMar005
    MAKL skrev 2021-05-09 06:45:06 följande:

Så ledsen för din skull, önskar att det vore annorlunda. Jobbigt att behöva ta uppehåll, eller skönt också kanske? Har själv så dubbla känslor hela tiden och alltid en oro för att vi fattat fel beslut eller inte. Puh.

Nästa gång jag hör något ifrån dig hoppas jag på att då läsa om ett plus. <3 tills dess, ta väl vara på dig själv. Kram!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet