• Anonym (Sugen kille.)

Är otrohet rätt ibland.

Jag minns inte när jag och min sambo hade sex senast.

Jag är 54 hon är 51. Sedan något år tillbaka saknar hon helt sexlust och blir irriterad om jag närmar mig henne. Hon blir tom arg om jag skojar om det och skämtar om att det är synd om mig. Jag uppskattar att vi har haft sex ca tre fyra gånger senaste året och sista halvåret har vi inte haft sex en enda gång. Jag orkar snart inte längre.

Våra barn är vuxna och bor inte hos oss längre. Att vara utan sex och beröring får mig att känna mig tom inombords.

Jag längtar efter närhet och härlig sex. Hon älskar mig och är förövrigt mån om mig men hon är oftast sur numera. Är det klimakteriet som ställer till det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.
  • Anonym (My)

Kommunikation är nyckeln till ett bra förhållande. Att gå bakom ryggen på sin partner och svika ett löfte har motsatt effekt. Men vill du inte ha ett bra förhållande så är naturligtvis otrohet ett alternativ.

• Anonym (-)

Otrohet är ALLTID fel! Men om hon är med på att du ligger med andra är du inte otrogen. Däremot om du går bakom ryggen på henne är du definitivt det och ska klandras för det.

• Anonym (Xylofon)

Fråga din fru?

• Anonym (E)

Du ger inte särskilt mycket utrymme i svarsalternativen...

Det är fel att vara otrogen för att man inte har sex tillräckligt ofta. Däremot var jag konstant otrogen mot en av mina första killar och jag har inte ett uns skam för han misshandlade mig i flera års tid så jag känner inte alls någon ångest för det.

• Ascendere

Du bestämmer över ditt liv. Du är ytterst ansvarig inför dig själv.

Om Du tycker det är del så är det det. Om du inte tycker det så kör på.

Du behöver inte ett gäng främlingar på Internet för att ge dig tillåtelse att ligga med andra, det är helt upp till dig och dina egna värderingar.

Gör vad du känner för och stå för dina val till 100%

• Anonym (Sara)

Jag anser inte att otrohet är rätt. Det finns säkert något extremfall där jag åtminstone inte skulle se det som fel om man tex lever i ettsamhälle där skilsmässa är förbjudet eller liknande.

Men i den typen av situation som du beskriver kan jag inte se hur det skulle kunna vara rätt att gå bakom ryggen på partnern. Man måste ju däremot inte stanna i en relation där man jnte drivs. Men man bör vara öppen med hur man känner pch vad man gör. Inte ljuga och bedra.

Jag kan inte se varför det skulle vara rätt att gå bakom ryggen på sin partner för att sexlivet är dåligt.

• Anonym (Sara)
    Ascendere skrev 2021-04-30 22:40:27 följande:

Du bestämmer över ditt liv. Du är ytterst ansvarig inför dig själv.

Om Du tycker det är del så är det det. Om du inte tycker det så kör på.

Du behöver inte ett gäng främlingar på Internet för att ge dig tillåtelse att ligga med andra, det är helt upp till dig och dina egna värderingar.

Gör vad du känner för och stå för dina val till 100%

Faat att stå för sina val och att gå bakom ryggen på någon är väl rätt motsägelsefullt. Det ligger ju i själva definitionen av otroheten att man inte står för vad man gör utan väljer att ljuga om det.
  • Ascendere
    Anonym (Sara) skrev 2021-05-01 06:57:11 följande:

Faat att stå för sina val och att gå bakom ryggen på någon är väl rätt motsägelsefullt. Det ligger ju i själva definitionen av otroheten att man inte står för vad man gör utan väljer att ljuga om det.

Ja det är motsägelsefullt. Tillvaron är full av motsägelser.

Men man kan alltid vara ärlig mot sig själv.
  • Anonym (kvinna)

Jag är i ungefär samma situation som du fast jag är kvinna med en man som inte vill. Jag tycker ändå att det är fel att vara otrogen, även om jag förstår att man ibland kan känna sig lockad av det. Kan man inte lösa problemen trots ordentliga försök tror jag tyvärr att separation är enda utvägen.

• Anonym (Sara)
    Ascendere skrev 2021-05-01 09:34:19 följande:

Ja det är motsägelsefullt. Tillvaron är full av motsägelser.

Men man kan alltid vara ärlig mot sig själv.

Jag tycker väl inte att man står för sina val om man är otrogen. Det är liksom inte möjligt, att stå för valet att sex med någon annan och samtidigt hålla det hemligt och ljuga om det. Håller man det hemligt och ljuger om det står man ju inte för det.

Men om du med "stå för sina val" är ärlig med sig själv i sitteget huvud om att man faktsikt varit otrogen när man har varit det så visst. Jag tänker nog att står man för något så står man för det inför andra också, inte bara i sitt eget huvud och ljuger utåt.

Om en person säger "Jag står för vad jag tycker" tex tolkar jag ju det som att personen talar om vad hen tycker och står bakom sin åsikt. Inte att hen håller åsikten hemlig.
Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.