• Anonym (Sugen kille.)

Är otrohet rätt ibland.

Jag minns inte när jag och min sambo hade sex senast.

Jag är 54 hon är 51. Sedan något år tillbaka saknar hon helt sexlust och blir irriterad om jag närmar mig henne. Hon blir tom arg om jag skojar om det och skämtar om att det är synd om mig. Jag uppskattar att vi har haft sex ca tre fyra gånger senaste året och sista halvåret har vi inte haft sex en enda gång. Jag orkar snart inte längre.

Våra barn är vuxna och bor inte hos oss längre. Att vara utan sex och beröring får mig att känna mig tom inombords.

Jag längtar efter närhet och härlig sex. Hon älskar mig och är förövrigt mån om mig men hon är oftast sur numera. Är det klimakteriet som ställer till det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym Klara) skrev 2021-05-16 22:01:37 följande:

Ja om båda som är otrogna är med på det och håller det för sig själva

Och vad de gör mot sina familjer räknas inte alls menar du?
  • Anonym (Anonym Klara)

• Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym Klara) skrev 2021-05-16 22:23:25 följande:

Så om jag och en polare snor dina pengar så är det ok bara vi båda är med på det och håller det för oss jälva?

Det är inte själva handlingen eller de man gör handlingen mot som räknas, det enda som räknas är om de som utför den är med på det och att de håller det för sig själva?
  • molly50
    Anonym (Anonym Klara) skrev 2021-05-16 22:01:37 följande:

Eller om båda parter i förhållandet är med på att ligga med andra?
    Det är väl det bästa?
    Eller så gör man slut om man känner att det inte funkar.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-16 21:37:05 följande:

Ehm nu tror jag iof att kvinnor är precis lika goda kålsupare vad gäller att knulla runt. Ska man tro vissa undersökningr så verkar de i Sverige tom vara snäppet värre. Det är inte en könsfråga, det är en fråga om värderingar och personlighet.

??? Vad?

Har du läst mitt inlägg?

Ja, det finns många kvinnor som är otrogna. Jag har överhuvudtaget inte skrivet något om det. Att du vill få det till att jag skrivit att män oftare är otrogna är något du själv hittat på.

Det är ju lättare för kvinnor att hitta män att ha sex med, och kvinnor blir mer uppvaktade sexuellt, så det är mycket troligt att det är fler kvinnor än män som är otrogna, men jag läser inte lika ofta dessa resonemang och råd som jag beskrev ovan.

Jag har läst flera gånger om kvinnor som INTE ens vill ha sex med sin partner och som är otrogna. Det är något annat. Lika fel, men det var hursomhelst inte alls det jag skrev om.

Det jag skrev om var själva resonemanget att först skriva att sex är viktigt i en (kärleksrelation), sedan komma med idén,( eller råd) att ha sex med andra, i stället. Det går inte ihop. Det finns visserligen kvinnor som har denna åsikt också, men just detta resonemang har jag oftare läst från män.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-17 00:51:50 följande:
    ??? Vad?

Har du läst mitt inlägg?

Ja, det finns många kvinnor som är otrogna. Jag har överhuvudtaget inte skrivet något om det. Att du vill få det till att jag skrivit att män oftare är otrogna är något du själv hittat på.

Det är ju lättare för kvinnor att hitta män att ha sex med, och kvinnor blir mer uppvaktade sexuellt, så det är mycket troligt att det är fler kvinnor än män som är otrogna, men jag läser inte lika ofta dessa resonemang och råd som jag beskrev ovan.

Jag har läst flera gånger om kvinnor som INTE ens vill ha sex med sin partner och som är otrogna. Det är något annat. Lika fel, men det var hursomhelst inte alls det jag skrev om.

Det jag skrev om var själva resonemanget att först skriva att sex är viktigt i en (kärleksrelation), sedan komma med idén,( eller råd) att ha sex med andra, i stället. Det går inte ihop. Det finns visserligen kvinnor som har denna åsikt också, men just detta resonemang har jag oftare läst från män.
    Ja jag har läst och håller med om det du skrev, det jag kommenterade var detta...
    New Dawn skrev 2021-05-16 13:05:16 följande:
    Jag tycker det är väldigt motsägelsefullt att många män skriver/säger att sex är en viktig del av en relation SAMTIDIGT som de förespråkar sex med andra som lösning på sexfattiga relationer. Då plötsligt är ju inte sex länge en viktig del av relationen. Eftersom de väljer att stanna utan sex.
    Jag tror som sagt inte det är unikt för män.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-17 01:07:45 följande:

Ja jag har läst och håller med om det du skrev, det jag kommenterade var detta...Jag tror som sagt inte det är unikt för män.

Jag har i alla fall mycket oftare läst dessa resonemang från män som lever i sexlösa relationer. Just detta att de vill ha sex med sin kvinna, och skriver att sex är viktigt i en kärleksrelation, men meningen efter undrar varför man inte kan ha sex med andra, och undrar varför det är så märkvärdigt just med sex. (motsägelsefullt). Tex som "Anders 386" undrar varför man inte kan ha sex utanför relationen precis som andra intressen.

Kvinnor som är otrogna är, som jag uppfattat det, oftare det pga att de inte trivs med sin relation. Kanske tänder de inte på sin egen män, eller så är det ännu mer som är fel. Kanske har de blivit kär och eller attraherade av någon annan man. Det är inte alls lika vanligt att kvinnor tänker att de helst vill ha sex med sin man men i brist på detta kan ha sex med andra. Självklart finns det kvinnor som verkligen vill ha sex med sin man men är otrogna pga sexbristen, men jag tror inte alls att kvinnor inte lika lätt kan tänka sig att ha sex med partnern.... ELLER någon annan, så som män oftare resonerar.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-17 01:57:42 följande:
    Jag har i alla fall mycket oftare läst dessa resonemang från män som lever i sexlösa relationer. Just detta att de vill ha sex med sin kvinna, och skriver att sex är viktigt i en kärleksrelation, men meningen efter undrar varför man inte kan ha sex med andra, och undrar varför det är så märkvärdigt just med sex. (motsägelsefullt). Tex som "Anders 386" undrar varför man inte kan ha sex utanför relationen precis som andra intressen.

Kvinnor som är otrogna är, som jag uppfattat det, oftare det pga att de inte trivs med sin relation. Kanske tänder de inte på sin egen män, eller så är det ännu mer som är fel. Kanske har de blivit kär och eller attraherade av någon annan man. Det är inte alls lika vanligt att kvinnor tänker att de helst vill ha sex med sin man men i brist på detta kan ha sex med andra. Självklart finns det kvinnor som verkligen vill ha sex med sin man men är otrogna pga sexbristen, men jag tror inte alls att kvinnor inte lika lätt kan tänka sig att ha sex med partnern.... ELLER någon annan, så som män oftare resonerar.
    Jag tycker inte det är förvånande alls eftersom ALLA människor som vet att de vill göra eller har gjort något omoraliskt ALLTID verkar ha ett enormt behov av att rättfärdiga det för sig själva och andra, kanske främst för sig själva. Och att försöka få sex att bara vara sex och sudda bort vad det innebär för relationen är ju en klassiker...hur många ggr har man inte läst folk skriva "vadå, det är ju barta sex ju, det betyder inget?"..

Nej jag tycker inte kvinnor är speciellt annorlunda, byt ut sex mot "känslor" så är de i stort sett kopior. Samma argument och samma syfte att... att rentvå sig själva.

Exakt vad man söker är ju egentligen irrelevant, om man är otrogen för sex eller känslor spelar egentligen ingen roll, ett svek är det oavsett och beteende lika lågt oavsett.
  • Anonym (kvinna)
    New Dawn skrev 2021-05-17 01:57:42 följande:

Efter att ha läst väldigt många trådar i dessa ämnen har jag fått uppfattningen att det även är rätt vanligt att kvinnor är otrogna på grund av att mannen inte vill ha sex så ofta eller på det sätt som de vill. Det är möjligt att det är något fler män som är otrogna på grund av brist på sex, men jag tror inte att skillnaden är så väldigt stor som det ofta hävdas.
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-17 01:07:45 följande:
    Ja jag har läst och håller med om det du skrev, det jag kommenterade var detta...
    New Dawn skrev 2021-05-16 13:05:16 följande:
    Jag tycker det är väldigt motsägelsefullt att många män skriver/säger att sex är en viktig del av en relation SAMTIDIGT som de förespråkar sex med andra som lösning på sexfattiga relationer. Då plötsligt är ju inte sex länge en viktig del av relationen. Eftersom de väljer att stanna utan sex.
    Jag tror som sagt inte det är unikt för män.
    Men oavsett om det är män eller kvinnor som säger det så låter det ju märkligt att säga att sex är viktigt i ett förhållande,samtidigt som man kan tänka sig att ha sex med andra.
    "Det är ju bara lite sex. Det behöver inte betyda något".
    Det är ju lite motsägelsefullt.
Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.